سرخط خبرها :
جمعه 1 مرداد 1395 / 10:54|کد خبر : 874|گروه : اجتماعی

برگزاري كارگاه آگاهي بخشي اهميت احياي درياچه اروميه در سقز

برگزاري كارگاه آگاهي بخشي اهميت احياي درياچه اروميه در سقز

كارگاه تدوين و پياده سازي برنامه جامع آموزي اطلاع رساني، آگاه سازي و جلب مشاركت عمومي و جوامع محلي در راستاي وضعيت موجود و اهميت احياي درياچه اروميه با ميزباني شركت آب منطقه اي كردستان در اداره منابع آب شهرستان سقز برگزار گرديد.

به گزارش گولان سقز، کارگاه آموزشی دو روزه تدوین برنامه جامع اطلاع رسانی، آگاهی سازی و جلب مشارکت عمومی با محوریت مدیریت زیست بومی و یکپارچه در حوضه آبریز دریاچه ارومیه و با هدف تعادل بين منابع و مصارف آب در حوضه درياچه اروميه در سقز برگزار شد.

شركت كنندگان در اين كارگاه شامل ذينفعان و بهره برداران، كارشناسان و محققان مسائل آب و كشاورزي بودند و مباحثي در مورد حكمراني محلي آب و نقش استان كردستان در حوضه درياچه اروميه توسط اساتيد مدعو مطرح گرديد.


شايان ذكر است در اين كارگاه آموزشي دوروزه، اساتيد و سخنرانان؛ با ارائه بحث هاي مختلف و نظرات گوناگون و تبادل نظرهاي موثر خواستار نگاه سيستمي به احياي درياچه اروميه در حوزه تصميم سازي و تصميم گيري و همچنين تشكيل دفتر نمايندگي ستاد احياء درياچه در استان كردستان و شفاف سازي داده ها جهت احياي آن و مديريت تقاضاي آب در كل حوضه شدند.


همچنين از آنجايي كه 17  درصد جمعيت استان كردستان در حوضه درياچه اروميه قرار دارد، خواست مشاركت كنندگان استفاده متناسب از سهم آبهاي سطحي و همچنين جلوگيري از برداشتهاي بي رويه شن و ماسه در اين حوضه مي باشد.


اين كارگاه به پيشنهاد استانداري كردستان و با همكاري و ميزباني شركت آب منطقه اي كردستان در راستاي سياست هاي آگاهي بخشي و اطلاع رساني درياچه اروميه برگزار گرديد.

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

دریاچه ارومیهکارگاه آموزشیشرکت آب منطقه ای کردستانآبهای سطحیبرداشت شن و ماسهکشاورزی

نظرات کاربران :

آرمان عبدی [سه شنبه 12 مرداد 1395 | 13:28] پاسخ

واقعا برای مسئولان شهرمان ننگ است که چنین برنامه ها و کارگاه های آگاهی برای مردمان مظلوم این شهر برگزار می کنند تا سود و درآمدهای توریستی حاصل از آن عاید یک استان دیگر شود ، شما فکری برای کشاورزان شهر و استان خود کنید که متاسفانه نزولات آسمانی کم و نمی گذارید هر کشاورزی در زمین خود برای امرار معاش خانواده اش یک چاه بکند ، یک کلام بیایید گلویمان را محکم فشار دهید تا خفه بشیم و راحت دیگه دغدغه خانواده و امرار معاش نداشته باشیم. کمی به خودتان بیایید و خدا را در درونتان احساس کنید و وجدانتان را قاضی ، آخر در این شرایط زیست محیطی و آبی منطقه کدام عقل سلیم وجدانش آسوده است که آب ناچیز رودخانه های شهر و روستای خود را به شهرها و استانهای دیگر سرازیر کند؟ مگر درآمدهای توریستی اش عاید کشاورزان ما می شود؟ لابد در جوامع بین المللی و داخل کشور می گویند دریاچه ارومیه یک شعبه دیگر هم در استان کردستان دارد...........

اسماعیل نعلبندی [چهارشنبه 13 مرداد 1395 | 12:27] پاسخ

سلام .
درامد اندک کشاورزان ما با همین مقدار کم آب موجود در سطح شهرستان میباشد . قبل از اقدام برنامه ریزی برای اجرای آن داشته باشید وبرای مردم شفاف سازی کنید که از نظام مقدس جمهوری اسلامی بدبین نشوند . چون این استان وشهرستان از لحاظ این نعمت الهی زیر فقر میباشد

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان