سرخط خبرها :
دوشنبه 1 شهریور 1395 / 14:03|کد خبر : 937|گروه : اجتماعی

گفتگوی اختصاصی گولان سقز با رتبه 184 کنکور در رشته علوم انسانی؛

انتظار رتبه زیر 200 را نداشتم/ شوق امید چشمان مادرم مرا سرپا نگه داشت / برای کنکور از تماشای تلویزیون گذشتم

انتظار رتبه زیر 200 را نداشتم/ شوق امید چشمان مادرم مرا سرپا نگه داشت / برای کنکور از تماشای تلویزیون گذشتم

بارها زمین افتادم شوق امید چشمان مادرم مرا سرپا نگه داشت و در دوران پیش از کنکور قید تلویزیون را زدم ولی مهمانی های خانوادگی با پرجا بود و این یک نکته کلیدی بود که می خواستم به دوستانم بگوییم که در کنار درس به وضعیت روحی خود نیز توجه کنند.

به گزارش خبرنگار گولان سقز، بالاخره استرس و هيجان کنکور و نتايج اوليه براي دانش آموزان و خانواده هايشان تمام شد.حالا هر کسي کارنامه کنکورش را در دست دارد و نتيجه زحمات و درس خواندن هايش را مي بيند.در شرايطي که خيلي از کنکوري ها تنها براي قبول شدن در آزمون و راهيابي به دانشگاه دولتي تلاش مي کردند دسته ديگري هم بودند که هدف شان کسب رتبه ي دو و سه رقمي کنکور بود.

 

خبرنگار ما به سراغ یکی از رتبه های برتر رشته علوم انسانی رفته و با وی به گفتگو نشسته که در متن ذیل ادامه آن را خواهید خواند.

*** کمی از خودتان برای ما بگویید؟

نرگس فتاح زاده هستم ودر کنکور امسال رتبه 184 کنکور علوم انسانی را بدست آوردم.

در خانواده ای پرجمعیت به دنیا آمدم و دارای 4 خواهر و دو برادر و دانش آموز یکی از مدارس حاشیه ای شهر(مدرسه حضرت زینب) می باشم.

*** چرا رشته علوم انسانی را در دبیرستان انتخاب کردید؟

علاقه ی من به این رشته از سال اول دبیرستان آغاز شد یعنی از زمانی که درس جامعه شناسی را استاد بزرگم آقای حامدی به ما تدریس کردند و من می دانستم که این رشته، بزرگان بسیاری را در سراسر جهان در بر می گیرد یعنی رشته ای است که درس اخلاق و انسانیت را به انسان می آموزد و من همیشه به خاطر انتخاب این رشته مسرورم و اینکه خود را به عنوان تحصیل کرده این رشته معرفی میکنم به خود می بالم.

***   فکر می کردید روزی رتبه سه رقمی کنکور را از آن خود کنید؟

نتایج من در آزمون های سراسری گاج و قلم چی باعث شده بود انتظارات بسیاری از من داشته باشند و به همین خاطر احتمال زیر 1000 شدن را داشتم اما وقتی سرجلسه کنکور رفتم متأسفانه درصدهایم پایین تر از حد انتظار بود مخصوصا در درس فلسفه و به نظرم کنکور امسال نسبت به سال های قبل سخت بود و به همین خاطر دلهره ی شدیدی برای جوابم داشتم ولی در کل انتظار زیر 200شدن را نداشتم.

*** به کلاس های کنکور هم می رفتید؟

بله من 2 سال در آزمون های کانون قلم چی و 1سال در آزمون های گاج شرکت کردم البته به نظر من زمانی موثر واقع می شود که فرد تلاش خود را کرده باشد اما به هر حال در موفقیت من تأثیر به سزایی داشته و از خدمات شان بسیار متشکرم.

 ***نقش معلمان خود را در کسب این موفقیت چه می دانید؟

قطعا چون در یک مدرسه عادی درس میخواندم اگر تشویق های معلمان دلسوزم نبود در آن شرایط سخت روحیه ام را از دست می دادم و از زحمات تک تک آنها همراه مدیر مهربانمان تشکر فراوانی دارم امیدوارم لیاقت شاگردی آنها را داشته باشم.

 ***استادی هست که بخواهی ازش تشکر کنی؟

استاد عزیزم آقای طاهر حامدی برای من بزرگترین سنبل زندگی بودند و حرف های ایشان راهنمای زندگی من بوده و به هرجایی که رسیده ام خود را مدیون دلسوزی های ایشان میدانم همچنین از عزیزان دیگری که نام بردن آنها به علت تعداد زیادی که دارند تشکر می کنم واقعا به من کمک کردند و خیلی خوشحال شدم که آنها را نا امید نکردم.

***  از شنیدن خبر کسب این رتبه چه احساسی داشتید؟

خوشحالم که برای شهرم افتخار ناچیزی کسب کردم امیدوارم در آینده دانش آموزان در تمامی مقاطع برای شهر عزیزمان مایه سربلندی و افتخار باشند.

 

*** کدام یک از اعضای خانواده تان برای نخستین بار از خبر قبولی شما در کنکور سراسری مطلع شد و اولین نفری که بهت تبریک گفت، چه کسی بود؟

من اصلا از اعلام نتایج کنکور مطلع نبودم و ساعت دو و نیم بامداد، بیرون از شهر و در جاده بودیم که پسرداییم به مادرم زنگ زد و خبر قبولی مرا داد و به قولی می توان گفت پسرداییم اولین کسی بود که از نتیجه کنکور من مطلع و مادرم عزیزم جز اولین نفرهایی بودند که بهم تبریک گفت.

*** به نظر شما امکانات و تسهیلات مورد نظر برای ارتقا و توسعه علمی در کشور وجود دارد؟

به نظر من باید هرسال سهم بودجه ای را که به آموزش و پرورش اختصاص داده می شود افزایش یابد تا دانش آموزان مناطق محروم و همچنین مدارس عادی از کمبود امکانات مأیوس نشده و شرایط برابری برای تمامی دانش آموزان برقرار باشد تا هیچ دانش آموز کوشایی از امکاناتی که لایق آنهاست محروم نماند.

*** چه توصیه ای برای روش درس خواندن دانش آموزان کنکوری دارید؟

توصیه می کنم ابتدا فقط و فقط به کتاب درسی متکی باشند و بعد از مطالعه دقیقتر آن از کتاب های کمک آموزشی و در حد امکان آزمون های بیشه ساز کنکور استفاده کنند که باعث می شود استرشان در آن روز به مراتب پایین باشد.

*** حرف پایانی شما؟

به دانش آموزانی که از امکانات مادی نه چندانی برخور دارند توصیه می کنم همین شرایط را به عنوان انگیزه اصلی خود قرار دهند چون عامل اصلی موفقیت هر شخصی فقط و فقط تلاش خود فرد است به امید روزی که شهر عزیزمان سقز بزرگترین افتخارات را در تمامی زمینه ها کس کند.

بارها زمین افتادم شوق امید چشمان مادرم مرا سرپا نگه داشت و در دوران پیش از کنکور قید تلویزیون را زدم ولی مهمانی های خانوادگی با پرجا بود و این یک نکته کلیدی بود که می خواستم به دوستانم بگوییم که در کنار درس به وضعیت روحی خود نیز توجه کنند.

با تشکر از تمامی کسانی که برای موفقیت به من کمک کردند امیدوارم همیشه سربلند باشند.

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

کنکورکنکور95نتایج کنکوررتبه برترعلوم انسانینرگس فتاح زادهمدرسه حضرت زینبمدارس حاشیه ایانگیزهموفقیتدانش آموز برتر سقزی در کنکوررتبه سه رقمی کنکور در سقز

نظرات کاربران :

نیما شیخی [دوشنبه 1 شهریور 1395 | 14:16] پاسخ

تبریک میگم امیدوارم در تمام مراحل دیگر زندگی هم همینطور موفق وسربلند باشید خانم فتاح زاده

شهروند [سه شنبه 2 شهریور 1395 | 08:07] پاسخ

موفقیت شما افتخار بزرگی هست برای شهرمان ، امید است که باعث پیشرفت دیارمان شوید

محسن [سه شنبه 9 شهریور 1395 | 08:55] پاسخ

آفرین خانم فتاح زاده موفق باشید

مظفر رمضانیان [چهارشنبه 17 شهریور 1395 | 20:55] پاسخ

من به هیچ وجه کنکور را قبول ندارم بلکه انتخاب دانشجو باید از روی سوابق تحصیلی اش باشد !
اما دریغا کو گوش شنوا... ؟!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان