سرخط خبرها :
دوشنبه 3 آبان 1395 / 16:34|کد خبر : 1119|گروه : کردستان

یکسال کاشتم، یک لحظه تحویل دادم، چند فصل بدوم تا دست رنجم را بگیرم؟!/ دولت، ما را شرمنده ی خانواده هایمان کرده است

یکسال کاشتم، یک لحظه تحویل دادم، چند فصل بدوم تا دست رنجم را بگیرم؟!/ دولت، ما را شرمنده ی خانواده هایمان کرده است

ما هم خانواده داریم و به امید دریافت حق خودمان آنچنان که باید و شاید است نتوانستیم پوشش و اقلام مدارس بچه هایمان را تامین کنیم در حالی که در تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت همراه و یاور ما بودند و الان ما شرمنده آنان شده ایم.

به گزارش خبرنگار گولان سقز، کشاورزان افراد زحمت کشی هستند اگر بدون اغراق گفته باشم مایحتاج تمام مردم دنیا را تأمین می کنند حرف گزافی نگفته ام؛ اما همین قشر دارای حق و حقوقی نیز هستند تا بتوانند بسوی مکانیزم توسعه پایدار اقتصادی حرکت کرده تا از حالت کشاورزی سنتی  خارج شوند با این حال تا رسیدن به این مقاصد فاصله زیادی است اما رسیدن به آن یکی از اهداف کشاورزان است.

 

 گندم نعمتی که بر سر سفره همه هست و قوت لایموتی است که برکت آن در هر خانه ای دو چندان خواهد شد و بدست کشاورزان زحمتکش  بعمل خواهد آمد.

 

چند ماهی است که فصل برداشت گندم و زحمت یکساله کشاورزان به اتمام رسیده اما همچنان بسیاری از این دلاوران عرصه کشاورزی پول گندم های خود را دریافت نکرده‌اند و یا بسیاری تا کنون حدود 45% درصد از کل مبلغ دریافتی را دریافت کرده اند در صورتی که این پول فقط به اندازه کود شیمیایی، تخم گندم، و... نیست.

 

واقعاً مایه تاسف که همان 45 % هم در چند نوبت پرداخت شده است. امیدواریم مسئولین ذیربط قطره چکانی این پرداخت ها را متوقف کرده و بیشتر از این سهل انگاری نکنند و حق کشاورزان را کامل و تمام پرداخت کنند.

 

برخی از کشاورزان شهرستان سقز در گفتگویی کوتاه با خبرنگار ما از وضعیت موجود گفتند که ادامه می خوانید.

 

رشید مرادی در این باره می گوید: وقتی دولت خرید گندم را تضمینی اعلام می کند دیگر به ما مربوط نیست که مشکل از بانک است یا اداره کشاورزی و سازمان غله... ما حق خود را می خواهیم.

 

کریم میری ضمن گله مندی از این وضعیت پیش آمده برای کشاورزان افزود: ما هم خانواده داریم و به امید دریافت حق خودمان آنچنان که باید و شاید است نتوانستیم پوشش و اقلام مدارس بچه هایمان را تامین کنیم در حالی که در تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت همراه و یاور ما بودند و الان ما شرمنده آنان شده ایم.

 

بهرام پروین نیز می گوید: به لطف دولت ما برای شخم و کاشت دوباره محصولات برای سال آتی با مشکل مواجه شدیم، یعنی واقعاً دولتمردان نمی دانند ما به غیر از کشاورزی شغل دیگری نداریم چطور راحت خودشان حقوق های چند صد میلیونی دریافت می کنند ولی به فکر بچه های ما نیستند.

 

ابراهیم فیضی نژاد دیگر کشاورز سقزی ضمن اظهار تاسف از وضع موجود گفت: درآمد یکساله ی ما نصف حقوق یک ماهه ی مدیرانی که حقوق نجومی دریافت می کنند، نمی شود. ما صدقه سری نمی خواهیم که پول کالای ما را خورد خورد می دهید.

 

کشاورزان زیادی از وضعیت موجود اظهار ناراحتی کردند که به دلیل شباهت حرف هایشان گولان سقز به سخن چهار تن از آنان بسنده کرد.

 

 مسئول محترم به سفره ات نگاه کن نانی که بر سر آن است حاصل دست رنج یکسال کشاورزان است نه یک فصل. 

 

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

دست رنجدولتخانوادهحقکشاورزداشت و برداشتحق الزحمهگندمکاران

نظرات کاربران :

علی از سقز [دوشنبه 3 آبان 1395 | 22:27] پاسخ

دولت ثابت کرد همراه مردم نیستن و انصافا با اختلاس ها آبروی کشور رو وملت شهیدپرور و شهدا وحتی اسلام رو نابودکردن امروز درصحنه بین الملل بعنوان یک کشور دزد و اختلاسی میشناسند. فک نکنم با دولتی که بر مردم است بتوان بیشتر ازاین صحبت کرد.

عغ [سه شنبه 4 آبان 1395 | 11:18]

نمیدونم منظورتون از دولت چیه آیا فقط منظورتون دولت روحانی است.
این اختلاس ها که شما می گید مال دولت قبل است. دکل های نفتی-بورسیه های غیر قانوني-کرسنت و ....

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان