سرخط خبرها :
دوشنبه 9 فروردین 1395 / 14:22|کد خبر : 584|گروه : اجتماعی

ستاد بحران سقز جهت رفع مشکل و بررسی خسارت وارده بر اثر بارش شدید تشکیل شد

ستاد بحران سقز جهت رفع مشکل و بررسی خسارت وارده بر اثر بارش شدید تشکیل شد

جلسه ستاد بحران سقز جهت رفع مشکلات به وجود آمده و بررسی خسارت وارده بر اثر بارش شدید باران روز دوشنبه در فرمانداری این شهرستان تشکیل شد.


به گزارش گولان سقز به نقل از روابط عمومی فرمانداری ، در این جلسه معاون سیاسی و انتظامی فرماندار ویژه شهرستان سقز خواستار حفظ آمادگی لازم ادارات خدمات رسان و بخشداران برای جلوگیری از وقوع هر نوع حادثه شد.

اسماعیل رستم پور از ادارات و نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی در جریان بازگشایی مسیر،خدمات رسانی به مسافران در راه مانده و هدایت مسافران ، تلاش راهداران برای عملیات ریزش برداری سنگ در محدوده روستای 'کیله شین' و  تمیز کاری گل و لای محدوده مسدود شده در مسیر سقز بانه تشکر کرد.

وی خواستار همکاری و تعامل ادارات و دهیاران برای آماده سازی دوباره پل های تخریبی روستاهای بخش مرکزی شد و با اشاره به نامگذاری سال 95 از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدم وعمل اظهار کرد:مسئولان با اقدام و عمل باید در راستای رفاه بیشتر مردم تلاش کنند. 

او تصریح کرد:اهمال و کم کاری در جریان امداد رسانی و خدمات رسانی به مردم در بحث بحران به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

رستم پور تاکید کرد:تمام ادارات مرتبط میزان خسارت وارده و همچنین برنامه زمانبندی ترمیم خسارت و امکانات مورد نیاز را در سریع ترین زمان به فرمانداری اعلام کنند.

وی با اشاره به پیش بینی های هواشناسی مبنی بر ادامه بارش ها تا 13 فروردین بر آماده باش کامل نیروهای امدادی و خدماتی تاکید و با بیان اینکه وظیفه همه ما کمک به مردم برای ایجاد نشاط و حفظ ایجاد آرامش است و دولت تمامی امکانات خود را برای رفاه مردم بسیج کرده است.

او بر آمادگی اداره تعاون روستایی در ارسال سوخت و آرد به روستاهایی که بر اثر بارش باران پل های دسترسی آنها تخریب شده است تاکید کرد.
***بارش باران در سقز تا روز پنجشنبه ادامه دارد.

رئیس اداره هواشناسی سقز هم با بیان اینکه بارش باران که از بعد از ظهر روز شنبه شروع شده است و تا صبح سه شنبه ادامه خواهد داشت عنوان کرد:بارش باران به صورت پراکنده و ضعیف در سقز تا روز پنجشنبه  ادامه دارد و در وز جمعه توده بارش جدید وارد شهرستان می شود.

خالد علایی اعلام کرد:میزان بارش باران در شهر سقز 31 و سه دهم میلی متر، در تموغه 70 میلی متر در میرده 66 میلی متر و در حاجی ممدان 63 میلی متر گزارش شده است.

وی با اشاره به افزایش 57 میلی متری بارش برف و باران در سال 94 نسبت به مدت مشابه عنوان کرد:میانگین بارش باران در 15 سال گذشته 480 میلی متر بوده است که این میزان به دلیل بارش های مناسب در حال نزدیک شدن به میانگین است.

سامان عرفانی بخشدار مرکزی سقز هم بیان کرد: بر اثر بارش باران پل های دسترسی روستاهای "چراغ ویس، سیاهدرعلیا، پیرعمران و شیخ چوپان" تخریب شده است که آماده سازی دوباره پل و لایروبی رودخانه ها نیز به همکاری ادارت از جمله راه وشهرسازی  نیاز دارد.

علی صالحپور، نماینده بخشدار ی سرشیو نیز اعلام کرد بر اثر بارش شدیدباران چند منزل مسکونی در روستاهای "قشلاق پل و جوشن" که در بستر و نزدیک رودخانه قرا داشتند و در محاصره آب بودن  امداد رسانی شد. 

***بررسی ها جهت آماده سازی پل روستاهای بخش مرکزی در حال انجام است

عمر محمد کریمی رئیس اداره راه و شهرسازی سقز هم اعلام کرد:بررسی های لازم جهت برآورد میزان خسارت چهار دهنه پل روستاهای دهستان میرده بخش مرکزی در حال انجام است و تمامی همکاران مشغول رفع مشکل ارتباط این روستاها هستند.

عبدالرحمان بهرامی رئیس جمعیت هلال احمر سقز نیز عنوان کرد در شب یکشنبه 93 نفر که به واسطه بسته شدن جاده سقز بانه در راه مانده بودند در مسجد روستاهای تموغه، میرده و حاج غفور آزادی و افراد زیادی در 32 مدرسه توسط آموزش وپرورش اسکان داده شدند و 82 بسته غذایی توزیع شد.

معاون خدمات شهری شهرداری سقز هم با بیان اینکه هیچ مشکلی در سطح شهر بر اثر بارش شدید باران به وجود نیامده گفت:تمیز کردن کانال های آب داخل شهر، اطلاع رسانی به موقع به مردم و مغازه داران جهت پرهیز از قرار دادن وسایل در جلو مغازه ها  و ریختن زباله در کانال های آب دلیل اصلی به وجود نیامدن مشکل بوده است.حسین بیگی با بیان اینکه در روز سیزده بدر هم شاهد بارش باران و افزایش ترافیک خواهیم بود خواستار تمهیدات لازم جهت راون سازی ترافیک در آن روز شد.

در ادامه بخشداران امام و زیویه اعلام کردند که در آن بخش ها مشکل و خسارتی وارد نشده است و مدیران اداره های آب و فاضلاب شهری و روستایی و شبکه بهداشت  و شهردار صاحب گزارشی از اقدامات ارائه کردند.

برداشت بی رویه شن و ماسه، آمادگی و هوشیاری ادارات و بسیج امکانات از جلوگیری از ساخت وساز در بستر رودخانه از مواردی بود که توسط اعضای ستاد عنوان شد.

بارش شدید باران در شهرستان سقز باعث بسته شدن جاده سقز - بانه، تخریب چند پل روستایی و وقوع دو تصادف با یک کشته و 12 زخمی شد.هواشناسی استان کردستان روز شنبه در اطلاعیه ای باران های سیل آسا برای شهرهای استان از جمله سقز و مریوان پیش بینی کرده بود.

انتهای خبر/

 

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

ستاد بحرانخسارت واردهبارش شدیدفرمانداریعاون سیاسی و انتظامیاسماعیل رستم پور

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان