سرخط خبرها :
یکشنبه 22 شهریور 1394 / 12:24|کد خبر : 97|گروه : سیاسی

بازخوانی برخی مطالبات مردم از خانم رئیس/

فقدان نظارت بر اصناف سقز؛ قیمت های افسارگسیخته در سایۀ عدم تکریم مردم!

فقدان نظارت بر اصناف سقز؛ قیمت های افسارگسیخته در سایۀ عدم تکریم مردم!

برگزاری مراسم معارفه اولین رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بانو درکشور یعنی انتصاب خانم لطیفه نوروزی به عنوان ریاست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سقز مجالی را فراهم نمود تا مهترین مطالبات مردم از مسئولان محترم به ویژه ریاست اداره صنعت، معدن و تجارت سقز را بازخوانی نماییم.

به گزارش خبرنگار گولان سقز، در وهلۀ نخست باید انتخاب بانویی از جامعۀ بانوان در حیطۀ مدیریت اداره صنعت، معدن و تجارت سقز را به فال نیک گرفت، زیرا واگذاری مهمترین مسئولیت اقتصادی شهرستان سقز به یکی از بانوان کشور ، به نوبۀ خود حاکی از توانمندی های بی نظیر بانوان در عرصه های مدیریت اقتصادی جامعه است، لیکن نباید فراموش نمود وجود برخی آسیب ها و چالش های اقتصادی مزمن در سقز به مانند دیگر شهرها، موجبات سرخوردگی مردم را فراهم نموده است که در وهلۀ نخست می توان به نابسامانی مفرط در مقولۀ نظارت همه جانبه و فراگیر از فروشندگان و اصناف محترم اشاره نمود.
بدیهی است تقویت ابعاد نظارتی برای اصناف از جمله شاخص ترین راهبردها در تنظیم مناسب بازار در ابعاد مختلف عرضه و تقاضا و نیز رعایت حقوق مصرف کننده است.


متأسفانه فقدان نظارت مطلوب بر عملکرد اصناف و فروشندگان در برخی نقاط مراکز تجاری و اقتصادی و سطح بازار خود نمایی می کند به نحوی که به عینه می توان سیر قهقهرایی هنجار شکنی جماعتی از طمع ورزان و دلالان اقتصادی را در مولّفه های مرتبط با معیشت مردم را مشاهده نمود.


با حضور سرزده و کاملاً اتفاقی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت به همراه همکاران و بازرسان در سطح بازار به ویژه در اطراف میدان آزادی سقز، چهار راه آزادگان و بلوار انقلاب نابسامانی های بی حد و حصر در  بازار قابل مشاهده است، به نحوی که برخی از فروشندگان با قیمت های کاملاً اختصاصی، اجناس را با قیمت گران و غیر منصفانه به مشتری عرضه می کند به گونه ای که به جرأت می توان گفت چند گانگی قیمت ها در مسیر منتهی به بازار و مغازه های اطراف میدان آزادی و دیگر فروشگاه های تجاری شهر کاملا مشهود است، به نحوی که گران فروشی های بی ضابطه به شدت مشتریان را کلافه کرده است، و وجود این آسیب حاکی از یله و رها بودن مقولۀ نظارت بر فروشندگان و اصناف می باشد.


اقدامات خلاف قانون فروشندگان در این محدوده و دیگر نقاط شهر تنها به گران فروشی منحصر نمی شود، بلکه فروشندگان با عدم نصب قیمت فروش اجناس این سیکل معیوب را در بی قانونی شدت بخشیدند و برای کسب سود نامشروع به دلخواه خود، از نصب برچسب قیمت ها خودداری می کنند که این رویکرد فروشندگان متخلف، اقدام فوری ریاست اداره صنعت، معدن و تجارت سقز و دیگر نهادهای نظارتی و تعزیراتی خصوصاً فرمانداری بعنوان مقام ارشد نظارتی شهرستان را طلب می کند.


لازم به ذکر است عدم اهتمام فروشندگان به ارائۀ اجناس سالم و ارائۀ اجناس آلوده به مردم از جمله نقایصی است که در سطح مغازه ها در شهر به چشم می آید که این آسیب بیانگر عدم اکرام مشتریان در ارائۀ نامناسب اجناس و بی مبالاتی در رعایت بهداشت است.


اثبات مدعای  ارائۀ نامناسب اجناس فاسد شدنی از قبیل لبنیات... در شهر و در کف خیابان و زیر نور خورشید، با حضور مسئولان مرتبط در سطح شهر و مشاهدۀ وضعیت نحوۀ عرضۀ اجناس فاسد شدنی در مغازه های شهر به وضوح قابل مشاهده است. محصولات لبنی از قبیل شیر و دوغ پاکتی و حتی برخی از دیگر فراورده های لبنی...با بی مبالاتی فروشندگان زیر نور مستقیم خورشید و در بدترین وضعیت ممکن به مشتریان عرضه می گردد که این اهمال کاری برخی فروشندگان، روند نامطلوب نابسامانی های مذکور را شدت می بخشد و سلامت جسمی و بهداشتی جامعه را تهدید می کند، لذا انتظار و مطالبۀ به حق مردم از رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت و دیگر نهادهای مسئول این است که با اتخاذ تدابیر فوری و موثر در راستای اجرای اقدامات لازم برای رفع مشکلات و برخورد قاطع با متخلفان تلاش نمایند.


بنابراین تقویت گشت بازرسی از اصناف و مغازه های سطح شهر و ارتقای نظارت بخشی از نحوۀ ارائۀ خدمات توسط فروشندگان و جریمۀ کسانی که کالای خود را بدون درج قیمت عرضه می کنند از اهم اقدامات متولیان این امر در تکریم مردم به شمار می آید.


هم چنین برنامه ریزی مطلوب و مناسب مسئولان اقتصادی ونیز متولیان امر سلامت و بهداشت در ممانعت از فروش اجناس فاسد شدنی که از حدأقل مولفه های بهداشتی لازم برخوردار نیست، و نیز اطلاع رسانی صحیح در مولفۀ رعایت بهداشت کالا و بهداشت محیط و نیز حمایت از فروشندگان برای تهیۀ وسایل سرمایشی از قبیل یخچال و فریزرهای استاندارد برای نگهداری بهینۀ اجناس فاسد شدنی در قالب ارائۀ تسهیلات ضروری است.


بدیهی است طرح این گونه مطالبات از جمله رسالت های ذاتی اداره صنعت، معدن و تجارت و دیگر نهادهای مسئول در بهبود ارائه خدمات اقتصادی به مردم است. لذا شایسته است در سال همدلی ملت و دولت ترمیم این نقایص به عنوان گام نخست و پیش زمینه اقدامات کلیدی دیگر در عرصه های اقتصادی و معیشتی مردم مورد نظر قرار گیرد.


 
 همچنین انتظار می رود خانم رئیس ناهماهنگی های اتاق اصناف سقز را سروسامان بخشد و به صورت ویژه تری بر این قسمت که قلب بازار نیز می باشد، توجه نماید.

انتهای پیام/



برچسب ها :

بازاراصنافاداره صنعتمعدن تجارتخانم رئیس

نظرات کاربران :

رضا زارعی [یکشنبه 22 شهریور 1394 | 13:55] پاسخ

با سلام و خسته نباشید به کلیه کارکنان پایگاه خبری تحلیلی گولان سقز
از اطلاع رسانی و پخش اخبار مخصوصا فرهنگی برای کلیه شهروندان نهایت تشکر را دارم. هر کسی رسالتی دارد، شما نیز وظیفه ی مهمی برعهده دارید.آرزوی توفیق روز افزون را دارم.

همشهری [یکشنبه 22 شهریور 1394 | 15:19] پاسخ

خانم رئیس منتظر پیگیریتیم

فواد [دوشنبه 23 شهریور 1394 | 14:46]

از درگاه خداوند متعال توفیقات روزافزون سرکارخانم نوروزی را در راه خدمت شایسته به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با رعایت قانونمداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید مسئلت می‌نمایم در واحد بازرسی اتاق اصناف سقز که واقعاً الان در بازار 2نفر بازرسی میکنند که یک نفر آنان داری سن بالا میباشد و جای سوال است که خانم نوروزی چرا از جوانان خبره و متعهد استفاده نمیکنند چون من از مغازه داران شندیده ام که این فرد بازنشسته میباشد وبازرسی بازار را انجام میدهد.
و منتظر پیگیری های صادقانه شما هستیم.

ژیار [یکشنبه 22 شهریور 1394 | 15:20] پاسخ

هر روز بد تر از دیروز

باوان [دوشنبه 23 شهریور 1394 | 14:55]

واقعاً همینطور است که بیان نمودید »هر روز بدتر از دیروز»
چرا بازرسی اتاق اصناف با تداخل شغلی هیچ اقدامی نمی کند.لوازم خانگی میفروشم و الان کامیوتر فروش داریم در خیابان جمهوری که ال ای دی میفروشه من از خانم نوروزی سوال دارم آیا صنف ها یکی است!چرا؟
مستند به تصویر بالا توسط سایت گولان چرا باید یک قنادی که شیرینی میفروشد باید آرد برنج و آرد کیک و نشاسته بفروشد پس نظارت اتاق اصناف کجاست.(آیا پروانه یک قنادی با لوازم قنادی یکی است)
از همه جالب تر یک نانوایی دیده ام در بلوار وحدت که با نصب یک کاغذ نوشته است بر روی درب ورودی "کارت شارژ موجود است" و در خیابان معلم داریم یک سوپر مارکت که گاز را پر میکنند کفش میفروشند و کفاشی هم دارند و مرغ زنده هم میفروشند آیا خانم نوروزی در کتاب نظام صنفی این را نوشته است.

اميري [دوشنبه 23 شهریور 1394 | 10:31] پاسخ

دوست عزيز
نكات بسيار خوبي را انتخاب ميكنيد دستتان درد نكند
اما اينكه رييس جديد بتواند معجزه كند توقع مناسبي نيست اينكار به سازمانها و دستگاههاي زيادي مرتبط است كه بايد كمك و مساعدت لازم را به عمل آورند از جمله تصاويري كه نشان داده ايدسد معبر است كه وظيفه دستگاه ديگري است و قيمتها هم به سازمان ديگري ربط پيدا ميكند اما اداره صنعت و معدن و تجارت بايد عامل محركه براي ساير دستگاهها شود كه خانم نوروزي اينكار را خواهد كردبه هر حال فراموش نشود كه مسئول تنظيم بازار فرماندار است كه بايستي با نظارت دقيق و به كار گيري عوامل مسئول در شهرستان اين مهم را سرو سامان بخشد البته تعيين قيمت كالاهايي كه توليد داخلي شهرستان نيست تابع قيمت كشوري است ولي براي كالاها و مواد خوراكي كه در شهرستان توليد و يا فراهم ميشود ميتوان نرخ مناسب تعيين كرد
بازهم فراموش نشود كه مرغوبيت كالا و عدم فاسد بودن آن بيشتر مد نظر باشد تا به سلامتي مردم لطمه نزند كه اينهم مربوط به دستكاه ديكري ميشود نهايتن خواستم به شما دوست عزيز عرض كنم دستگاههاي ديگر را هم درگير قضيه كنيد و همه انتظارات متوجه رييس جديد نشود

پاسخ مدیریت :
با عرض سلام و ادب خدمت شما بزرگوار
فرمایش شما متین و بجاست...اگر کامل متن را خوانده باشید به مقام ارشد نظارتی شهرستان یعنی فرمانداری اشاره کردیم و تلنگری برای دیگر ادارات است.
عکس ها هم که فرمودید سد معبر که جای خود ولی اگر توجه کنید شیر و دوغ پاکتی باید در داخل یخچال باشد نه بیرون و زیر نور خورشید...دیگر موادی چون نوشابه، قارچ، بامیه و....هم در جای خشک و خنک.
هدف یادآوری این نکات بود...
باتشکر از پیغام شما

سه قزی [دوشنبه 23 شهریور 1394 | 14:27] پاسخ

باعث افتخار است برای شهرمان استفاده از پتانسیل های مدیریتی زنان از جمله دراداره صنعت و معدن و تجارت نیز محقق شد و انشاالله از تعهد، تخصص و تجارب ارزنده سرکارعالی نوروزی استفاده شود.

سقزی [دوشنبه 23 شهریور 1394 | 14:39] پاسخ

اولاً :ممنون از درج این خبر که تا به هم اکنون280بازدید توسط شهروندان داشته است در ظرف 24ساعت .پس این خود تایید و حرف دل مردم شهرمان است.
دوما:چرا باید نظارت اینگونه باشد در شهر سقز توسط اتاق اصناف!!شما یک پیراهن را در نظر بگیرید با یک مارک و برندخاص در میدان آزادی قیمتی است و در بازار بالا یک قیمت دیگر!(باور داشته باشید با همدیگر هم خرید میکنند؟؟!)
سوما:واحد بازرسی اتاق اصناف دارای یک پژو پارس سفید رنگ میباشد و با توجه به همسایگی با اتاق اصناف فقط آقایان... را میبینم و تا بحال هیچکدام از بازرسان را ندیده ام !در ضمن بر روی درب ها دارای برچسب میباشد و قبلاً ها بر روی شیشه عقب هم نوشته بودند واحد بازرسی و نظارت ولی خدا داند که چرا آن را پاک کرده اند!
در نتیجه:قاطعیت نیست و امیدوارم ارگان های ذی ربط گزارش عملکرد واقعی را درخواست نمایند از اتاق اصناف.

حسن [دوشنبه 23 شهریور 1394 | 11:00] پاسخ

سایت گولان تشکر از انتشار این تصاویر و مطلب عالی تان.
من غذای آماده دارم و از اولین فردهای بودم در شهر سقز و آیا شمارش نموده اید در این شهر سقز چند غذای آماده داریم ما و فقط copyگرفته شده و اصلاً به تخصص فرد در آن رسته توجه نمیشود متاسفانه در سقز چشم هم چشمی زیاده و باید اتاق اصناف برنامه ریزی داشته باشد برای غذای آماده ها.من هم تقاضا رسیدگی دارم بعنوان یک شهروند از خانم نوروزی که چرا جواز غذای آماده صادر میشود و اکثر آنها میز و صندلی هم گذاشته اند؟
به امید روزی که بازرسی به روزی داشته باشیم .

ali [دوشنبه 23 شهریور 1394 | 09:05] پاسخ

نانوا های را کنترل کنید.
به خدا کیفیت و وزن چونه آن نیست که مردم سقز انتظار داشته باشند.
یک روز از نانوایی سوال کردم که چرا شما 165تومان از ما میگیرید ولی تابلو نانوایی همان قیمت 2سال پیش است خانم نوروزی.
خانم نوروزی تا به حال توسط بازرسی استان کردستان از سقز بصورت سرزده بازدید شده است!شما خودتان چی؟

هم درد [دوشنبه 23 شهریور 1394 | 14:11] پاسخ

من میخواستم یک پروانه کسب میوه فروشی را برای خودم از اتاق دریافت کنم که متاسفانه اجازه ندادند مدارک را از بیرون تهیه کنم و سبت نام اینترنتی خودم را انجام دهم باید به داخل راهرو و یک اتاق تکثیر کوچک بروم و هزینه 2برابر پرداخت کنم(که از خانمی که تشکیل پرونده دادند سوال کردم و گفتند که ایشان هم رایس اتحادیه هستند) برای کپی ها و سبت نامی که هیچ اینترنتی هدر نمیدهد10تومن پرداخت کنم.خانم نوروزی آیا قانونی است این کارها شما هم یک کپی بگذارید بدون هیچ تعارفی نمیسرفه بخدا.

ایوب [دوشنبه 23 شهریور 1394 | 15:14] پاسخ

من از یک مغازه شکایت داشتم که برای کمسیون100هزار از من اضافه گرفته است و به واحد بازرسی اتاق رفتم و مشکل را مطرح کردم و حرفم تموم نشده بود زود یک شماره حساب دادند که برو آغا این 50تومن را بانک ملی پرداخت کن من هم صرفه نظر کردم از شکایتم چون واقعاً انصاف نیست.
خانم نوروزی کجایی که من کارگر پول بازرس های شما را بدم.

حامد [دوشنبه 23 شهریور 1394 | 15:30] پاسخ

چرا به حاشیه های شهر سقز قوخ و بهارستان با بازرسان همراه نمیشوید و مشکلات حاشیه را ببینید از لحاظ گران فروشی و کم فروشی و مواد فاسد شدنی
فقط ایام نوروز بود برای مغازه ها بازدید مشترک داشتید من خود شاهد ایام نوروز بودم از همسایه ام که شیر بدون تاریخ را بکار میبرد در آبمیوه گیری
بازرسی قلب بازار است ولی خانم رییس سقز قلب و دلسوز ندارد در اصناف

محمدی [دوشنبه 23 شهریور 1394 | 21:41] پاسخ

بحث روز در سقز:چند صرافی داریم در شهر سقز ؟ آیا دارای تاییده بانک مرکزی هستند چون مدتی پروانه ها توسط اداره اماکن جمع آوری گردیده شد.خانم نوروزی در دستور کار خود قرار بدهید.

نه به ز [سه شنبه 24 شهریور 1394 | 11:42] پاسخ

سوما خانمی خوشه ویست به ر له هه موشتیک ئه حوالت ده پرسم
خانم گیان تاوکو سالی 92 سیاریی بازرسی شه خصی بوو و مه دام له مه حه لیی قه وه خ دا و له خه ذمتی ئیوه دا بو به لام ئیستا له خه ذمتی خه ذمت گوزاران دایه

شاهو [سه شنبه 24 شهریور 1394 | 18:57]

نه جناب سوما خانم راست میگویید تو هم از این جناحی ،خودتی ......... باور کن سال 92 خوب بود حداقل خودرودردست بازرسان بود وکارهای بازرسی با آن انجام میگرفت وبازیدهای با آن صورت می گرفت ولی حالاچی فقط هیئت رئیسه حق سوار بودن آن را دارند تازه جریمه های سرسام آور همر می آورند بی انصاف حداقل بعد از طهر ها در اختیار واحد بازرسی قرار دهید تا با آن مانند گشت های تاکسی رانی گشتی در بازار داشته باشند

فریاد [سه شنبه 24 شهریور 1394 | 18:13] پاسخ

بخوا برا امانه بو شتانه حالی نابن دو روژه اچنو سر خانی اول

نه به ز [چهارشنبه 25 شهریور 1394 | 09:19] پاسخ

نه جناب شاهو خان پس حتم شما راست میگویید اگر من تو این جناحم تو هم از آن جناحی و حقیقتاً چه کارها که نکردی واقعاً خودتی .........

رضا [پنجشنبه 26 شهریور 1394 | 08:54] پاسخ

واکنش نماینده شهرستانهای سقز و بانه نسبت به خبر بوکان نیوز

http://bukannews.ir/%D9%88%D8%A7%DA%A9%D9%86%D8%B4-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%82%D8%B2-%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A8%D9%87/

شاکی پرونده پی وی سی بهروز [شنبه 8 اسفند 1394 | 22:26] پاسخ

باعرض ادب دنبال نرخ امدم گفتتند نداریم دنبال جواب نامه امدم فرستادن دنبال نخد سیاه گفتم جوزکسب نداره ترف گفتند دیوارش بلنده یعنی ملاک نیسیت اینها همه جواب شاکی بود فقط قیش 50هزارتو مانی داریم خدارم کدد شاکی بودم با تمام مدارک که دارم ولی شدیم یک سریال

.... [دوشنبه 10 اسفند 1394 | 18:09] پاسخ

با عرض ادب میخواستم نرخ اقلام سال 93را ازسایت اتاق اصناف سقز دانلود کنم ولی متاسفانه طرز تهیه غذا دانلود شد امتحان کنید....؟

بی نام [سه شنبه 11 اسفند 1394 | 10:34]

علم پیشرفت کرده چه میشه کرد!!!!!!!!!!!!!!!!!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان