سرخط خبرها :
دوشنبه 8 شهریور 1395 / 12:52|کد خبر : 964|گروه : سیاسی

واکنش دکتر محسنی به برکناری غیر منطقی اش از ریاست دانشگاه آزاد سقز

واکنش دکتر محسنی به برکناری غیر منطقی اش از ریاست دانشگاه آزاد سقز

پس از برکناری غیر منطقی دکتر شهباز محسنی از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی سقز در اول شهریور 1395، که دانشگاهیان سقز و منطقه شوکه شدند و واکنشهای فراوان مردمی نسبت به این اقدام، حال پس از یک هفته از وی درخواست کرده اند که در مراسم تودیع یا تکریم و معارفه شرکت کند.

به گزارش گولان سقز به نقل از کردپرس، در این راستا مصاحبه ای با دکتر شهباز محسنی انجام داده ایم که به شرح زیر است:

- موضعتان نسبت به واکنش فراوان مردمی نسبت به برکناری تان چیست؟

دکتر محسنی- براستی جا دارد از همه عزیزان که اکثریت مردم و مسؤولین سقز را تشکیل می دهند از صمیم قلب سپاسگزاری کنم بخصوص ائمه جمعه و جماعات و علما و ماموستایان شهر و روستاها، استادان و فرهنگیان و کارکنان دانشگاه، دانشجویان و صاحبان قلم و همه اقشار؛ که براستی موجی از شور و احساس فراهم کردند و ابراز تأسف و حسرت و دعای خیر را بدرقه این خادم کوچک خود کردند. بویژه فرماندار مردمی سقز، مهندس ورمقانی که بجا و بهنگام، موضعی مردمی اتخاذ کرد؛ بحمدالله همراهی این عزیز سبب شد که مشکلی در سطح شهر ایجاد نشود. «من لم یشکر الناس لم یشکرالله».

- گویا اکنون و پس از یک هفته تأخیر از استان خواسته اند که جلسه تودیع و معارفه ای برگزار کنند.

دکتر محسنی- از طریق آقای فرماندار از بنده خواستند که جلسه تودیع و معارفه ای برگزار کنند با 9 روز تأخیر. از آنجا که شیوه برخورد با قضیه از آغاز بسیار زشت و حتی توهین به دانشگاه و کل شهر و مردم بود دیگر مسأله لوث شده است. باید پرسید «حالا چرا؟». «تودیع» به معنای «وداع» و خداحافظی است. من اهل سقزم. با چه کسی وداع کنم؟! من جایی نمی روم از همین مردم هستم و جایی نخواهم رفت تا مردم و همکارانم را وداع گویم. بسیاری از کارکنان و استادان دانشگاه سقز و حتی رییس جدیدش شاگردم بوده اند و دوستشان دارم و هرجا باشم به یادشان هستم. من دنیا را گشتم و با کوله باری از تجربیات به میان مردم و دانشجویان عزیز این دیار برگشتم و با افتخار در کنارشان خواهم ماند. بنابراین «وداع» بی معناست. اگر هم می خواهند«تکریم» کنند. پس از آن رفتار نابخردانه، تکریم معنایی ندارد. اینها بازی با الفاظ است. می دانم چه برنامه هایی ریختند که به اینجا رساندند. برای شخص خودم مهم نیست ولی دانشگاه خیلی خوب کارمی کرد و این «قولی است که جملگی برآنند». حال هزاران پیامی که مردم در کانالها و فضای مجازی فرستادند و دهها مقاله ای که نوشتند و حتی خیلی ها گریستند واقعی ترین و بی سابقه ترین «تکریمی» است که شاهدش بوده ایم و من بسیار راضی ام و خداوند را در برابر این نعمت بزرگ از ته دل و با تمام وجود شاکرم و امیدوارم که خداوند توفیقم دهد دوباره به این مردم خدمت کنم. این درس بزرگی است از این اتفاق برای همگان.

- در این دو سال کار، عامل موفقیتتان را چه می دانید؟

دکتر محسنی- ما رویکردمان مدیریت مردمی بود. چون دانشگاه آزاد از مصادیق بارز و دقیق بیت المال است. دانشگاهی است که با پول و سرمایه مردم تأسیس شده است. ما پای بزرگان قوم و اصحاب قلم و دانشمندان منطقه را به دانشگاه کشاندیم. روش ما بسته و انزوا نبود. به موازات کارها و وظایف اداری و آموزشی، کار فرهنگی اثرگذار می کردیم و از ظرفیت وپتانسیل منطقه بهره می گرفتیم که جا دارد از همه همکاران عزیز و کوشایم تشکر کنم. من دوست داشتم که دانشگاه های منطقه ما چون سقز، مانند دیگر دانشگاههای بزرگ محیطی بانشاط و پرتحرک داشته باشیم و دانشجویان هر روز مطلب تازه ای و بحث جدیدی یاد بگیرند. کار دانشگاه فقط ثبت نام و فارغ التحصیل کردن دانشجو نیست. باید دانشگاه محلی پرتکاپو برای بحث و نقد و نظر باشد. باید این تابو را بشکنیم که در شهرهای کوچک نمی توان کار فرهنگی و اثرگذار کرد. در قدیم بسیاری از بزرگان علم، حتی در روستاها زندگی و تدریس می کردند. برای نمونه همین حضرت شیخ حسن مولاناباد(متوفای 1136هـ.) که چهار روز قبل از اتمام کارم، برایش همایش علمی باشکوهی در سقز برگزار کردیم پس از یک عمر تحصیل و جستجو در عراق و شام و حجاز به منطقه کوهستانی و صعب العبور خورخوره سقز و روستای مولاناباد برمی گردد و منشأ آن همه تأثیر بجا و مثبت می شود.

از این رو به من حق بدهید که به تکریم واقعی که از سوی مردم و بسیاری مسؤولین شدم بسنده کنم و در جلسه ای حضور نیابم که خنده های مصنوعی تحویلم دهند. امیدوارم که اخلاق صحیح دینی و اجتماعی در ادارات و بر روابطمان حاکم شود. همان طور که مولانا می فرماید:

 

از خدا جوییم توفیق ادب                      بی ادب محروم ماند از لطف رب

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

دانشگاه آزادرییس سابق دانشگاه آزادشهباز محسنیمدیریت دانشگاهدانشگاهتوهین به دانشگاهتودیع و معارفهفضای مجازیمسئولین شهرستانی

نظرات کاربران :

باسلام. حامد حسنی [دوشنبه 8 شهریور 1395 | 18:23] پاسخ

بنده تا چند روز قبل همایش شیخ حسن مولان آباد از مردم همیشه ذکر خیر استاد محسنی را به نیکی میشنیدم، وبرای جریان همایش خدمتش حضورا شرف یاب شدم و ای کاش فقط از مردم خوبیهایش را میشنیدم، و امروز با این شناخت بیشتر که ماه عسل برخورد وهم کلام بودنش در زمان کوتاه چند روزه بود آنقدر تأسف و نگرآن نمیشدم بابت از دست دادن چنین نگین ارزش مندی وبا تمام وجود برایش آرزوی موفقیتهای والاتر از درگاه خداوند منان خواستارم و خوش به حال آنجا که باشد استاد.

امین پور [چهارشنبه 7 مهر 1395 | 15:32]

ماحصل البته نه ماه عسل. ماه عسل اون چیزیه که قبل از عروسی میرن.

که ژوان [سه شنبه 9 شهریور 1395 | 13:53] پاسخ

هیوای سه رکه وتنت بو ده خوازین .به هیوای ته مه ن دیژی

از دوستان دکتر محسنی [پنجشنبه 11 شهریور 1395 | 21:56] پاسخ

دکتر محسنی عزیز سلام
تا روزی که زنده ام بزرگواری شما رو فراموش نخواهم کرد. بنده نه به خاطر منافع شخصی خودم بلکه به خاطر شخصیت مردمی و اسلامیتان دوستتان داشتم. شما ریشه فساد رو از دانشگاه کندید و خودتون و کسانی که با دانشگاه سروکار داشتن خوب میدانند که منظورم چیست. بی تعارف شما رقیب انتخاباتی بودید . اما برای تعویض ناگهانی شما باز هم نگران نباشید خودشون خوب می دانستند اگر مسئولین حتی شک هم می کردند که منظور از بادزید دروغین تعویض شما است مانع این کار می شدند. به خاطر همین هم بود که بی خبر و بدون مقدمه و آمادگی شما اقدام به تعویض شما نمودند. منت هم بکشند که شما سکان دار دانشگاه باشید.
همیشه در قلب ما خواهیدماند.
دوستتون داریم. اگر آقای شافعی هم خوب تلمذ کرده باشند بایداکنون درس پس دهند و شما و اخلاق و رفتار شما رو الگوی خودشون قرار دهند.
از خداوند بزرگ و سبحان برای شما دوست گرامی آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.

یاوان [دوشنبه 15 شهریور 1395 | 00:31] پاسخ

جناب مدیر شماها دیدگاههای مخالف را هم پخش کنید اگر جرات دارید چرا به نفع محسنی هستید ..... دکتر محسنی بسیار حساب شده بر کنار شد از مهندس قدرتمندتر هم داریم که می توانست مانع ایشان بشه و سر پستش بمونه اما صلاح در این بود که بره

فروزان صادقی [دوشنبه 26 مهر 1395 | 22:32] پاسخ

ایشون با این دادو بیدادی که به راه انداخته می خواد کاریز ماتیک بشه بابا گاندی و ماندلا که نیستی خدا پدرت رو بیامورزه این همه رییس و روسا رفتند و صندلی را به جا گذاشتن چیزی نشد و اب از اب هم تکان نخورد حالا شما چرا اینقدر نگران این کرسی هستی .... استاد هه ژار رحمتی در خانه خود کتاب نوشت و ترجمه کرد و تا صدها سال دیگر به نام خواهد بود ماندگاری در خدمت صادقانه است

دانشجو [دوشنبه 26 مهر 1395 | 22:35] پاسخ

دکتر محسنی مدیر نبود میدانید چرا ؟

لیلا عابدی [دوشنبه 8 آذر 1395 | 23:25] پاسخ

خوب شد دکتر محسنی رفت عاقبت سیاسی کاری همینه درس عبرتی بشه براشون

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان