سرخط خبرها :
سه شنبه 1 تیر 1395 / 10:59|کد خبر : 782|گروه : اجتماعی

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سقز؛

جایگاه منبر و محراب باید تقویت شود/ تبلیغات چهره به چهره همیشه مؤثر بوده است

جایگاه منبر و محراب باید تقویت شود/ تبلیغات چهره به چهره همیشه مؤثر بوده است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سقز بر اهمیت جایگاه منبر و محراب تاکید کرد و گفت: تبلیغ چهره به چهره همیشه موفق و مفید بوده و این جایگاه باید تقویت گردد.

حجت الاسلام محمد وحیدی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گولان سقز ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مسلمین در این ماه مبارک اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی پس از پیروزی شکوه مند انقلاب اسلامی و با توجه به شرایط و نیاز به تبلیغات تاثیرگذار اسلامی در اول تیر ماه سال 1360 به دستور امام خمینی (ره) تشکیل شد.

حجت الاسلام وحیدی در ادامه به اهداف سازمان تبلیغات اسلامی پرداخت و تشریح کرد: احياء و اشاعه ي انديشه ي اسلامی در میان مردم، به ویژه نسل جوان، دفاع از اصول اسلام، شناخت توطئه هاي فرهنگي _ تبليغي بيگانگان، گسترش كمي و كيفي تبليغات ديني- مردمي و سنتهاي ملي،  ارتقاء و رشد بينش اسلامي بويژه در ميان نسل جوان از جمله اهداف این سازمان است.

وحیدی با اشاره به وظایف و ماموریتهای سازمان تبلیغات اسلامی گفت: زمینه‌سازی برای سازمان یافتن نیروهای مؤمن، تلاش در جهت احیاء و اشاعه فرهنگ و معارف دینی، هدایت و حمایت انجمن‌ها و تشکل‌های اسلامی، نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم و همچنین نظارت بر ترجمه متون دینی از وظایف مهم و شاخص این نهاد اسلامی است.

وی به برگزاری برنامه های روتین و هرساله سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان اشاره کرد و افزود: برگزاری گفتمان های دینی در مدارس و مساجد، برنامه های قرآنی(تربیت معلم قرآنی)، آموزش ضمن خدمت برای پرسنل سایر ادارات و دیگر برنامه های تابستانی که برای اوقات فراغت دانش آموزان به صورت سالیانه صورت می گیرد که برنامه های فرهنگی، دینی و تبلیغی را شامل می شود.

وحیدی در ادامه ضمن تبریک روز تبلیغ و اطلاع رسانی به ویژگی های یک فرد مبلغ اشاره کرد و گفت: کسی که تبلیغ دین می کند و در راه خدا گام برمی دارد، باوجود مخاطرات و تهدیدات موجود از کسی بجز خدا نباید بترسد.

وی با بیان اینکه مبلغی یک وظیفه است، تصریح کرد: اگر بنده مبلغ دین براساس وظایفی که خداوند در اختیار وی گذاشته حرکت کند روزی، حساب و کتابش وی نیز با پروردگار است.

این مسئول در خصوص اعزام مبلغین به روستاها گفت: طی تصمیم گیری ها و مصوبات به زودی چندین مبلغ به روستاهای دوردست شهرستان سقز به صورت رسمی اعزام خواهد شد.

 

نافی تبلیغات سنتی نیستم/ جایگاه منبر و محراب باید تقویت شود

وحیدی در پاسخ به سوال خبرنگار ما که آیا به نظر شما منبر هنوز کارکرد دارد یانه؟ گفت: امروز بیشتر تبلیغ ها به صورت نرم افزاری و فضای مجازی صورت می گیرد و با این وجود ما نافی تبلیغات سنتی نیستم.

وی با بیان اینکه 6 سال مبلغ دین در استانهای مختلف بوده ام، افزود: تبلیغات سنتی دینی قطعاً جایگاه مختص به خود را دارد و نمی توان جایگاه منبر و محراب را تضعیف و یا از آن غافل شویم و لذا تبلیغ چهره به چهره همیشه موفق و مفید بوده و این جایگاه باید تقویت گردد.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سقز  در پایان با اشاره به دغدغه های امروز و دیروز تبلیغ خاطرنشان کرد: می توان به علوم روز بعنوان یک تهدید و یا یک فرصت نگاه کرد، باید تهدیدات را با کمک فضای مجازی و اینترنت و همچنین با تبلیغ دین به فرصت کرد و درکل باید در این فضا با احتیاط قدم برداشت.

انتهای پیام/
گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

سازمان تبلیغاتتبلیغات اسلامیمنبرمحرابتبلیغات سنتیسازمان تبلیغات سقزمبلغتبلیغحجت الاسلام وحیدی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان