سرخط خبرها :
سه شنبه 1 دی 1394 / 14:19|کد خبر : 343|گروه : سیاسی

نگاهی به عدم رای به منطقه ی آزاد بانه و مریوان از تبلیغات تا واقعیت/

رد شدن سرانجامی که قرار بود مرهم رنجهای این دیار باشد

رد شدن سرانجامی که قرار بود مرهم رنجهای این دیار باشد

چهار پنج ماهی می شود که_ خبر تبدیل شدن دو شهرستان "بانه" و" مریوان" _به منطقه ی آزاد_ در شهرهای مختلف استان ، بر سر زبانها افتاده است و در سطح شهر آقایان مسئول تو بوق و کرنا کردن که آهای ملت بانه و مریوان منطقه آزاد می شود و به نفع استان ما تمام می شود.

به گزارش خبرنگار گولان سقز، بعد از جنگ جهانی دوم کشورها برای پیشرفت اقتصادی و صنعتی به فکر ایجاد مناطق آزاد از کشورهای خود شدند که خارج از گمرک و برخی محدودیتها کالاهای خود را عرضه کنند و کالاهای مورد نیازی که نمیتوانند به هر دلیلی تولید کنند را وارد کنند.


مناطق آزاد مزایایی بسیار دارند که از جمله مهمترین انهاجذب سرمایه های خارجی برای بخش مولد انتقال و جذب تکنولوژی صنعتی و اقتصادی، ایجاد اشتغال، افزایش تولید و بالا بردن کیفیت تولید و کاهش قیمت تولید، اختصاص دادن قسمتی از بازار جهانی برای عرضه ی مستقیم و بدون واسطه تولیدات، ایجاد فضا برای تربیت نیروی انسانی فعال ،جذب توریسم ودهها و یا شاید صدها مزیت دیگر.


ولی یادمان باشد که تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری نیاز به زیرساختهایی دارد که اگر نادیده گرفته شود و کورکورانه فقط دست به دعا باشیم که منطقه مان به منطقه آزاد تبدیل شود نه تنها مفید نیست بلکه برعکس مضر و امنیت اقتصادی منطقه ی مرزی ما را از بین می برد از جمله این زیرساختها داشتن فرودگاه نزدیک به منطقه ی آزاد تجاری است که قرار است روبان افتتاح فرودگاه سقز که نزدیک ده ساله در  حال آماده سازی است و به همت مسولین پانزده در صد رشد داشته و اگر هر ده سال پانزده در صد حساب کنیم نزدیک 50-60سال دیگه بریده خواهد شد.


داشتن راهها و بزرگراهای مناسب برای تردد کانتینرها و تریلرها و مسافران باشد که اگر به آمار توجه کنیم کردستان کمترین سهم را در آزادراهها و بزرگراهها دارد و همین جاده ها هم سالانه قتلگاه و قصابخانه تصادفات خودرو است. راه سقز به مریوان جز صعب العبورترین راهها البته بعد از کوههای هیمالیا است که یک تاریخ ویلدورانت میتوان در مورد عملیاتهای راه سازی این محور یعنی سقز-مریوان و بلعکس نوشت و اگر هم روزییییییی فرودگاه سقز افتتاح شود راه مریوان- سقز مثل سدی  در برابر مسافران منطقه آزاد است البته از حق نگذریم جاده سقز به بانه وضعش خیلی بهتره البته بازهم جای کار داره.از جمله زیرساختهای دیگر ایجاد مکانهای خدماتی همچون بیمارستان است که همین بیمارستانهای بانه و مریوان و حتی سقز جوابگوی مردم خود شهرستان نیست حالا چه برسه به مسافرین و بماند که بیمارستان دور میدان موکریان سقز الان لانه ی حیوانات نسبتا اهلی شده و بیمارستان بانه هم هنوز افتتاح نشده است.


ایجاد زیرساختهای دیگه همچون ساختمانهای خدماتی و وضعیت شهرستانها از لحاظ امنیت و داشتن پارکینگها، مناطق بارگیری و وضعیت تلفن همراه، هتل و رستوران و ....بماند.

منطقه آزاد، منطقه تجاری، مریوان، بانه، مجلس


چهار پنج ماهی می شود که خبر تبدیل شدن دو شهرستان بانه و مریوان در شهرهای مختلف استان بر سر زبانها افتاده است و در سطح شهر آقایان مسئول تو بوق و کرنا کردن که آهای ملت بانه و مریوان منطقه آزاد می شود و به نفع استان ما تمام می شود و ... و از نمایندگان فعلی تشکر کردند که همه ی زحمات را آنها کشیدند و عکسها با دستهای گره کرده در سطح شهر پخش کردند و مردم هم فکر کردند که کار از کار گذشته و بانه و مریوان منطقه آزاد شد، رفت.


 حتی من از یکی از رفقا شنیدم که ساختمان گمرک نیز در میرده در حال ساخت است که این هم یک خبر کذب بود.


حال اگر بخواهیم یک نتیجه ای از این گزارش بگیریم باید گفت که این گفته ها سرانجامی نداشت، چون مجلس به این مصوبه رای منفی داد حالا شما شاید بپرسید چرا ؟چون ما زیرساختهای لازم رو برای منطقه آزاد شدن نداریم نه فرودگاه، نه جاده، نه بیمارستان و نه مکان آموزشی درست و حسابی و استاندارد نداریم. واقعا به نمایندگان مجلس حق بدهید که بانه و مریوان هنوز آماده منطقه ی آزاد شدن را ندارند.


از ما نشنیده بگیرید نزدیک انتخاب بود و خواستند که این خبر رو به نفع خودشان خبری کنند که ما بانه و مریوان رو منطقه آزادش کردیم و دوباره برن بر کرسی سقز و بانه، مریوان و سروآباد تکیه بزنند ولی مردم ما فهیمتر از آنند که احساسی  عمل کنند و الا چرا اوایل مجلس نهم این لایحه رو ندادند؟چرا الان نزدیک انتخابات؟ در ضمن کنار گذر نزدیک قیلسون رو تازه میخوان افتتاح کنند چرا الان؟.


یک چیزی را دوباره تکرار می کنم من اهل سقزم و دوست دارم که بانه و مریوان منطقه آزاد شوند و به نفع همه ی ماست و موجب رونق اقتصادی می شود ولی وقتی امکاناتش را نداریم برعکس جواب می دهد.


ما باید به فکر ایجاد این زیرساختهای مناسب باشیم که این اتفاق در 4سال آینده بیفتد که آنهم مستقیماً مربوط به رای ماست.


یادداشت از: ف_ب

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

منطقه آزادمنطقه تجاریمریوانبانهمجلس

نظرات کاربران :

سقزی [سه شنبه 1 دی 1394 | 23:17] پاسخ

دولت تصویب کرده ولی مجلس تصویب نکرده.یعنی منطقه آزاد نمیشه؟

کاوه دادخواه [سه شنبه 1 دی 1394 | 23:47] پاسخ

خسته نباشی آقای بیگلری. دست مریزاد. دوست دارم ببینم مردم سقز و بانه به چه امیدی به شما رای بدهند. مگر شما آنجا نبودی؟ پس چه گونه از حق مردم حوزه ات طرفداری کردی؟ که اینگونه امیدشان را به نامیدی کشاندی؟

که ژوان [چهارشنبه 2 دی 1394 | 08:14] پاسخ

سلام اقای بیگلری
چرا به این ملت جواب نمیدی که انروز در مجلس شما کجا بودی نکنه اینهم مثل دخانیات شد این همه تبلیغات کردی روی دخانیات بعد میری کلنگ زنی یک دخانیات دیگر و از صفر انجام میدی سفرهای ترکیه نتیجه اش این شد برای پرسنل دخانیات

احمد [چهارشنبه 2 دی 1394 | 09:50] پاسخ

چرا همه ي تقصير ها را به گردن نمايندگان ميگذاريد مگر خود دولت و استاندار اين موضوع را اعلام نكردند مگر نماينده و مشاور ارشد رييس جمهور آقاي كلانتري به منظقه نيامد و تاييد نكرد زير ساختها كار نماينده نيست كه انجام دهد اين لايحه دولت بوده به مجلس ارايه كرده و دولت بايد دفاع كند و رد كردن آن دلايل زيادي ميتواند داشته باشد حالا چند نفر كه با نماينده فعلي اختلاف دارند و يا ميخواهند تبليغات عليه او انجام دهند اين مطالب را مينويسند كمي صبور باشيد و عاقلانه تر فكر كنيد

یحیی [چهارشنبه 2 دی 1394 | 10:59] پاسخ

این مطلب هم دلسوزانه نیست
متاسفانه ما فقط بلدیم به هم سرکوفت بزنیم

حمزه [جمعه 4 دی 1394 | 15:39] پاسخ

همون بهتر که نشد مطمئن باشید اگرم میشد همه منافعشو میخوردن به جز مردم بانه و سقز . تجربه همه چیزو ثابت کرده لطفا با چشمان باز به مسائل نگاه کنید.

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان