سرخط خبرها :
چهارشنبه 27 مرداد 1395 / 10:53|کد خبر : 932|گروه : سیاسی

در کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرهای استان کردستان مطرح شد؛

موازی کاری مسئولان مانع پیشرفت امورات فرهنگی است

موازی کاری مسئولان مانع پیشرفت امورات فرهنگی است

قادرمرزی و قربانی از شورای اسلامی شهر کامیاران نیز کمبود مشکلات مالی، بی توجهی مسئولین به امور فرهنگی ورزشی و موازی کاری برخی از ادارات سطح شهرستان را مانع پیشرفت کارهای فرهنگی دانستند.

به گزارش خبرنگار گولان سقز، نشست مسئولین کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرهای استان کردستان با حضور راشدی مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری، زهرا آوجیان رئیس شورای اسلامی استان، کامیل کریمیان معاون سیاسی فرماندار شهرستان سقز، تعدادی از مسئولین کمیسیون های فرهنگی شهرهای استان و رئیس شورای شهر برخی از شهرها در سالن جلسات شورای شهر سقز برگزار شد.

در این نشست مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کردستان، شورای شهر و شهرداری سقز را الگوی موفق در زمینه فرهنگی در منطقه دانست و خاطر نشان نمود؛ که به مقوله فرهنگی باید نگاهی مردمی داشت و کارهای فرهنگی به خود مردم واگذار شود.

جمال ارشدی هویت بخشی به مسائل فرهنگی را توسط متخصصان این عرصه امری ضروری خواند و اظهار داشت: جهت حرکت در مسیر توسعه فرهنگی و جامعه مدنی باید مقوله نقدپذیری در جامعه نهادینه شود.

وی با اشاره به 10 شاخص کلان و 84 شاخص خرد برای توسعه فرهنگی، گفت: باید این شاخص ها متناسب با ظرفیت ها و بافت فرهنگی هر شهرستانی تعریف و در راستای آن برنامه ریزی و حرکت نمود

 

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کردستان تهیه بسته فرهنگی در سطح استان با همکاری جهاد دانشگاهی، تهیه سند توسعه فرهنگی با همکاری دانشگاه کردستان، تعامل با مدیران ادارات در راستای خدمات رسانی مطلوب و شایسته به مردم را حرکت  مناسبی در راستای برنامه ریزی و تقویت شاخصه های فرهنگی در شهرهای استان دانست.

باقی رحمانپور رئیس شورای شهر سقز ضمن خیر مقدم به اعضای حاضر در این جلسه، با اشاره به اهمیت مسائل فرهنگی بعنوان زیربنا و محرک توسعه، گفت: برگزاری همایش موسیقی غرب کشور در سقز، حمایت از ورزشکاران، کمک به انجمن ها، موسسات و کمپ ها ، حمایت از برنامه های تئاتر، کمک به فقرا و نیازمندان، کمک به ادارات سطح شهر و همچنین حمایت از سمینار ها و همایش ها در سطح شهر، حمایت از خرید 20 هزار جلد کتاب و ... از جمله اقدامات فرهنگی هنری انجام شده، شورای شهر سقز در این دوره است.

 

 

در ادامه این نشست رئیس شوراهای استان کردستان، مهمترین مطالبه شوراها را احیاء و ارتقاء جایگاه این نهاد مردمی دانست و گفت: تحقق این مساله مستلزم تعامل و هماهنگی و همکاری تمامی دستکاه های اجرایی است

زهرا آوجیان ضمن تجلیل از اقدامات مناسب فرهنگی شورای شهر و شهرداری سقز، به آسیب شناسی اجتماعی شوراها، احیاء و ارتقاء جایگاه شوراها، اعلام تهیه تفاهم نامه های همکاری استانی بین ادارات مختلف با شورا برای اولین بار در سطح کشور پرداخت و گفت: شورا  نقطه ارتباط و اتصال مردم و مسئولین اند که ارتقای این جایگاه نیازمند توجه و تعامل بیشتر مدیران شهرستانی، استانی و کشوری است. وی افزود: اقدامات فرهنگیِ مناسب و صحیح، آرامش و امنیت روانی در جامعه را به دنبال خواهد داشت.

 کامیل کریمیان معاون سیاسی انتظامی فرمانداری سقز یکی از اولویت های فرهنگی دولت تدبیر و امید را ایجاد نشاط  بخشی اجتماعی دانست و گفت: حمایت از انجمن ها یکی از راهکار های مقابله با آسیب های فرهنگی ـ اجتماعی است، که زمینه همکاری و حمایت از این نهادهای مردمی فراهم است.

احمد چوپانی مسئول کمیسیون فرهنگی دیواندره اظهار داشت: زیربنا و ساختار فرهنگ یک جامعه میراث فرهنگی، زبان خاص، پوشش می باشد. وی اشاره نمود دستاوردهای فرهنگی استان کردستان به تولید نرسیده است و صدا و سیمای استان باید در این راستا گامهای بلندتری را برای تغذیه فرهنگی بردارد.

ابوبکر درویشی مسئول فرهنگی شورای شهر بانه بیان کرد؛ عدم تعامل بین مدیران اجرایی باعث شده تا روند امور فرهنگی در شهرستان به کندی صورت گیرد. وی اضافه نمود؛ نداشتن کتابخانه، کتابدار و بیمه کتابداری باعث شده تا در سطح شهر بانه سرانه مطالعه رشد چندان قابل توجهی نداشته باشد.

ایوب سالاروندیان رئیس شورای شهر بیجار اظهار داشت؛ شهرستان بیجار شهری مذهبی به شمار می آید و در خصوص کارهای فرهنگی تشکیل خانه هنرمندان، برگزاری موزه فرش، مکانی برای جامع القرآن تدارک دیده شده است. وی بیان نمود اگر زیرساختهای فرهنگی، هنری و ورزشی رشد مناسبی نداشته باشند مهاجرت مردم بیجار به شهرهای دیگر به یک معضل اجتناب ناپذیر تبدیل خواهد شد.

لقمان رحیم پور رئیس شورای اسلامی شهرستان بانه با اشاره به نبود امکاناتی چون نداشتن دبیرخانه، یک مکان مناسب جهت برپایی جلسات در کانی سور، کم توجهی مسئولین به دلیل کوچک بودن این شهر از معضلات شورای شهرستان بانه می باشد. برپایی آتش نوروزی، جشنواره هفتوانه، مراسم قرآن خوانی در مهرماه سالجاری با حضور قاریان مطرح ایران را از اقدامات فرهنگی این شهرستان عنوان نمود.

مهدی محمودی مسئول کمیته فرهنگی شورای شهر آرمرده بانه گفت: این شهر آخرین نقطه مرزی منطقه غرب کشور می باشد که دارای صنایع دستی و شالبافی است. با توجه به اینکه 13 کیلومتر از بانه دور می باشد اما دارای هیچگونه امکانات ورزشی فرهنگی هنری نمی باشد. وی اضافه نمود؛ حرفه شالبافی که از گذشتگان به آنان رسیده است بدلیل تهاجم فرهنگی مهجور مانده است.

قادرمرزی و قربانی از شورای اسلامی شهر کامیاران نیز کمبود مشکلات مالی، بی توجهی مسئولین به امور فرهنگی ورزشی و موازی کاری برخی از ادارات سطح شهرستان را مانع پیشرفت کارهای فرهنگی دانستند و اظهار کردند: تشکیل خانه نویسندگان، ادبا و خبرنگاران از اولویت های لازم در این شهر می باشد.

اسعد شاهی رئیس شورای اسلامی شهرستان سقز اظهار داشت: تقویت سازمانهای مردم نهاد، تکریم ارباب رجوع، بسترسازی امور فرهنگی، توجه صدا و سیما به "ان جی او"، تقویت شبکه های رسانه ای استانی را مهمترین عامل در پیشرفت امور فرهنگی دانست.

سپس محمد کیانی مسئول کمیسیون فرهنگی شورای شهر سقز بیان داشت؛ از فعالیتهای مهم این دوره اخذ مجوز باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری، برگزاری جشنواره فیلم کوتاه، دیوار گرافیکی، جشنواره موسیقی محلی – منطقه ایی، جشنواره تئاتر کردی، حمایت از نویسندگان، برگزاری دوشنبه کتاب هر هفته در پارک مولوی کرد، حمایت از هیات های ورزشی، دراختیار قراردادن وسیله نقلیه جهت اعزام ورزشکاران و هنرمندان به استانها، حمایت از پایان نامه های کارشناسی ارشد و ... می توان اشاره کرد

در پایان این نشست اعضاء حاضر در جلسه، توجه بیشتر صدا و سیما به مقوله  فرهنگ و آموزش های شهروندی، تشکیل دبیرخانه فرهنگی شوراها در سطح استان، همکاری بیشتر مسئولان با نهاد شورا در راستای رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی،  تشکیل خانه هنرمندان و نویسندگان و خبرنگاران در شهرستان ها، تداوم جلسات هم اندیشی و ... پرداختند.

در پایان اعضای حاضر در این نشست از برخی پروژه های عمرانی و زیرساختی در سطح شهر سقز بازدید کردند.

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

شوراشورای استانیشورای فرهنگیفرهنگ و آموزشصدا و سیماصنایع دستیجامع القرآن

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان