سرخط خبرها :
پنجشنبه 20 خرداد 1395 / 10:34|کد خبر : 755|گروه : اجتماعی

رئیس آموزش و پرورش زیویه تشریح کرد؛

آموزش و پرورش زیربنای توسعه است/ هوشمندسازی 35 درصد مدارس منطقه زیویه سقز

آموزش و پرورش زیربنای توسعه است/ هوشمندسازی 35 درصد مدارس منطقه زیویه سقز

آموزش و پرورش زیربنای توسعه و عامل مهمی در جهت پیشرفت مادی و معنوی یک جامعه است. این سازمان وظایف متعددی در جامعه در مباحث فرهنگی، آموزشی، توسعه منابع انسانی و... برعهده دارد و لزوم پیشرفت آن و مجهز شدن به امکانات و علوم روز با مدیریت مناسب و تحولگرا ضروری بنظر می رشد.

به گزارش گولان سقز به نقل از کردپرس؛ در یک سال گذشته آموزش و پرورش منطقه زیویه از توابع شهرستان سقز در عرصه های مختلف و شاخص های آموزشی رتبه های برتر را در سطح استان کردستان کسب نمود؛ برای بررسی مسائل و مشکلات این اداره، موفقیت های کسب شده، نیازهای آن و...مصاحبه ای را با خالد علیپور رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه زیویه و مدرس دانشگاه انجام داده ایم، که به شرح زیر از نظرتان می گذرد:

ـ دلایل موفقیت آموزش و پرورش منطقه زیویه در کسب چندین مقام برتر در عرصه پژوهشی، بازگشایی مدارس، شورای آموزش و پرورش و... چیست؟

علیپور: آموزش و پرورش جزء حساس ترین دستگاه های کشور و مهمترین رکن توسعه، تعالی و پیشرفت شهروندان هر جامعه محسوب می شود. قطعا مدیریت و اداره کردن چنین نهادی در تمامی سطوح مختلف آن ظرافت های خاصی را می طلبد. آموزش و پرورش منطقه زیویه در سال جاری در بسیاری از شاخص ها از جمله: پروژه مهر، شاخص های موافقت نامه آموزشی دوره ابتدایی، متوسطه اول و دوم، جشنواره الگوی برتر تدریس، هفته پژوهش و معلم پژوهنده، شورای آموزش و پرورش، فارغ التحصیلی دانش آموزان در دوره های مختلف تحصیلی و مواردی دیگر موفق به کسب رتبه های برتر و اول استانی گردیده است. ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های عالمانه و آگاهانه همکاران محترم دلایل این موفقیت ها را اجرایی و عملیاتی نمودن این تعریف جامع مدیریت در آموزش و پرورش منطقه زیویه می دانم.

بکارگیری موثر و کارآمد منابع انسانی، مادی، مالی و اطلاعاتی با استفاده از فنون برنامه ریزی، سازماندهی، هماهنگی رهبری و کنترل جهت تحقق اهداف از پیش تعیین شده تحت نظام ارزشی حاکم دانست. بعضی دیگر از دلایل این موفقیت ها می توانم به برقراری روابط انسانی حاکم بر آموزش و پرورش، تعامل سازنده و موثر همکاران محترم در سطوح مختلف مدیریتی در صنف و ستاد، نیروی انسانی جوان و با انگیزه و نهایتا کار تیمی مجموعه آموزش و پرورش اشاره کنم.

ـ وضعیت پوشش تحصیلی در منطقه زیویه چگونه است؟ و چه اقداماتی برای بالا این وضعیت و کاهش ترک تحصیل انجام داده اید؟

علیپور: پوشش تحصیلی همواره از اولویت های اصلی آموزش و پرورش بوده است و در سنوات اخیر نیز اقدامات شایان و تاثیر گذاری در خصوص ارتقاء پوشش تحصیلی و جذب دانش آموزان تارک و بازمانده صورت پذیرفته است، در این راستا از تمامی ظرفیت های ممکن و همراهی ارگانذها و نهادهای دولتی و بومی سطح منطقه نیز در این زمینه استفاده شده است. با احصاء راهکارهای عملیاتی و اجرایی از قبیل دایر نمودن مدارس متوسطه در روستاهای دور افتاده و محروم، روستای مرکزی، توسعه مدارس شبانه روزی، حمایت مالی از دانش آموزان تارک و بازمانده از تحصیل و برگزاری همایش های پوشش تحصیلی با دعوت از شورای اسلامی و دهیاران روستاها در منطقه منجر به افزایش پوشش تحصیلی در دوره های ابتدایی و متوسطه شده است ولی این مهم هنوز به عزم جدی همگی و حمایت خانواده های محترم جهت ارتقاء پوشش تحصیلی در دوره متوسطه و به ویژه دختران نیاز دارد.

ـ در زمینه هوشمندسازی مدارس چه اقداماتی صورت گرفته؟ و چند درصد مدارس روستاهای منطقه زیویه هوشمند هستند؟

علیپور: علی رغم محرومیت بیشتر روستاهای منطقه و کمبود منابع و اعتبارات مالی با بهره گیری از مشارکت اولیاء و مربیان و تلاش همکاران آموزشی و اجرایی روند رو به رشد و پیشرفتی داشته است و سعی شده است متناسب با تغییر محتوا و نظام آموزشی بسترسازی مناسب برای ارتقای کیفیت آموزشی با هوشمند سازی کلاس ای درس صورت پذیرد، در این راستا هم اکنون بیش از 35 درصد تمامی کلاس های درس در سطح منطقه هوشمند شده است. در این خصوص حمایت های مهندس بیگلری نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی نیز که توجه ویژه ای به این بخش دارند در رفع محرومیت و ارتقاء هوشمندسازی مدارس موثر بوده است که جای بسی تقدیر و تشکر را دارد.

ـ وضعیت پروژه های عمرانی و نوسازی مدارس منطقه زیویه چگونه ایت؟ چه تعداد مدارس نوسازی شده اند؟

علیپور: تلاش های خوب و موثری با مساعدت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان، کمیته برنامه ریزی فرمانداری و مشارکت مردمی و خیرین مدرسه ساز صورت گرفته است. به صورتی که در در چهار سال گذشته و مدیریت اینجانب بیش از 75 کلاس درسی ساخت، نوسازی و مقاوم سازی شده است که به نسبت میزان بهره برداری از کلاس های درس منطقه در حدود یک چهارم کلاس ها را شامل می شود. با این حال هم درصد زیادی از مدارس منطقه زیویه زمان زیادی از عمر آنها می گذرد و به نوعی تخریبی محسوب می شوند و در بعضی از روستاها کمبود کلاس داریم لذا از جامعه محترم خیرین مدرسه ساز شهرستان درخواست می گردد در این زمینه به ویژه تکمیل پروژه های نیمه تمام آموزش و پرورش را یاری فرمایند.

ـ در پایان اگر مطلبی هست، بفرمائید:

 علیپور: ضمن تقدیر و تشکر از همراهی و حمایت های معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان سقز، بخشدارهای زیویه، امام و مرکزی، تعامل و همکاری های ادارات سطح شهرستان، اعضای  شورای آموزش و پرورش، انجمن های اولیا و مربیان و به ویژه تقدیر و تشکر از تلاش دلسوزانه همکاران محترم فرهنگی منطقه زیویه از آنجایی که دستگاه تعلیم و تربیت این نهاد عمومی ملی از اهمیت خاصی برخوردار است و محور تحول و توسعه زیربنایی در جامعه می باشد. می طلبد تمامی ادارات و احادمردم با ذهنیت همگرایی برای رشد و تعالی این نهاد مقدس تلاش نمایند.

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

زیویهآموزش و پرورشسقزخالد علیپورهوشمندسازی مدارستحصیل

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان