سرخط خبرها :
سه شنبه 19 مرداد 1395 / 14:31|کد خبر : 915|گروه : سیاسی

اظهارات روحانیون اهل سنت سقز در رابطه با اعدام تکفیری های توحید و جهاد؛

دو عالِم ربانی در اوج بی گناهی شهید شدند/ رسانه های معاند با حفظ منافع خود، اخبار را وارونه منعکس می کنند

دو عالِم ربانی در اوج بی گناهی شهید شدند/ رسانه های معاند با حفظ منافع خود، اخبار را وارونه منعکس می کنند

رییس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سقز گفت: مردن یک عالِم برابر با مردن عالَم است و این یک اتفاق ناگوار در کردستان بود که ماموستا شیخ الاسلام و ماموستا برهان عالی را در اوج بی گناهی به شهادت رسانند.

به گزارش گولان سقز، 12 مرداد ماه دادگستری کل استان کردستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، حکم اعدام محکومان گروهک تروریستی تکفیری موسوم به توحید و جهاد که دستشان به خون تعدادی از هموطنان آلوده بود، اجرا شد.

با توجه به مستندی که همان شب از شبکه استانی و شبکه های سراسری صدا و سیما پخش شد مردم با چهره تروریست ها آشنا و همچنین از اهداف پلید آنان مطلع گشتند. در همین راستا خبرنگار ما با دکتر عابد نقیبی رییس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سقز به گفتگو پرداخت.

تکفیری ها، تروریست، ترور، گروهک توحید و جهاد، اعدام تکفیری ها، ماموستا شیخ الاسلام، ماموستا برهان عالی

دکتر نقیبی ابتدا اقدامات گروهک های تکفیری را محکوم کرد و اظهار داشت: آیات قرآن مانند مرگ برای حقیقت مطلق است و طبق فرموده های خدا و رسول گرامیش عمل می کنیم و در دنیا برای کسانی که خلافی مرتکب می شوند، دادگاه تشکیل و حکم صادر می شود و بنا به آیات برای کسانی هم که موجب قتل کسی می شوند قصاص در نظر گرفته شده است و در واقع اگر قصاص نباشد حیات در تهدید است.

وی به  ترور عالمان ربانی و همچنین چند تن از هموطنانمان در چند سال گذشته توسط گروهک های تکفیری اشاره کرد و افزود: مردن یک عالِم برابر با مردن عالَم است و این یک اتفاق ناگوار در کردستان بود که ماموستا شیخ الاسلام و ماموستا برهان عالی را در اوج بی گناهی به شهادت رسانند.

ماموستا نقیبی بابیان اینکه واقعا آن تروریست ها مستحق حکم اعدام بودند، گفت: این قاتلان غیر از این ترورها اقدامات دیگری را انجام داده و دارای شاکی های خصوصی بودند و پس از 6 سال پرونده ی آنان با دقت و ریزبینی بررسی شد و در آخر هم حکم اعدام صادر شد.

وی اضافه کرد: رسانه های غربی و معاند این اقدام جمهوری اسلامی را متاسفانه وارونه منعکس کرده اند و در هر شرایطی منافع خود را مدنظر قرار می دهند که این واقعاً کاری غیر انسانی است.

این ماموستای اهل سنت با بیان اینکه چرا غربی ها از مردمان مظلوم غزه، فلسطین، کوبانی و... دفاع نمی کنند و فقط در برابر ایران جبهه می گیرند؟ خاطرنشان کرد: زیرا جمهوری اسلامی ایران منشاء بیداری اسلامی در منطقه است و از جبهه مقاومت حمایت کرده است.

ماموستا نقیبی با بیان اینکه چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید، یادآور شد، گروهک تروریستی و داعش هیچ ربطی به اهل سنت ندارند و در واقع مجهول الهویه می باشند و تنها هدفشان که همانطور در آن مستند اشاره کردند ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی است.

تکفیری ها، تروریست، ترور، گروهک توحید و جهاد، اعدام تکفیری ها، ماموستا شیخ الاسلام، ماموستا برهان عالی

ماموستا محمود سعیدزاده امام جماعت روستای خیدر نیز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: به راستی که خوشحالیم اسم افراد تروریستی که اخیراً اعدام شدند از روی صفحه روزگار پاک شد.

ماموستا سعید زاده اضافه کرد: این افراد باعث آشوب و فتنه در منطقه ما شدند و می خواستند میان مسلمانان تفرقه و دودستگی ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه بعنوان یک ماموستای اهل تسنن اقدامات تکفیرها را محکوم می کنم، گفت: در واقع آنان هیچ قرب و احترامی نه تنها در بین ما بلکه در دین اسلام نیز ندارند.

تکفیری ها، تروریست، ترور، گروهک توحید و جهاد، اعدام تکفیری ها، ماموستا شیخ الاسلام، ماموستا برهان عالی

در ادامه ماموستا عبدالسلام نقشبندیان امام جماعت مسجد شیخ مظهر شهر سقز نیز طی سخنانی عنوان کرد: قطعا دست قوی حمایتگر افراد تروریست بوده که توانسته اند جوانان نادان و کم تجربه اهل سنت را فریب دهند تا دست به چنین اقدامات پلیدی بزنند.

ماموستا نقشبندیان اضافه کرد: تمام علما و ماموستایان اهل سنت اقدامات تکفیری ها را که منجر به تفرقه میان مسلمانان و دین شود را محکوم می کنند و از حکم صادره برای این افراد تشکر و قدردانی می کنیم.

تکفیری ها، تروریست، ترور، گروهک توحید و جهاد، اعدام تکفیری ها، ماموستا شیخ الاسلام، ماموستا برهان عالی

ماموستا عبدا... احمدی بهرام امام جماعت روستای یورقل نیز در گفتگو با خبرنگار گولان اظهار داشت: من نیز به نوبه ی خودم و بعنوان یک خدمتگذار دین، عمل تروریست و آشوبگران در سال 89 را محکوم می کنم و باید بگویم که در اسلام همچین اعمالی شایسته و جایز نیست بلکه اسلام دین رأفت و مهربانی است.

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

تکفیری هاتروریستترورگروهک توحید و جهاداعدام تکفیری هاماموستا شیخ الاسلامماموستا برهان عالی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان