سرخط خبرها :
دوشنبه 9 فروردین 1395 / 12:31|کد خبر : 582|گروه : سیاسی

مدیرکل هواشناسی کردستان خواستار توجه بیشتر به پیش بینی ها شد

مدیرکل هواشناسی کردستان خواستار توجه بیشتر به پیش بینی ها شد

مدیرکل هواشناسی کردستان با اشاره به اینکه در دستگاه های اجرایی استان کردستان سواد فنی تبدیل اطلاعات ارزشمند پیش بینی هوا به تصمیم های اجرایی ضعیف است، خواستار توجه بیشتر به پیش بینی های هواشناسی شد.

به گزارش گولان سقز، محمد طالب حیدری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: واحد پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کردستان در خصوص پیش بینی هوا روزانه اقدام به صدور یک بولتن پیش بینی می نماید که در این بولتن شرایط پوشش ابر، بارندگی، دمای هوا و وزش باد و پدیده های محتمل مانند مه و رعد و برق و گرد وخاک برآورد و اعلام می گردد.

او در مورد اطلاعیه پیش بینی گفت: اطلاعیه پیش بینی زمانی صادر می گردد که یکی از عوامل جوی پیش بینی شده مانند وزش باد و یا بارش برف و باران سبب ایجاد اختلال در کار و زندگی بخشی از مردم می شود اما هنوز خطر جانی مردم را تهدید نمی کند.

وی به صدور اخطاریه پیش بینی توسط هواشناسی نیز اشاره کرد و افزود: اخطاریه و یا هشدار زمانی صادر می گردد که یک یا چند عامل جوی به شرایط حدی خود در منطقه نزدیک شوند مانند بارش های سنگین و یا وزش باد توفانی و یا سرماهای زیان بار، در اخطاریه خطر جانی از ناحیه پدیده های تبعی جوی مانند سیلاب ها و آبگرفتگی ها ممکن است مردم را تهدید کند. 

وی اظهار کرد: برای مقابله با تهدیدات ناشی از پدیده های پیش بینی شده در اخطاریه بهتر آن است که جلسه مدیریت بحران شهرستان و یا استان تشکیل شود.

مدیرکل هواشناسی کردستان در ادامه بر آسیب شناسی مشکلات مربوط به مدیریت بحران های طبیعی ناشی از رویدادهای جوی تاکید کرد و گفت: تجربه ثابت نموده است که صدور پیش بینی و صحت آن کافی نیست بلکه اتخاذ تصمیم درست برای مقابله با تبعات طغیان عوامل جوی قبل از بروز آن عوامل مهم است. 

حیدری اضافه کرد: در اخطاریه اخیر، هواشناسی استان کردستان در خصوص بارندگی های فعلی اعلام نمود که میزان بارندگی در غرب استان از 100 میلی متر فراتر می رود، سواد فنی اینکه 100 میلی متر بارش در مدت زمان یک شبانه روز چه تبعاتی دارد ظاهرا در دستگاه های اجرایی استان وجود ندارد.

وی گفت: اینکه سیلاب ناشی از آن در سد چه حجم آبی را جمع می کند و این حجم آب آیا یک جاده اصلی را به زیر آب خواهد کشاند، یا سیلاب ناشی از یک بارش سنگین پل های جاده ها و شریان های ارتباطی استان را به چه وضعی در خواهد آورد و یا در دشت مریوان آبگرفتگی 100 میلی متر بارندگی خانه های مردم را چگونه تحت تاثیر قرار می دهد، مواردی است که باید به طور فنی بررسی شود.

او اظهار کرد: متاسفانه سواد فنی تبدیل اطلاعات بسیار ارزشمند پیش بینی هواشناسی به تصمیم های مدیریتی وجود ندارد و یا از سطح عامیانه آن فراتر نرفته است و این امر سبب ایجاد مشکلات غیر منتظره برای مردم می گردد.

انتهای خبر/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز

 


برچسب ها :

هواشناسی کردستانمدیرکل هواشناسیپیش بینی هوادمای هواوزش باد

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان