سرخط خبرها :
دوشنبه 21 تیر 1395 / 08:55|کد خبر : 841|گروه : اجتماعی

راهکارهای توسعه کشاورزی استان کردستان/ خسرو محمدی

راهکارهای توسعه کشاورزی استان کردستان/ خسرو محمدی

خسرو محمدی گورک از فعالان اقتصادی و خبرنگار در سقز با ارسال یادداشتی به کردپرس به بررسی راهکارهای توسعه کشاورزی در استان کردستان پرداخته است.

به گزارش گولان سقز، استان کردستان با مساحت 28203 کیلومتر مربع یکی از استان های غربی، دارای وسعت اراضی زراعی استان کردستان حدود 1100000 هکتار است که سالیانه 700000 هکتار آن به کشت انواع محصولات اختصاص داده می شود. این استان با دارا بودن بارندگی حدود 500 میلی متر یکی از پر آب ترین استان های ایران است، به طوری که با 1.7 درصد مساحت 3.5 درصد حجم بارندگی های کشور را دریافت می کند.


این استان ظرفیت های مناسبی برای توسعه کشاورزی و باغات را دارد و می تواند نقش مهمی در تولید و تامین مواد غذایی کشور داشته باشد. در این راستا داشتن برنامه های جدی و عملیاتی برای مکانیزه نمودن کشاورزی استان ضروری بوده و لازمست نهادهای مربوطه از جمله جهادکشاورزی در چند بعد حمایتی، آموزشی و ارائه امکانات و تسهیلات ویژه بحث مدرن سازی کشاورزی استان و افزایش تولیدات را دنبال نماید.


فراهم سازی مناسب بذر، سموم و نهاده های کشاورزی نظیر کود در زمان مناسب و نیز مبارزه با بیماری ها و آفت های مزارع مورد توجه قرار بگیرد و از ظرفیت تشکل های تخصصی و مردمی نیز در این راستا استفاده بهینه و هدفمند گردد.


یکی دیگر از مسائلی که باید مجدداً برای جلوگیری از حوادث غیرمترقبه مثل: سیل و زیان های ناشی از آن مورد توجه جدی قرار بگیرد احداث دیوارهای سیل بندی است که در چند سال اخیر بدلیل کمبود بودجه توسط منابع طبیعی ضعیف شده است.


کشاورزان به سبب اینکه صندوق بیمه محصولات کشاورزی در صورت حوادث غیرمترقبه می‌تواند خلأ ناشی از خسارت آنها را جبران کند، چشم امید به این صندوق دارند، اما اگر صندوق بیمه محصولات کشاورزی نتواند در زمان مقرر خسارت کشاورز را پرداخت کند، بدیهی است که کشاورزان نمی‌توانند خلأ ناشی از خسارت خود را جبران کنند در نتیجه متضرر می‌شوند، اما متاسفانه این صندوق هنوز بخشی از خسارات کشاورزی و باغی استان کردستان را با گذشت بیش از یکسال از زمان خسارت دیدن مزارع و باغات و ارزیابی آن پرداخت نشده است، که می طلبد دولت و مجلس در راستای کارآمد نمودن این صندوق و پرداخت بموقع خسارات کشاورزان، اقدامات موثری را انجام بدهند.

یادداشت از: خسرو محمدی

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

محصولات کشاورزیکشاورزیراهکارسیلباغخسرو محمدی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان