سرخط خبرها :
دوشنبه 9 آذر 1394 / 13:50|کد خبر : 280|گروه : اجتماعی

رئیس پلیس فتای انتظامی استان کردستان:

کاهش 21 درصدی جرائم اجتماعی در کردستان/ دستگیری 12 زن توسط پليس فتا

کاهش 21 درصدی جرائم اجتماعی در کردستان/ دستگیری 12 زن توسط پليس فتا

رئیس پلیس فتای انتظامی استان کردستان گفت: طی 8 ماهه نست سال جاری بیش از 93 درصد جرائم و پرونده های واصله کشف و در این رابطه 94 نفر مرد و 12 نفر زن دستگیر شدند .

 به گزارش گولان سقز به نقل از آفتاب دل، سرهنگ "فرامرز شاکری" رئیس پلیس فتای انتظامی استان کردستان صبح امروز در جمع خبرنگاران و رسانه های گروهی استان که در سنندج برگزار شد اظهار کرد: امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی به یکی از دغدغه های خانواده ها و آحاد جامعه تبدیل شده به طوری که شاهد افزایش جرائم در حوزه ی فضای مجازی هستیم .

وی با بیان اینکه امروزه جرائم از فضای سنتی و واقعی به فضای مجازی کوچ کرده است گفت: این شبکه ها در کنار فرصت هایی که برای کاربران ایجاد کرده تهدیدهایی را نیز به دنبال دارد و پلیس همواره به دنبال تامین امنیت برای کاربران در این حوزه است .

وی از کاهش 21 درصدی جرائم اجتماعی 8 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه  دانست و خاطر نشان کرد: اولویت پلیس فتا استان براساس تدابیر ابلاغی فرماندهی پیشگیری از وقوع جرائم در حوزه ی فضای مجازی است که کارهای خوب و اساسی در این راستا صورت گرفته است .

سرهنگ فرامرزی ادامه داد: 93 درصد از جرائم فضای مجازی کشف گردیده و 106 نفر نیز متهم در این راستا دستگیر که 94 نفر را مرد و 12 نفر را خانم ها تشکیل دادند .

وی افزود: 40 درصد جرائم اینترنتی مربوط به برداشت های غیرمجاز بوده که بیشترین درصد را به خود اختصاص داده است لذا مردم باید در بحث های خرید اینترنتی دو نکته ی آدرس دقیق با https و کد امنیتی پایین صفحه را حتما در نظر بگیرند .

رئیس پلیس فتای انتظامی استان کردستان بیان داشت: نشر اکاذیب با 22 درصد رتبه ی دوم و انتشار فیلم ها و عکس های شخصی با 9 درصد رتبه ی سوم جرائم در حوزه ی فضای مجازی و اینترنتی را به خود اختصاص داده است .

وی گفت: 39 درصد حوزه ی فضای مجازی مربوط به موضوعات شبکه های اجتماعی خصوصا تلگرام بوده است .

وی  هشدار داد: افرادی که پیامک های مضمونی دریافت می کنند به هیچ عنوان به این اشخاص اطمینان نداشته باشند زیرا به راحتی با ارسال کدهای مشخص می توانند به عکس ها و فیلم های شخصی دسترسی پیدا کنند و در این زمینه سوئ استفاده هایی صورت گیرد زیرا اکثرا این متهمان با انگیزه ی درآمد و موضوعات ضد اخلاقی انجام می گردد.

رئيس پليس فتاي استان با بيان اينکه رويکرد پليس فتا رويکردي اجتماعي ، آموزشي و فرهنگي است اضافه کرد: در اداره تشخيص و پيشگيري پليس فتا نيز تلاش مي شود با حضور کارشناسان در بين جوامع هدف، موانع، تهديدات و آسيب هاي فضاي مجازي و راهکارهاي مقابله با آن ها آموزش داده شود تا پيشگيري هاي اجتماعي محقق شده و جرائم اجتماعي کاهش يابد.

وی در بخش ديگري از سخنان خود عنوان داشت: ضريب نفوذ اينترنت در استان کردستان بر اساس آمارهاي منتشر شده رسمي 50  درصد مي باشد که مردم استان کردستان یکی از استان های پاک در حوزه ی جرائم اینترنتی است .

سرهنگ شاکری با اشاره به اينکه جرايم فضای مجازي از 3 ماه و یک روز الی 10 سال  زندان دارد  ادامه داد: به کاربران اين شبکه ها توصيه می کنم اولاً از شبکه های اجتماعي ايرانی و بومی استفاده نمايند و در ثانی مصاديق جرايم رايانه ای را مورد مطالعه قرار دهند تا با جرايم فضای مجازی آشنايی پيدا نمايند.
 
انتهای پیام/

 



برچسب ها :

پلیس فتاکردستانسقز

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان