سرخط خبرها :
سه شنبه 5 مرداد 1395 / 10:30|کد خبر : 879|گروه : سیاسی

آقای استاندار مانع تراشی اطرافیانتان در حیطه کار رسانه ها را محدود کنید!

تلاش مسئولان استانداری کردستان برای محدود کردن برخی از خبرنگاران!

تلاش مسئولان استانداری کردستان برای محدود کردن برخی از خبرنگاران!

اخیرا یکی از مسئولان استانداری کردستان فراتر از حوزه مسئولیت و فعالیت کاری خود و با دخالت آشکار در حیطه کار خبرنگاران مظلوم، زحمتکش و بی درآمد این استان، عرصه را برای فعالیت آنها تنگ کرده است.

به گزارش گولان سقز، این مقام مسئول استانداری کردستان به برخی از مدیران استان سفارش کرده که به این خبرنگاران و رسانه ها آگهی و رپرتاژ ندهید چرا که اینها با دولت نیستند و علیه دولت می نویسند.

 

این مسئول استانداری کردستان به جای رسیدگی به مشکلات استان و فعالیت در چارچوب شرح وظایف کاری خود به حوزه ای وارده شده که نه در تخصص او و نه در حوزه کاری او می باشد و این مساله را به ذهن می رساند که این فرد مسئول به دنبال تحت نظارت بردن همه بخش ها دراستان کردستان است.

 

جالب اینکه اگر اصحاب رسانه و خبرنگاران کردستان برای رفع مشکلات خود به استانداری مراجعه کنند مسئولان استانداری می گویند مشکلات شما ربطی به استانداری ندارد چرا که شما زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستید و برای رفع این مشکلات قدمی برنمی دارند اما از طرف دیگر برای دخالت و محدود کردن خبرنگاران گام های بلند بر می دارند!

 

حتی شنیده شده که برخی از مسئولان استانداری کردستان برای ایجاد اختلاف و دو دستگی بین جامعه رسانه ای و مطبوعاتی استان برخی از آنان را به دفاتر کار خود دعوت می کنند و با اهدای هدایایی انتظار دارند همه زیر و بم رسانه های استان را در اختیارشان قرار دهند که خوشبختانه خبرنگاران کردستان تاکنون زیربار این نوع تطمیع های افراد سودجو و فرصت طلب نرفته اند و نخواهند رفت.

 

دخالت در کار خبرنگاران و رسانه ها از سوی افراد غیرمسئول و غیرمرتبط به این موارد ختم نمی شود و گویا خبرنگارانی که در ستادهای انتخاباتی برخی از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی فعالیت کرده اند به مذاق آقایان در استانداری کردستان خوش نیامده و به دنبال محدود کردن فعالیت این خبرنگاران و کنترل ونظارت بر فعالیت آنها هستند.

 

خوشبختانه برخی از مدیران دستگاه های اجرایی استان کردستان که نیت مسئولان استانداری را از این گونه اقدامات به خوبی می دانند، اعتنایی به این گونه تصمیمات احساسی ندارند.

 

جالب تر اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان که متولی اصلی و مستقیم خبرنگاران و رسانه ها است این قشر و حوزه را به حال خود رها کرده و کاری به کار اهالی رسانه و خبرنگاران ندارد اما در مقابل استانداری وظیفه خطیر نظارت و دخالت را بر عهده گرفته است!

 

جا دارد این نکته را به مسئولان استانداری کردستان گوشزد کنم که مگر درآمد یک خبرنگار مظلوم و زحمتکش در استان کردستان چقدر است که شما می خواهید با تهدید و محدود کردن او به دنبال اذیت و آزار این قشر خدوم و خدمتگزار باشید.

 

آیا هنر شما و امثال شماها 'بریدن تکه نانی اندک' که خبرنگاران با زحمت و مشقت فراوان بر سر سفره های خود می برند، است! به جای اینکه از قدرت و نفوذ خود در دولت برای گرفتن امتیازات قانونی و رایزنی برای تحقق مطالبات به حق خبرنگاران استفاده کنید که شبانه روز زندگی خود را وقف اطلاع رسانی می کنند، به دنبال تضعیف جایگاه آنان و بدنام کردن آنان هستید.

 

امروز خبرنگاران کردستانی به راستی مظلومترین اقشار محسوب می شوند چرا که نه بیمه ای دارند و نه مسکن و نه حتی حق و حقوق مشخص و پایدار که مسئولان استانداری کردستان تمام هم و غمشان بدنام کردن آنها نزد مدیران با زدن انگ سیاسی و جناحی بودن است.

 

خبرنگاران جزو هیچ دسته و جناح سیاسی نبوده و نیستند و نخواهند بود و به صورت تخصصی به دنبال اطلاع رسانی، آگاهی بخشی به عنوان کارکردهای رسانه هستند و ما معتقدیم همه مدیران در گذر زمان تغییر می کنند و این خبرنگاران هستند که ثابت می مانند.

 

از این رو از مسئولان استانداری کردستان عاجزانه درخواست می کنیم همانطور که تمایلی به رفع مشکلات خبرنگاران ندارند پا در کفش آنان نیز نکنند و بگذارند این قشر مظلوم به کار خود که اطلاع رسانی و شفاف سازی برای مردم است، ادامه دهند.

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

خبرنگاران کردستاندرآمد خبرنگارانمحدود کردن خبرنگاراستانداری کردستاندخالت در امور خبرنگارانرسانه ها قشر رها شده جامعهجناح سیاسی خبرنگاران کردستان

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان