سرخط خبرها :
سه شنبه 5 مرداد 1395 / 08:05|کد خبر : 880|گروه : اجتماعی

در گفتگو با گولان سقز عنوان شد:

نادیده گرفتن قانون 5 درصد اشتغال معلولین در دستگاه های دولتی و خصوصی

نادیده گرفتن قانون 5 درصد اشتغال معلولین در دستگاه های دولتی و خصوصی

رئیس بهزیستی شهرستان سقز گفت: قانون 5 درصد اشتغال معلولین در بخش دولتی و غردولتی نادیده گرفته شده و متأسفانه به وجود آنان بی توجهی می شود.

رحمان حکیمی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گولان سقز با بیان اینکه 1400 پرونده مستمری بگیر در بهزیستی شهرستان داریم، اظهار داشت: بیش از 4 هزار نفر اعم از معلولین جسمی حرکتی، شنوایی، بینایی، شنوایی گفتاری، بیماری های ذهنی، سالمند و... ) در سطح شهرستان شناسایی شده و از خدمات این مرکز استفاده می کنند.

حکیمی با  عنوان اینکه در این مرکز در سه حوزه توانبخشی، امور اجتماعی و پیشگیری خدمات صورت می گیرد افزود:  حوزه توانبخشی با بیش از 1000 پرونده ارائه دهنده بیشترین خدمات آن در حوزه معلولین می باشد، کسانی که به نوعی از معلولیت؛ جسمی حرکتی، ذهنی، بینایی، شنوایی گفتاری، اعصاب و روان، ضایعه نخاعی، بیمار PKU، ترکیبی و سالمند برخوردارند، حمایت های تخصصی توانبخشی به آنان ارائه داده می شود.

 

وی گفت: حوزه امور اجتماعی کودکان بدسرپرست و بی سرپرست، زنان بی سرپرست و آسیب دیدگان اجتماعی را مورد حمایت قرار می دهد.

 

این مسئول با بیان اینکه  حوزه پیشگیری نیز شامل چند بخش است، تشریح کرد: درمان در راستای اعتیاد می باشد که یک مرکز متادون درمانی، دو کمپ اختیاری، دو مرکز کاهش آسیب روزانه و شبانه داریم در حوزه درمان فعالیت و حمایت های تخصصی برای معتادین و مصرف کنندگان مواد مخدر صورت می گیرد و در کنار آن نیز طرح ها و کارگاه های آموزشی درباره کاهش آسیب های اجتماعی، فرزند پروری، طرح های غربالگری، مشاوره ژنتیک برگزار می شود، وجود6 مرکز فعال مشاوره خصوصی و دارای مجوز از بهزیستی در سقز نیز در همین راستا خدمات ارائه می دهند. 2 انجمن همیاران سلامت(زانا و ژیوار) در سکونت گاه های غیررسمی و حاشیه فعالیت می کنند و بیشتر خدمات در حوزه پیشگیری، پیشگیری از معلولیت ها، آسیب ها و افزایش سطح آگاهی مردم در ارتباط با نیازمندی های خود علل الخصوص رفتارهای معمول شهروندی و پیشگیری ازآسیب هاست.

 

حکیمی در ادامه با اشاره به مشکلات پرداخت تسهیلات به مددجویان گفت: یکی از مشکلات ما بروکراسی اداری در بانک ها برای ضامن و تضمین بازپرداخت این تسهیلات می باشد که گاهاً مددجویان ما از سوی برخی از ضامن ها مورد سواستفاده قرار می گیرند و آنان مجبورند بخشی از وام خود را دراختیار فرد ضمانت کننده قرار دهند.

 

وی در ادامه به اقدامات اجام شده در زمینه پیشگیری از اعتیاد پرداخت و افزود: ما در سطح شهرستان دو کمپ فعال اختیاری ترک اعتیاد و یک مرکز متادون درمانی داریم که معتادین به صورت اختیاری به این مراکز جهت مداوا مراجعه می کنند. معتادین کارتن خواب که باعث خدشه دار کردن چهره شهر می شدند از طریق مراجع قضایی و نیرو انتظامی و همچنین تماس و شکایت خانواده ها تحویل کمپ اجباری آخکند داده می شوند و در آنجا نگهداری می شوند.

 

در شهرستان انجمن معتادان گمنام نیز فعال است و وابسته به هیچ ارگانی نمی باشند و به صورت خود جوش کار می کنند و همچنین مراکز کاهش آسیب DIC و شیلتر جهت خدمات رفاهی و غذایی به معادتین در سطح شهر فعال است و زیر نظر بهزیستی می باشد و معتادین بهبود یافته تحت نظر کمپ حیات نور به حرفه آموزی مشغول می شوند و پس از 18 ماه پاکی به آنان تسهیلات اشتغال داده می شود.

 

حکیمی در ادامه به دغدغه ای این اداره پرداخت و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ما یک نهاد حمایتی هستیم کمبود اعتبارات از جمله مشکلات ماست، به شخصه با تزریق پول بصورت ریز و مداوم به خانواده ها مخالفم. حمایت وزارت تعاون از بهزیستی در حوزه اشتغال واقعاً ضروری است که با حمایتهای ادارات در حوزه اشتغل دست ما نیز برای کمک بازتر خواهد بود. هراندازه بتوانیم در قالب بیمه اشتغال تسهیل گری و فرهنگ سازی شود، قطعا مسیر توانمندسازی مددجویان و خانواده های آنان سریعتر صورت می گیرد.

 

  همچنین از دیگر دغدغه های ما این است که قانون 5 درصد اشتغال معلولین در بخش دولتی و غردولتی نادیده گرفته شده و متأسفانه به وجود معلولین بی توجهی می شود.

 

وی در ادامه به اجرای برنامه های خاص به مناسبت هفته بهزیستی اشاره کرد و گفت: مسابقه دوستانه بین کاکنان دادگستری و بهزیستی، صعود گروه کوهنوردی کارکنان اداره به کوه شاخه گوره، برگزاری نمایشگاه نقاشی معلولین ذهنی مراکز(معرفت، کازیوه و شفا)، مسابقه ویلچرانی معلولین جسمی حرکتی و ضایعه نخاعی، مسابقه طناب کشی ناشنوایان، مسابقه دو میدانی معلولین ذهنی، مسابقات تنیس روی میز ناشنوایان، همایش پیاده رویی معلولین و افتتاح 10 مهد کودک در سطح شهر و روستا از جمله برنامه هایی بود که در این هفته برگزار شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سقز در پایان اضافه کرد: تنها خواسته من اعتماد کردن آحاد مردم به جامعه معلولین و نیازمندان است، کافی است راهشان را هموار سازیم، خودشان حرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

بهزیستیمعلولینمستمری بگیراعتیادمددجویانجامعه معلولینناشنوایاننابینایان

نظرات کاربران :

زرخبر [چهارشنبه 6 مرداد 1395 | 08:20] پاسخ

سلام و خدا قوت
تشکر از شما دوستان عزیز

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان