سرخط خبرها :
شنبه 13 آبان 1396 / 12:06|کد خبر : 2236|گروه : سیاسی

فرماندار سقز:

13آبان ماه سرآغاز رهایی کشور از دست استکبار بود

13آبان ماه سرآغاز رهایی کشور از دست استکبار بود

فرماندار سقز با بیان اینکه 13 آبان سرآغازی برای رهایی کشور از زیر یوغ طاغوت و استکبار بود، گفت: این اقدام جرقه ی هجرتی بود که 14 سال بعد پیروزی انقلاب اسلامی را به بار آورد.

به گزارش خبرنگار گولان سقز، علی اکبر ورمقانی در مراسم راهپیمایی 13 آبانماه اظهار داشت: 13 آبان یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره متفاوت رخ داده و به همین علت این روز را در تقویم جمهوری اسلامی ایران بعنوان روزی به یاد ماندنی به ثبت رسانده است.


ورمقانی تصویب لایحه کاپیتولاسیون را در 13 مهر ماه سال 42 را یک لایحه خفت بار دولت آنروز دانست و افزود: این لایحه پس از یکسال و یک ماه با در نظقی امام خمینی (ره) این اقدام ننگین عنوان کردند و 13 آبان سال 42 امام در قم دستگیر و پس از آن به ترکیه تبعید شد.


وی با بیان اینکه 13 آبان سرآغازی برای رهایی کشور از زیر یوغ طاغوت و استکبار بود، گفت: این اقدام جرقه ی هجرتی بود که 14 سال بعد پیروزی انقلاب اسلامی را به بار آورد.


ورمقانی در ادامه به جریان 13 آبان 57 پرداخت و گفت: در حالی که به سالهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل(ره) نزذیک می شدیم همه اقشار مردم تلاش می کردند تا به نحوی در این امر بزرگ نقشی را ایفا کنند که دانش آموزان و نوجوانان در این دوره از زمان شور و حال دیگری نسبت به آحاد مردم داشتند.


وی یادآور شد: در راهپیمایی روز 13 آبان 57 که مدارس تعطیل شده بود حضور دانش آموزان چشم گیر بود که با تیزاندازی ماموران مسلح شاه ، 56 نفر شهید و صدها نفر دیگر مجروح شدند و به خاطر گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دانش‌آموز، این روز را در تاریخ انقلاب اسلامی به نام روز دانش‌آموز نام‌گذاری کرده اند.


فرماندار سقز در ادامه نیز به تسخیر لانه جاسوسی ـ روز مبارزه با استکبار جهانی 13 آبان 58 اشاره و اضافه کرد: در ابتدای انقلاب و زمان حکومت دولت موقت با هدف وادار کردن آمریکا به استردادشاه و اموال ملت ایران، دانشجویان تصمیم به اشغال سفارت آمریکا گرفتند. دانشجویان گرد هم آمدند و طی یک راهپیمایی تا سفارت آمریکا از دیوارهای سفارت بالا رفته و علیرغم مقاومت محافظین و آمریکایی‌ها، سفارت را به تصرف کامل درآوردند.


ورمقانی ضمن تشکر از حضور گسترده آحاد مردم خصوصا دانشجویان و دانش آموزان در هوای کاملا بارانی گفت: مردم ملت ایران در تمامی لحظات در کولاک ها و برف های سنگین در صحنه حضور داشته اند و حضور نیز خواهند داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: ملت شریف ایران همیشه و در همه حال پشتیبان مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و با اتحاد و همبستگی خود نقشه دشمنان را همواره نقش برآب می‌کنند.

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان