سرخط خبرها :
جمعه 19 شهریور 1395 / 16:13|کد خبر : 999|گروه : سیاسی

بیگلری خواستار مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در اتمام پروژه فرودگاه سقز شد

بیگلری خواستار مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در اتمام پروژه فرودگاه سقز شد

نماینده مردم شهرستانهای سقز و بانه در مجلس گفت: با توجه به اینکه پروژه فرودگاه سقز 40% پیشرفت فیزیکی دارد از قرارگاه خاتم الانبیا سپاه پاسداران خواست تا در این زمینه مشارکت کنند تا این طرح هرچه زودتر به پایان برسد.

به گزارش گولان سقز، فرماندار سقز در چهارمین جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: با توجه به فرامین مقام معظم رهبری که در حوزه اقتصاد  بیان فرمودند؛ اقتصاد مقاومتی جزء اصلی برنامه های دولت تدبیر و امید است. 

علی اکبر ورمقانی افزود: در مقابل تحریم ها و توطئه های دشمنان باید ایستادگی کرد و این کار ممکن نیست مگر اینکه به خودکفایی اقتصادی برسیم در این راستا برنامه‌ریزی مدونی را برای بخشداران منطقه تدوین کرده تا با توجه به نوع محصولات هر روستا یا بخش به بالاترین سطح تولید برسند.

 وی افزود :حتی برای یک سری از طرحها تسهیلات بانکی صفر درصد در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. 

نماینده مردم شهرستانهای سقز و بانه در مجلس نیز طی سخنانی اظهار داشت: همانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که فعالیت آنها در راستای اقدام و عمل سازنده است ما نیز همین روال را ادامه خواهیم داد.

محسن بیگلری با بیان اینکه توسعه اقتصادی در منطقه باعث امنیت و آرامش  بیشتری خواهد شد افزود: با توجه به اینکه سقز دارای 38 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است و اولین بازارچه مرزی استان کردستان در این بخش راه اندازی شده است اما عملاً امروز بسته شده که حدود 8400 نفر میتوانستند مشغول به کار باشند.
بیگلری خاطرنشان کرد: مدیریت مرزها روند مناسبی ندارد و اگر کالایی وارد مرز شد و به شهرستان رسید دیگر قاچاق محسوب نمی شود و از سردار نقدی خواست تا در بازگشایی مرز سیف سقز اقدامات لازم را انجام دهند. 

وی افزود: کشاورزان سقزی هنوز پول گندم خود را از دولت دریافت نکرده‌اند این در حالی است که بانکها تسهیلات خود را از آنها دریافت می کنند و ضعف دامپروری در این منطقه و دیگر مناطق کردستان باعث شده تا در این چند هفته آتش سوزی وسیعی انجام بگیرد. 

بیگلری گفت: با توجه به اینکه پروژه فرودگاه سقز 40% انجام گرفته است از قرارگاه خاتم الانبیا سپاه پاسداران خواست تا در این زمینه مشارکت کنند تا این طرح هرچه زودتر به پایان برسد زیرا توجه به زیر ساخت های استان کردستان هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است. 

در ادامه رئیس جهاد کشاورزی شهرستان با بیان اینکه در سقز  پتانسیل های خوبی وجود دارد که باید از آنها استفاده کرد, اظهار کرد: 130 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است. 

محمد پیشداد گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی امسال 70 کیلومتر کانال آبی ایجاد شده و 600 هکتار خاک ورزی حفاظتی در بخش کشاورزی و 220 هکتار دانه های روغنی زیر کشت رفته است. 

پیشداد افزود: با وارد کردن نژادی از گاو که خاصیت گوشتی و شیری دارد و میتوان از ژن آن در باروری استفاده کرد عملاً بخشی از نیازهای لازم مردم را برآورده کرده اند. برای اولین بار زعفران و درخت پسته کاشت شده و 20 هزار اصل نهال بین باغداران تقسیم شده است. 

وی گفت: شهرستان سقز دارای 2 کارخانه تولید قارچ می باشد که هر کدام از این کارخانه ها از چند کارگاه کوچک تولید قارچ مواد اولیه خود را برآورده می کنند که بعد از پرورش کامل،  بسته‌بندی شده و به بازار عرضه می شود. 

همچنین وی گفت: اعتبارات بسیج سازندگی در سال گذشته 47 طرح که بالغ بر یک میلیارد تومان به آن اختصاص داده شده بود انجام گرفت و برای سال 95 اقدامات لازم و كارهاي بانکی جهت دریافت تسهیلات در شرف انجام گرفتن و مراحل پایانی آن است تا در اختیار کشاورزان، دامداران، باغداران و... قرار گیرد.

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

فرودگاه سقزقرارگاه خاتم الانبیابازارچه سیف سقزبازارچه مرزیتسهیلات بانکیکشاورزیدامپروری

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان