سرخط خبرها :
شنبه 18 مهر 1394 / 12:53|کد خبر : 159|گروه : اجتماعی

یادداشت/

مصرف شیشه برای لاغری یک کار غیر علمی و غیر اصولی است

مصرف شیشه برای لاغری یک کار غیر علمی و غیر اصولی است

استفاده از شیشه برای لاغری یک کار غیر علمی، غیر اصولی و غیر بهداشتی و خانمان برانداز است و زمینه بیماری های شدید جسمی و نیز مشکلات اجتماعی و خانوادگی را برای فرد فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار گولان سقز، یکی از انواع مواد اعتیادآور صنعتی،(شیشه) است که در این مقاله سعی می شود به تاثیر این مواد و عوارضی که بجا می گذارد به خصوص در مورد زنان اشاره شود.

بسیاری از افراد معتاد با اهداف و تصورات نادرستی به سراغ مواد اعتیادآور می روند و در دام اعتیاد گرفتار می شوند. در واقع باورهای نادرست باعث اعتیاد آن ها می شود. یکی از این باورهای نادرست که طی چند سال اخیر شیوع زیادی در بین نوجوانان دختر پیدا کرده، مصرف ماده اعتیادآور شیشه با هدف لاغری است.

برخی از دختران میل به مدل شدن دارند لذا به سمت مصرف شیشه میروند. مصرف شیشه با انگیزه لاغری و تناسب اندام در باشگاههای بدنسازی و آرایشگاه های زنانه توسط افراد سودجو با این شعار که شیشه حاوی مرفین نیست(مثبتی ندارد) پس اعتیادآور نمی باشد تبلیغ می شود و متاسفانه بسیاری از زنان و دختران جوان ناآگاه، خواسته یا ناخواسته در دام این ماده محرک گرفتار می شوند و به ورطه نابودی و نیستی می روند.

شیشه از ترکیبات آمفتامین هاست که اشتها را کور و میل به خوردن را در فرد کم می کند. در صورتی که کارشناسان می گویند این کاهش وزن فقط کاهش بافت چربی و اشتها که اکثر زنان و دختران جوان به دنبال آن هستند نیست بلکه کل بدن تحلیل می رود و علاوه بر بافت چربی، بافت عضله، استخوان و بافت های دیگر را هم  درگیر می کند و به آن آسیب می زند. شيشه بر مغز و ساير دستگاه هاي بدن اثرات مخربي بر جاي مي گذارد که اين اثرات را مي توان با توجه به زمان شروع آنها به صورت حاد و مزمن در نظر گرفت.

در نتیجه به سرعت چهره فرد پر از چین و چروک و ظاهر آن بسیار نحیف و تکیده می شود. مصرف این ماده مضر در طول چند سال باعث از کار افتادن تمام اندام های بدن و نوعی مرگ تدریجی می شود. تنفس و ضربان قلب با مصرف این ماده افزایش می یابد و فرد تپش قلب پیدا می کند. بی علاقگی به خواب طولانی به طوری که در طول 48 ساعت فرد معتاد نمی تواند بخوابد از سوی دیگر با مصرف این ماده به شدت حافظه کاهش می یابد و توهم شنوایی و بینایی و جنون آنی از عوارض دیگر سوءمصرف این ماده است.

زمانی که مواد مخدر برای لاغری به دختران جوان پیشنهاد می شود آن ها بدون هیچ بررسی در این زمینه به مصرف آن رو می آورند. برخی از دختران جوان و زنان به قدری زیبایی برایشان اهمیت دارد که حاضرند برای زیبا شدن معتاد شوند در صورتی که هیچ ماده اعتیاد آوری وجود ندارد که انسان را زیبا کند و فقط حیثیت و آبروی آن ها را می گیرد.

وقتی زنان و دختران دچار اعتیاد می شوند آسیب های اجتماعی شدیدتری در انتظار آنان است زیرا در جامعه پذیرش یک زن معتاد بسیار سخت تر از یک مرد معتاد است، بنابراین تلاش می کنند اعتیاد خود را پنهان کنند. اعتیاد زنان آسیب های پنهان و اما ریشه داری بر اطرافیان خود گذاشته و باعث از هم پاشیدگی نظام خانواده می شود.

استفاده از شیشه برای لاغری یک کار غیر علمی، غیر اصولی و غیر بهداشتی و خانمان برانداز است. چاقی امری است که زمینه ساز بیماری هایی مانند افزایش فشار خون و دیابت است ولی مصرف شیشه زمینه بیماری شدیدتر جسمی و نیز مشکلات اجتماعی و خانوادگی را برای فرد فراهم می کند که پرخاشگری و قتل نزدیکان و فرزندان، طلاق و از هم پاشیدگی خانوادگی، سرقت و دزدی برای تهیه پول مواد و نیز کارتن خوابی و آوارگی کمترین آن است.

مصرف شيشه ترشح انتقال دهنده هاي عصبي دوپاميــن، سروتونيــن و نوراپي نفرين را در سيناپس هاي عصبي در مغز به شدت افزايش مي دهد و باعث تحريـک سلولهاي مغز مي شود. به همين دليل مت آمفتامين در بسياري از نقاط جهان در بازار سيــاه با تبليغاتُ براي استفاده جهت کاهش وزن، بيداري در شب، بهبود حافظه و تمرکز و افزايش انرژي در ورزشکاران مورد استفاده قرار گرفته است. در يک تمثيــل مي توان گفت اين ماده اين قابليت را دارد که با سرعت قابـل ملاحظه اي فرد مصرف کننده را بلنــد کند و پس از مدت کوتاهي با همان سرعت و شـــدت و حتي به مراتب شديدتر او را به زميــن مي کوبد. مصرف اين ماده حتي در دفعات بسيـــار محدود موجب بروز اعتياد و وابستگي مي گردد که از نظر شدت از شديدترين وابستگي ها مي باشد.

یادداشت از: بهزاد بایزیدی مدیر عامل مرکز بهبودی اقامتی میان مدت مصرف کنندگان مواد مخدر طلوع پاکی سقز

انتهای خبر/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

شیشهمواد مخدرکاهش وزنسقز

نظرات کاربران :

بهروز [یکشنبه 19 مهر 1394 | 11:25] پاسخ

اقا بهزاد عزیز دستت درد نکنه امیدوارم موفق و پیروز باشی

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان