سرخط خبرها :
دوشنبه 4 مرداد 1395 / 13:15|کد خبر : 877|گروه : سیاسی

در آستانه سالگرد سفر رئیس جمهور به کردستان؛

آقای استاندار چند درصد از مصوبات سفر رئیس جمهوری به کردستان اجرایی شده است؟

آقای استاندار چند درصد از مصوبات سفر رئیس جمهوری به کردستان اجرایی شده است؟

چهارم مرداد سال 94 رییس جمهوری و کاروان دولت تدبیر و امید در ادامه سفرهای استانی خود یک روز هم مهمان مردم کردستان بودند که در این سفر مصوباتی برای توسعه و آبادانی کردستان تصویب شد و روحانی در نشست خبری با خبرنگاران برخی از این مصوبات را به اطلاع مردم رساند.

به گزارش گولان سقز، پایگاه خبری تحلیلی نوای آبیدر سنندج در گزارشی به مناسبت سالگرد سفر دکتر روحانی به کردستان به این مهم پرداخته و آورده است:

چهارم مرداد سال 94 رییس جمهوری و کاروان دولت تدبیر در ادامه سفرهای استانی خود یک روز هم مهمان مردم کردستان بودند که در این سفر مصوباتی برای توسعه و آبادانی کردستان تصویب شد و روحانی در نشست خبری با خبرنگاران برخی از این مصوبات را به اطلاع مردم رساند.

 

اینک یک سال از آن سفر می گذرد و مردم کردستان که 72 درصد به روحانی رای دادند می توانند به عنوان مطالبه گر آرای خود از مسئولان دولت در کردستان بخواهند با شفافیت و صراحت و به صورت ریز و با جزئیات اعلام کنند که چند درصد از مصوبات این سفر اجرایی شده است.

 

اگرچه در سفر روحانی و کاروان تدبیر و امید پروژه های شاخصی برای توسعه و آبادانی کردستان به تصویب نرسید اما مردم انتظار دارند هرچه آنچه در این سفر، رییس جمهور به مردم کردستان قول داده است آن را اجرایی کنند و به مردم اعلام نمایند.

 

آنچه دولت در قالب مصوبات قول اجرای آن را به مردم کردستان داد

 

یک هفته بعد از انجام سفر رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به کردستان یعنی در 11مرداد ماه سال 94 استانداری کردستان دستاوردهای این سفر را به صورت رسمی از طریق رسانه ها اعلام کرد.

 

متن ذیل عین دستاوردهای سفر دولت به کردستان است که توسط استانداری کردستان در اختیار رسانه ها قرار گرفت.

 

استانداری کردستان لیست مصوبات پروژه های زیربنایی و اقتصادی سفر رییس جمهوری به کردستان را منتشر کرد، در این لیست به روشنی تکالیف وزارت خانه های کشور برای توسعه و ساخت زیربناهای استان کردستان در سال های 94 و 95 مشخص شده است.

 

این مصوبات در بخش های راه، بهداشت و درمان، کشاورزی، ورزشی، صنعت، علمی و آموزشی، انتقال آب، فاضلاب و سایر بخش های زیربنایی به تصویب رسیده است.

 

در بخش راه، تکمیل قطعه سنندج - سقز از بزرگراه میاندوآب- کرمانشاه، تکمیل راه مریوان - سنندج، تکمیل بزرگراه همدان - سنندج و بهسازی و آسفالت 450 کیلومتر از راه های روستایی در سال های 94 و 95 از جمله تصمیمات دولت برای احداث زیربناهاست.

 

در بخش آب و فاضلاب تکمیل عملیات اجرایی و شبکه آبیاری چهار سد، ایجاد فاضلاب پنج شهر و آبرسانی، تکمیل سامانه انتقال آب از سد آزاد به شرق کردستان و نیز احداث پنج پست برق پیش بینی شده است.

 

تکمیل بیمارستان بانه، تکمیل بیمارستان سقز، تکمیل خوابگاه 300 نفری دخترانه دانشگاه علوم پزشکی کردستان و تعیین تکلیف منابع مالی احداث بیمارستان جدید مریوان از جمله مصوبات بخش سلامت و درمان استان کردستان اعلام شده است.

 

اجرای خط لوله 30 اینچی دهگلان به سنندج به طول 34 کیلومتر، اجرای خط لوله 56 اینچی بیستون به دهگلان به طول 122 کیلومتر و گازرسانی به 160روستای دیگر علاوه بر 640 روستای از قبل تعیین شده تا پایان دولت یازدهم از تصمیمات دولت برای احداث زیربناهای بخش انرژی است.

 

تکمیل دانشکده صنعت و معدن قروه، تکمیل دانشکده منابع طبیعی سنندج و تکمیل پارک علم و فناوری کردستان نیز از تصمیمات دولت یازدهم برای توسعه بخش آموزش عالی در کردستان اعلام شد.

 

در بخش ورزش نیز تکمیل سالن 6 هزار نفری سنندج، تکمیل استخر شهر بانه، تکمیل استخر شهر قروه و تکمیل سالن ورزشی شهر کامیاران پیش بینی شده است.

 

همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف شده است سه مجموعه ورزشی مریوان و سنندج را تکمیل کند.

 

در حوزه کشاورزی نیز کمک های فنی و اعتباری برای توسعه آبیاری تحت فشار در سه هزار و 686 هکتار و توسعه و تکمیل طرح تولید ماهیان سردآبی 'دیوزناو سروآباد' پیش بینی شده است.

 

همچنین کمک 10 میلیارد تومانی به ایجاد زیرساخت های گردشکری از دیگر مصوبات سفر دولت یازدهم به سنندج است.

 

اما در فصل مصوبات اقتصادی ایجاد واحد 50 هزار تنی تایر تیوب، ایجاد واحدهای زنجیره ای فولاد در کردستان و اکتشاف معادن در پهنه های بیجار، قروه و دهگلان و سقز و نیز ایجاد زنجیره ارزش سلول های خورشیدی از مرحله فرآوری سیلیس پیش بینی شده است.

 

تامین سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی کردستان بدون سقف، تامین10 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای واحدهای تولیدی و صنعتی استان کردستان و تصویب و الزام شرکت ها و بنگاه های اقتصادی و توسعه ای دولتی و عمومی و خصوصی کشور به سرمایه گذاری در کردستان با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های استان نیز از جمله سرفصل های تصمیمات توسعه دولت یازدهم برای کردستان بود.

 

جزئیات مصوبات از زبان رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان

 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان نیز بعد از سفر رییس جمهوری به صورت جزئیات دستاوردهای این سفر را تشریح کرد و گفت: در حوزه راه 5 مصوبه به تصویب رسید و وزارت راه و شهرسازی مکلف شد با نگاه ویژه این مصوبات را پیگیری نماید.

 

این مصوبات شامل تکمیل قطعه سنندج - سقز از بزرگراه میاندوآب - کرمانشاه با تخصیص 2230 میلیارد ریال تا پایان سال مالی 95، تکمیل راه مریوان - سنندج با تخصیص هزار میلیارد ریال تا پایان سال مالی 1395و تکمیل بزرگراه همدان - سنندج با تخصیص 205 میلیارد ریال در سال 1394 است.

 

همچنین یکی از مصوبات سفر مربوط به بهسازی و آسفالت راه های روستایی است که وزارت راه و شهرسازی در سال 1394 با تامین اعتبار از محل منابع در اختیار وزارتخانه 450 کیلومتر از راه های روستایی را بهسازی و آسفالت می نماید.

 

چهار بانده کردن گردنه صلوات آباد سنندج به طول 25 کیلومتر به یکی از دو روش سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی با کمک استانداری و وزارت راه و شهرسازی و یا بررسی و ارائه پیشنهاد توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی با بهره مندی از سایر منابع به مبلغ 800 میلیارد ریال و اجرای آن در سال 1394 و سال مالی 1395 از دیگر مصوبات بخش راه است.

 

وی به مصوبات حوزه وزارت نیرو و به خصوص برای جبران کم آبی در استان کردستان نیز اشاره کرده است و گفته بود در این حوزه مصوبات بسیار خوبی به تصویب رسید و مقرر شده است که طرح ها تا پایان سال مالی 95 به بهره برداری برسد که از جمله این طرح ها می توان به تکمیل عملیات اجرایی ساختمان سد سیازاخ با 550 میلیارد ریال اعتبار با تخصیص 100 درصد در سال 1394اشاره کرد که این طرح در هفته دولت سال 95 به بهره برداری می رسد.

 

همچنین تکمیل عملیات اجرایی ساختمان سد چراغ ویس با تخصیص 100 درصد 550 میلیارد ریال اعتبار در سال های 1394 و 1395 که طرح در دهه فجر سال مالی 95 به بهره برداری می رسد.

 

تکمیل شبکه آبیاری و زهکشی سورال از دیگر طرح هایی است به تصویب رسیده است که تا پایان سال جاری با تخصیص 100 درصد 35 میلیارد ریال اعتبار تمام می شود و در دهه فجر سال 1394 به بهره برداری می رسد.

 

تکمیل عملیات اجرایی ساختمان سد گاران با تخصیص 100 درصد 1320 میلیارد ریال اعتبار در سال مالی 1394 و 95 به تصویب رسیده است و طرح در تیرماه 95 به بهره برداری می رسد.

 

تکمیل طرح آبرسانی به شهر بانه تا پایان سال آتی با تخصیص 100درصد 305 میلیارد ریال اعتبار در سال های 94 و 95 از دیگر مصوبات سفر است و طرح نیز در پایان سال مالی 95 به بهره برداری می رسد.

 

تکمیل خط انتقال تا تصفیه خانه موجود طرح آبرسانی به شهر سقز از سد چراغ ویس تا پایان سال آتی با تخصیص 100درصد 320 میلیارد ریال اعتبار در سال های 1394 و 1395 از دیگر مصوبات سفر رییس جمهوری به کردستان است و طرح نیز در دهه فجر سال مالی 95 به بهره برداری می رسد.

 

ایجاد تأسیسات فاضلاب شهر بیجار تا پایان سال آتی با تخصیص 100 درصدی 82 میلیارد ریال اعتبار در سال های 94 و 95 از دیگر مصوبات سفر است و طرح هم در هفته دولت سال مالی 95 به بهره برداری می رسد.

 

ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر کامیاران تا پایان سال آتی با تخصیص 100 درصد 73 میلیارد ریال اعتبار در سال های 94 و 95 از دیگر مصوبات حوزه اب است و طرح در دهه فجر سال مالی 95 به بهره برداری می رسد.

 

ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر حسن آباد یاسوکند تا پایان سال آتی با تخصیص 100 درصد 70 میلیارد ریال اعتبار در سال های 94 و 95 از دیگر این مصوبات است و طرح هم در هفته دولت سال مالی 95 به بهره برداری می رسد.

 

ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر سریش آباد تا پایان سال آتی با تخصیص 100 درصد 82 میلیارد ریال اعتبار در سال 94 و 95 از دیگر این مصوبات است و طرح در هفته دولت سال مالی 95 به بهره برداری می رسد.

 

تکمیل طرح آبرسانی به دیواندره تا پایان سال آتی با تخصیص 100 درصد 200 میلیارد ریال اعتبار در سال های 94 و 95 از دیگر مصوبات حوزه اب است و طرح در هفته دولت سال مالی 95 به بهره برداری می رسد.

 

تکمیل سامانه انتقال آب از سد آزاد تا پایان سال 95 با تخصیص 100درصد اعتبار سال جاری و پیش بینی اعتبار کافی در سال مالی 1395 از دیگر مصوبات این سفر است.

 

همچنین مقرر گردید مجوز ماده 215 برای مقدمات ساخت سد شیخ بشارت توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی صادر شود.

 

تسریع در اخذ مجوز کمیسیون ماده 215 آبرسانی به شش شهر قروه، دهگلان، کامیاران، بیجار، مریوان و حسن آباد یاسوکند بیجار از دیگر مصوبات سفر رییس جمهوری به کردستان است. بهرام نصراللهی زاده به مصوبات بخش توسعه و تقویت زیرساخت های برق در این سفر نیز اشاره کرد و گفته بود:  شروع عملیات اجرایی احداث پست 230/63 کیلو ولت زریوار، افزایش ظرفیت پست 230/63 کیلو ولت دیواندره، توسعه و افزایش پست 63/20 کیلو ولت نگل، احداث پست 63/20 کیلو ولت بهاران (سنندج 5) و استقرار پست سیار 63/20 کیلو ولت بهاران از جمله این مصوبات است.

 

وی در مورد مصوبات حوزه بهداشت و درمان نیز گفته است

تکمیل بیمارستان بانه با اختصاص 150 میلیارد ریال که توسط وزارت بهداشت و بنیاد برکت تا پایان سال 94 به بهره برداری می رسد، تکمیل بیمارستان سقز با تخصیص 200 میلیارد ریال که در دهه فجر سال مالی 1395 به بهره برداری می رسد از جمله این مصوبات است.

 

با تخصیص صددرصد 80 میلیارد ریال در سال های 94 و 95 خوابگاه 300 نفری دخترانه دانشگاه علوم پزشکی کردستان در هفته دولت سال مالی 95 به بهره برداری می رسد.

 

با توافق وزارت بهداشت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور منابع مالی مورد نیاز احداث بیمارستان جدید مریوان نیز تامین شده است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان مصوبات حوزه نفت را نیز این گونه تشریح کرده است:  اجرای خط لوله 30 اینچی دهگلان به سنندج به طول 34 کیلومتر، اجرای خط لوله 56 اینچی بیستون به دهگلان به طول 122 کیلومتر، اجرای 2 دستگاه CNG، گازرسانی به 160 روستای دیگر علاوه بر640 روستای از قبل تعیین شده تا پایان دولت یازدهم از جمله مصوبات این حوزه بود.

 

وی به مصوبات حوزه آموزش عالی نیز اشاره کرده و گفته است: تکمیل دانشکده صنعت و معدن قروه با تخصیص 60 میلیارد ریال در سال 1394و تکمیل دانشکده منابع طبیعی سنندج با تخصیص 45 میلیارد ریال در سال 1394 از جمله مصوبات این بخش بود که این دو طرح در هفته دولت سال مالی 95 به بهره برداری می رسند.

 

تکمیل پارک علم و فناوری در سال 1394 با تخصیص 100 میلیارد ریال اعتبار از دیگر مصوبات سفر در حوزه آموزش عالی بود.

 

در حوزه امور قضایی نیز کمک 30 میلیارد ریالی برای تکمیل مرکز پزشک قانونی سنندج از دیگر مصوبات بود.

 

تکالیف وزارت ورزش و جوانان نیز توسط نصراللهی زاده این گونه تشریح شده بود که تکمیل سالن 6هزار نفری سنندج با تخصیص 100 درصد 60 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز از جمله یکی از مهمترین مصوبات این حوزه بود که این طرح در سال مالی 95 به بهره برداری می رسد.

 

همچنین تکمیل استخر شهر بانه با اختصاص یک میلیارد و 500 میلیون ریال از دیگر مصوبات سفر بود و این طرح در سال جاری به بهره برداری می رسد.

 

تکمیل استخر شهر قروه با اختصاص 10 میلیارد ریال که در تیر سال مالی 95 به بهره برداری می رسد و تکمیل سالن ورزشی شهر کامیاران با تخصیص شش میلیارد ریال که در پایان سال جاری به بهره برداری می رسد، از دیگر طرح های حوزه ورزش و جوانان است.

 

وی مصوبات حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تعهدات و تکالیفی که این وزارتخانه در استان برعهده گرفته را نیز تشریح کرد و گفته است: تکمیل درمانگاه (پلی کلینیک) در حال ساخت شهر مریوان به طوری که در سال مالی 1395 به بهره برداری برسد، تکمیل مجموعه ورزشی مریوان با اختصاص 3 میلیارد ریال، تکمیل مجموعه ورزشی بهاران با تخصیص 10 میلیارد ریال و تکمیل سالن چند منظوره مریوان با تخصیص 5 میلیارد ریال از دیگر مصوباتی است که در سفر رئیس جمهوری به تصویب رسید.

 

دستاوردهای دولت برای حوزه کشاورزی استان نیز این گونه توسط وی تشریح شد: کمک های فنی و اعتباری برای توسعه آبیاری تحت فشار در سه هزار و 686 هکتار با 258میلیارد ریال اعتبار و توسعه و تکمیل طرح تولید ماهیان سردآبی 'دیوزناو سروآباد' از جمله مصوبات حوزه کشاورزی استان در سفر رییس جمهوری به استان کردستان است.

 

مصوبات حوزه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری : برای کمک به تقویت این حوزه کمک و ایجاد زیرساخت های گردشگری کردستان ، 100 میلیارد ریال اعتبار در سال 94 به تصویب رسید و همچنین مصوب شد تا پایان سال مالی 95 تعداد 9 پروژه به ارزش 950 میلیارد ریال با بهره مندی از تسهیلات و حضور بخش خصوصی اجرا و به بهره برداری برسند.

 

دولت برای صنعتی شدن استان کردستان و کمک به واحدهای صنعتی چه مصوباتی نیز چند مصوبه داشته که ایجاد واحد 50 هزار تنی تایر تیوب توسط سازمان ایدرو با مشارکت بخش خصوصی در دهگلان و ایجاد واحدهای زنجیره ای فولاد در کردستان (واحد آهن اسفنجی و فولادسازی) با ظرفیت دو میلیون تن توسط ایمیدرو با مشارکت بخش خصوصی در بیجار، سقز و قروه دو مصوبه دولت در حوزه صنعت بود.

 

اکتشاف معادن استان نیز از دیگر مصوبات سفر بود که مقرر شد شروع عملیات اکتشاف معادن استان (در پهنه های بیجار با مساحت 1100کیلومتر مربع، قروه و دهگلان 3500 کیلومترمربع و سقز 1700 کیلومتر مربع) توسط سازمان ایمیدرو و زمین شناسی با هزینه 150 میلیارد ریال انجام شود.

 

همچنین ایجاد زنجیره ارزش سلول های خورشیدی از مرحله فرآوری سیلیس با مشارکت سازمان های توسعه ای و بخش خصوصی از دیگر مصوبات حوزه صنعت بود.

 

سیستم بانکی نیز در جریان سفر رییس جمهوری به کردستان باید تعهداتی انجام دهد که در این حوزه تامین سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولید کردستان بدون سقف، تامین 10هزار میلیارد ریال تسهیلات برای واحدهای تولیدی و صنعتی استان کردستان، و تصویب و الزام شرکت ها و بنگاه های اقتصادی و توسعه ای دولتی و عمومی و خصوصی کشور به سرمایه گذاری در کردستان با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های استان به تصویب رسید.

 

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

سفر ریاست جمهوری به کردستانمصوبات سفر ریاست جمهوریکردستانپروژهاعتبارسفر هیئت دولت

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان