سرخط خبرها :
دوشنبه 8 شهریور 1395 / 13:42|کد خبر : 967|گروه : سیاسی

رکوردارترین وزیر کابینه دولت یازدهم در کردستان/

پناهندگی یکی از وزرا به کردستان برای فرار از خطر استیضاح!

پناهندگی یکی از وزرا به کردستان برای فرار از خطر استیضاح!

وزیر آموزش و پرورش روز گذشته به استان کردستان سفر کرد و مدعی موفقیت وزارت خانه مربوطه خود در دولت یازدهم شد.

به گزارش گولان سقز، اما این در حالی است که 77 نماینده مجلس شورای اسلامی طرح استیضاح وی را امضا کردند.

 

علی اصغر فانی روز گذشته در سفر کاملا سیاسی خود به استان استراتژیک کردستان به تشریح اقدامات سه ساله دولت در حوزه آموزش و پرورش در جلسه شورای اداری استان پرداخت.

 

رشد میانگین حقوق بازنشستگان، افزایش نزدیک به سه درصدی بودجه وزارت خانه مربوطه، نیروی انسانی به عنوان یک نیروی مهم و ارزشی، تاکید بر تدریس در مناطق دو زبانه با زبان مادری و از همه مهمتر هزینه بر بودن دانش آموزان لازم التحصیلی که در مدرسه حضور ندارند! از مهمترین مواردی بود که فانی به آن اشاره کرد.

 

این حرکت نمایشی وزیر آموزش و پرورش و سفر به کردستان در حقیقت یک اقدام به نفع او بود تا از استیضاح احتمالی که پیش رو دارد خود را برهاند، البته باید یادآور شد که آموزش و پرورش در ابتدای سرکار آمدن دولت یازدهم 24 برنامه کاربردی را برای ارتقاء حوزه آموزش کشور در لیست برنامه های خود قرار داده بود!

 

و اگر فانی بتواند اعتماد اکثریت مجلس را برای ماندن در وزارتخانه کلیدی آموزش و پرورش جلب کند می تواند تا پایان کار دولت یازدهم سکانداری وزارت آموزش و پرورش را به عهده بگیرد.

 

البته باید در نظر داشت که فانی یکی از پر رکوردترین وزرا در کابینه دولت است که دارای کارت زرد و استیضاح از مجلس شده است! عملکرد ضعیف فانی در وزارت آموزش و پرورش در حقیقت وی را تبدیل به یکی از چهره های ماندگار این حوزه کرده که توانسته یکی از رکوردها را با پنج استیضاح و دریافت چهار کارت زرد از آن خود کند!

 

به نظر توضیحات و شرح ماوقعی که فانی در جلسه شورای اداری در کردستان مطرح کرد، در مبرا کردن او و عملکردش در وزارت آموزش و پرورش تا حدود زیادی موثر و قابل قبول بود، یعنی نمایش پرونده و کارنامه ای درخشان که اگر بتواند با همین قدرت بیان بالا و البته ارائه مستند آن به مجلس خود را از خطر بزرگی که در پیش رو دارد برهاند.

 

متن استیضاح وزیر آموزش و پرورش با امضای 77 تن از نمایندگان مجلس شامل 10 بند به شرح زیر است:

 

هیئت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام، به ‌استناد ماده 222 و 223 آیین‌ نامه داخلی مجلس و در اجرای اصل 89 قانون اساسی بدین وسیله طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش برادر گرامی جناب آقای دکتر فانی با 64 امضا تقدیم می‌گردد.

 

نظر به مشکلات زیر در حوزه وظایف وزیر، اینجانبان امضاکنندگان درخواست اعلام وصول استیضاح وزیر محترم آموزش و پرورش را داریم:

ناتوانی وزیر در جلب رضایت و اعتماد جامعه مهم آموزش و پرورش

 

ناتوانی وزیر در جلب توجه دولت به اهمیت و نقش آموزش و پرورش

 

ناتوانی وزیر در جلب توجه دولت جهت تأمین منابع مورد نیاز برای هزینه‌های موجود مدارس و تبدیل مدارس کشور به مدارس خودگردان براساس اصل 30 قانون اساسی

 

ناتوانی وزیر در جلب توجه و عنایت عملی دولت در افزایش فضای آموزشی در مناطق محروم کشور که سرانه فضای آموزشی آنها به‌مراتب از متوسط کشور کمتر است

 

ناتوانی وزیر در جلب نظر دولت جهت تأمین معیشت فرهنگیان شاغل و بازنشسته به امتیازاتی مشابه سایر ارگان‌ها و دستگاه‌ها به فرهنگیان

 

ناتوانی وزیر در حذف تفاوت حقوق و مزایای فرهنگیان نسبت به سایر دستگاه‌ها و ارگان‌هایی که نسبت به آموزش و پرورش از حساسیت کمتری برخوردارند.

 

عدم اقدام جدی و مؤثر در جهت تدوین و ارائه نقشه راه و برنامه‌ریزی عملیاتی برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش علی‌رغم اعلام در برنامه پیشنهادی خویش

 

عدم وجود رویکرد جدی و برنامه‌محور به دانشگاه فرهنگیان با عنایت به اهداف بلند این دانشگاه

 

نداشتن برنامه مدون، مؤثر و عملیاتی برای غنی سازی و ارتقای بهره‌وری برنامه‌های آموزشی و پرورشی و کیفیت بخشی در محتوای آموزشی و استقرار و توسعه نظام آموزشی به‌خصوص در مدارس شبانه‌روزی، چندپایه، ابتدایی و پیش‌دبستانی در مناطق محروم، روستایی،‌ عشایری و مرزی

 

نداشتن برنامه و نظام مشخص و مؤثر در استقرار نظام پویا و جامع رصد، نظارت،‌ ارزیابی و پایش مستمر برنامه‌ها و نتایج آنها در ابعاد آموزشی، پژوهشی و کیفی نیروی انسانی.

 

باید دید علی اصغر فانی بعد از آغاز به کار مجلس شورای اسلامی و با پایان تعطیلات سه هفته ای نمایندگان می تواند گلیم خود را از آب بیرون بکشد و نمایندگان مردم در مجلس را قانع کند؟ بعد از اتمام سفر نمایشی وزیر آموزش و پرورش به کردستان و راهی شدن مجدد وی به سوی تهران، خبرهای رسیده از بهارستان شنیدنی خواهد بود.

منبع:  کُردتودی،

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

وزیر آموزش و پرورشسفر وزیر به کردستاناستیضاحعلی اضغر فانی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان