سرخط خبرها :
شنبه 6 شهریور 1395 / 15:09|کد خبر : 959|گروه : اجتماعی

وعده های سر خرمن و انتظار 7 ساله پل بتونی «درویان و سوله» تا کی ادامه دارد؟!/ خوش نشینان، روستای مولان آباد را دریابند

وعده های سر خرمن و انتظار 7 ساله پل بتونی «درویان و سوله» تا کی ادامه دارد؟!/ خوش نشینان، روستای مولان آباد را دریابند

بافت روستا به لحاظ بهداشتی مطلوب نیست و سیستم تلفن ثابت خط دهی مناسبی ندارد! حتی دیدن برنامه های سیمای کردستان در این روستا به یک آرزو مبدل گشته است!!!

به گزارش گولان سقز، در چند روز گذشته همایش شیخ حسن مولان آباد در دانشکده فنی و حرفه‌ای شهرستان سقز برگزار شد. باید اذعان کرد؛ از روزی که دکتر شهباز محسنی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز را بر عهده گرفته‌اند در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی، ادبی، هنری و تاریخی اقدامات ارزنده ای را انجام داده اند که همایش شیخ حسن مولان آباد بی نظیرترین کاری بود که انجام دادند. امیدوارم این روند همچنان ادامه داشته باشد...

روستای مولان آباد دارای 126 خانوار با جمعیتی بالغ بر 620 نفر می باشد. هر چند که مسیر اصلی جاده آسفالت شده است با این حال ورودی روستا به اندازه یک کیلومتر می باشد، خاکی بوده که خود جای بسی تاسف دارد.

 با اینکه توسط اداره امور خیریه و اوقاف شهرستان سقز و مشارکت مردم یک نمازخانه و سرویس بهداشتی به تازگی ساخته شده است اما مسیر رسیدن به آرامگاه شیخ وضعیت نامطلوبی دارد که این فاصله به 20 متر هم نخواهد رسید ولی به دلیل اینکه این مکان زیارتی بصورت هیئت امنایی اداره می شود برخی از اعضاء هیئت امنا به دلایل نامعلومی نسبت به سر و سامان دادن این مکان زیارتی مخالفت می‌ورزند.

 در صورتیکه محوطه مسجد مولان آباد بصورت سنگ فرش زیبایی طراحی شده است!!! نصب کردن حداقل سطل زباله، سنگ فرش از نمازخانه تا مقبره، گل کاری محوطه و یک مکان استراحتگاه برای زائرین حداقل انتظاری است که باید آنها به آن جامه عمل بپوشانند گویا اختلافات قومی مانع از انجام هر کاری در این روستا جهت مرمت آرامگاه شده است.

بافت روستا به لحاظ بهداشتی مطلوب نیست و سیستم تلفن ثابت خط دهی مناسبی ندارد! حتی  دیدن برنامه های سیمای کردستان در این روستا به یک آرزو مبدل گشته است!!! با اینکه پایه تحصیلی تا کلاس 9 را در یک مدرسه مناسب و تازه ساخت را دارد اما به لحاظ فضای ورزشی و فرهنگی دارای مکان مناسبی نبوده هر چند که قطعه زمین که توسط خیرین به متراژ 1000 متر مربع در اول روستا تدارک دیده شده اما عملاً این زمین ورزشی هم بلااستفاده افتاده و مسئولین ذیربط تا کنون هیچگونه تلاشی برای احیاء آن انجام نداده اند.

 بدلیل بارش برف در زمستان و مسدود شدن جاده وضعیت سوخت رسانی در این فصل از سال با مشکلات زیادی مواجه می شود این در حالی است که روستای ماهیدر که 3 کیلومتر با مولان آباد فاصله دارد دارای شبکه گاز رسانی است هرچند که در سال 93 مسئولین قول مساعد دادند که روستای مولان آباد وارد شبکه گاز رسانی خواهد شد اما این فقط در حد قول بود نه عمل!!!

 مشکل اساسی دیگری که در این روستا وجود دارد، نبود پل ارتباطی با روستا های همجوار "درویان و سوله" است با توجه به اینکه حدود هفت سال پیش پایه های بتونی پل ساخته شده اما تا کنون هیچگونه تغییر و تحولی پیدا نکرده است و فصل زمستان با بارش برف و کولاک مشکل برای عبور و مرور دو چندان می شود که بدلیل جاده خاکی و صعب‌العبور بودن مسیر یکی از معضلات بزرگی است که روستاییان این منطقه را تهدید می کند. گویا این مردمان نیازی به پل ارتباطی ندارند که جای تأسف بسیاری را دارد.

امیدوارم مسئولین به حرمت آثار فاخر بر جا مانده از شیخ حسن مولان آباد و مقبره آن که در جذب توریسم و گردشگری میتواند مکان مناسبی باشد جهت توسعه‌ای این مکان برای زیارتگاهی که در شان آن مقام والا است اقدامات مناسبی را انجام دهند تا ما هم به امکان متبرکه و زیارتی دیگر مناطق ایران غبطه نخوریم!!!

سازمان امور خیریه و اوقاف هم فقط با یک حصار کشی کار را تمام شده فرض نکند و اقدامات بیشتری را در بازسازی مقبره شیخ حسن مولان آباد انجام دهد و همچنین هیئت امنا مولانا آباد هم به پیشرفت صنعت گردشگری، جذب توریسم، آسایش و رفاه زائرین و مردم منطقه فکر کنند نه تنها، مدعی وارث بودن این مکان مقدس باشند.

انتهای پیام/A.GH

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

مولان آبادروستای زیارتیامور خیریه و اوقافشیخ حسن مولان آبادوعده سرخرمنتورسیمگردشگریروستای محرومآنتن دهی موبایل

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان