سرخط خبرها :
دوشنبه 31 خرداد 1395 / 13:58|کد خبر : 781|گروه : اجتماعی

گزارش /

ماهواره، مدرس بی خانواده ی خانواده های ایرانی/ وقتی دنیای مجازی حیا و حرمت را به تاراج می برد؟!

ماهواره، مدرس بی خانواده ی خانواده های ایرانی/ وقتی دنیای مجازی حیا و حرمت را به تاراج می برد؟!

مدرس بی خانواده ی خانواده های ایرانی، دانشگاه نرفته ولی دکترای آموزش دارد و در عین حال هم مجانی و خصوصی تدریس می کند.

به گزارش گولان سقز، یادش بخیر کلاس اول ابتدایی رو، زمانی که رفتن به مدرسه تا یکی دو سال برامون سخت بود و دست در دست والدینمون راه مدرسه رو می پیمودیم، لحظات شیرینی داشتیم در دنیای کودکانه مان جز بازی و صداقت فکرمون به جایی منحرف نمی شد، اوقات فراغتمون توپ پلاستیکیمون بود و تلویزیون سیاه و سفیدی که سه شبکه بیشتر نداشت نه مثل امروز که هر خونه هزاران شبکه جورواجور دارن. از بزرگ شدن و گذشت زمان حسرت می خوردم، گذشت زمانی که داشت رنگ و روی شهرمو عوض می کرد، گذشتی که پوشش ها، گفتارها و تا حدی فرهنگ این جامعه رو دچار تغییر کرد.

افسوس می خورم وقتی پا به مکانهای عمومی میذارم زن و دختر با آرایش و پوشش های زننده ای قدم به این مکانها گذاشته در حالی که قبلاً روشون نمی شد سرشونو بالا نگه دارن، حالا صدای قهقه شون از این ور به اون ور خیابون میرسه، اندازه ی مانتوها کوتاه و شلوارها چسپیده تر شدن، روسری های پشمی و ضخیم، توری و نازک شده اند، صدای جویدن آدامسشون تو گوشها میپیچه. خلاصه شو بگم یعنی عفت و حجاب یه زن مسلمان فراموش شده و بی حجابی در جامعه مد شده.

بی حجابی، خانواده را به چالش می کشاند، چرا که پیامدی جز بی بند و باری، تحریک، جلب توجه دیگران و مشارکت آنان در لذت اختصاصی شوهر، بلوغ زودرس و منفی فرزندان و انحراف فکری آنان، بی اعتماد کردن شوهر نسبت به زن و ده ها آسیب و تهدید دیگر نداره.

پسرهایی که اصالت خودشونو فراموش کردن، لباس های محلی (کوردی) را دور انداخته و رو به پوشش های غربی آورده، گوشواره به گوش و سینه هاشونو نمایان میسازن. بعضی وقتا احساس می کنم تو یه کشور اروپایی هستم اینجا ایران من نیست، ایرانی که تمام دنیا در حسرت داشتن فرهنگ و تمدنش هستند، جامعه ای که حرمت خانواده هاش سر زبون هر ملتیست، حالا این ملت ها قصد دارن این حرمت و احترام رو دچار تزلزل کنند.

 

سبک زندگی اسلامی ریشه محکمی در بیان احترام به بزرگتر خانواده یعنی پدر ومادر تعریف کرده است به نحوی که فرزند خانواده در کردار خود بدون هماهنگی با والدین کاری که نیاز به مشورت داشته باشد را خودسر انجام نخواهد داد، زنان و دخترای خانواده های ایرانی زمانی بدون هماهنگی با بزرگترهاشون به خود جرأت نمی دادنند پاشونو به هر دلیلی از خونه بیرون بزارن، ولی حالا هر کاری واسه گول زدن آنها انجام میدهند، پس اون همه غیرت کجا رفت زمانی که مردها درخور ذاتشون نبود که یه غریبه با ناموسشون حرف بزنه یا بهشون چپ نگاه کنه حالا فرماندهی و مسئولیت خودشونو تو خانواده فراموش کردن و بی خیال زن و دختر و خواهر و مادرشون شدن که دلیل بیرون رفتنشون از خونه چیه و در فضای مجازی(اینترنت، گوشی و ...) چه فعالیتهایی دارند و چه کسانی با آنها در ارتباط است؟ واقعاً جای تأسف داره چرا باید چشم، گوش، زبان، مغز و فرهنگ و اصالت ما در اسارت باشه؟ چرا حفظ حجاب که از واجبات دین ماست باید امری فراموش شده محسوب بشه؟ چرا ظاهر جوانان و نوجوانان ما به سمت گرایش‌های غیر اسلامی سوق داده شده؟ چرا توجهات و مدیریت والدین نسبت به خانواده بی اهمیت شده؟ چرا توقعاتی بیش از توان داریم؟و چراهایی دیگر که گفتنی نیستند...

 

حال باید دنبال دلیل یا دلایل مهمترین معضل این جامعه ی اسلامی باشیم که سبک زندگی اسلامی کم کم داره به سمت زندگی غربی سوق داده می شود، زندگی که هیچ شاخصی نداشته و در آن حفظ آبرو و شرافت انسانیت معنایی ندارد. لازم به تحقیقات علمی و آنچنانی نیست چون اصلی ترین شاخص این دلیل کنار ماست، تو خونه ی ما، مهمونی که سر زده اومد ولی خیال داره حالا حالاها موندگار شه و تازگی ها امتیاز و احترامش از اعضای خانواده بیشتر شده، احساس میکنه صاحب خونست و هر کسی رو که دلش بخواد به خونه ها راه میده و بکلی بزرگ خانواده ها شده، دانشگاه نرفته ولی دکترای آموزش داره خصوصی هم تدریس میکنه. باحجاب شاگرداش مخالفه و هرکسی با هرسنی میتونه توکلاسش شرکت کنه. آموزش های آنچنانی داره که هر خانواده وقت واسه آن کم میاره به طوری که اگه یک ساعت یک روز، یک روز یک هفته، هفته ها ماه بشن، باز وقت کم میارن.

افسوس که این جامعه، اصالت و فرهنگ و دین خودشون رو از سر ناآگاهی دارن با همچین آموزش هایی عوض می کنن، آموزشی که از عاقبتش بی خبر هستن، از هویت مدرس خود شناخت کافی نداشته و از اصالت، فرهنگ و هدف فرستنده ی این غریبه، بی اطلاع و شناخت کافی ندارن. هموطن این مدرس شما، دستگاه به ظاهر کوچک خانه های شما یعنی ماهوارست، دستگاهی که در پشت پرده ی آن تدابیر زیادی در قالب بیش از 100 شبکه به زبان رسمی کشور عزیزم ایران بر علیه انقلاب خمینی کبیر، فرهنگ و تمدن ما اندیشیده و متأسفانه با وضعی که در پیش رو داریم و بی توجهی خانواده ها به این امر دست اندر کاران این برنامه ها تا حدودی به هدفشون رسیده و خانواده های زیادی را به چالش کشانده اند، چالشی که روابط دختر و پسر امری ضروری و فرهنگی محسوب می شود.ا گرچشم باز کنیم جامعه ی اسلامی ما کم کم به جامعه ای ماهواره ای تبدیل می شود، تولیدکنندگان و مسئولان این رسانه ی مبتذل قصد دارند زندگی شرافت مندانه ی ما را با سریال هایی نظیر: " کارادایی، گوزل، روزی روزگاری، عشق ممنوعه و...." همنوع سازند، نقطه ی قابل توجه اینجاست که دوری از این ارتباطات را عقب ماندگی تلقی می کنند.

 

واقعا متأسفم، ملتی با این همه قدمت و تاریخ، ملتی که هزاران نفر جان خود را فدای امنیت و آرامشی که شاهد آن هستیم کرده و سالها در برابر زورگویان و منافقان ایستادگی کردند ولی نسل ما از سر ناآگاهی و بی خبر از آنکه چه ملت ها و افراد پلیدی پشت این تهاجم فرهنگی هستند زحمات چندین ساله و خون های ریخته شده را کم رنگتر کرده اند.نظر تعدادی از همشهریانم رو جویا شدم که اکثرا بشدت مخالف این وضع بودند، عده ای دولت و رسانه ی ملی  رو مقصر دانسته و بعضی ها هم خود خانواده ها را. دولت از این لحاظ که برای جلوگیری از پخش همچین برنامه هایی عکس الملی انجام نداده و رسانه ی ملی را بخاطر نبود تنوع در برنامه ها و عدم پخش سریال هایی جذاب.

خانم احتیاطی یکی از همشهریانم می گوید:" زمانی در رسانه ی ملی سریال هایی از قبیل: درپناه تو، زیرآسمان شهر، پس از باران، خواب و بیدار، آوای باران و ... مخاطبان زیادی داشتند ولی اکنون فیلمی در حد آن ها نمی بینیم و اکثر مردم به اجبار رو به همچین برنامه هایی  آورده و با توجه به طولانی بودن سریال ها مردم نیز به آنها اعتیاد پیدا کرده اند".

احتیاطی همچنین به شبکه کردستان شبکه (اصالت و فرهنگ)  اشاره کرد و گفت: این شبکه در مرکز استان کردستان، در شهر سنندج به روی آنتن می رود و متأسفانه اکثر برنامه های آنها در این شهر خلاصه شده است، اینجا هم سقز است تاریخی ترین و دومین شهر استان چرا نباید ما در آن سهمی داشته باشیم؟ و این باعث می شود همشهریانم این شبکه و برنامه های آن را در گزینه ی آخر قرار دهند.

محمود رحیم جو  نیز آگاهی بیش از حد کودکان از روابط زناشویی و بلوغ زود رس آنها را مضعلی بزرگ در جامعه می داند. امروز می بینیم سن بلوغ کاهش یافته، درحدی که سن بلوغ در یک نوجوان پسر از 15تا16 سال به 12 سال کاهش و این تأثیرات منفی فراوانی در آینده برای آنها دارد، تأثیراتی که می تواند مانع بزرگی برای موفقیت فرد و جامعه اش باشد. اصلی ترین هدف برنامه های ماهواره کشاندن فرهنگ خانواده های ایرانی به سمت گرایش غربی است، گفت: در نقش خانواده ی، فیلم هایی که پخش می شود جز بی بند و باری، خیانت، توهین و بی احترامی هیچ کار دیگه ای صورت نگرفته و جز کشاندن جامعه ی اسلامی به سمت هدف خود بحث مثبت و آموزنده ای ندارند. وقتی بزرگترها بچه ها را بغل دستی خود گذاشته و چشم به ساعت منتظرند تا خانوادگی، زنگ تفریح غرب شوند واقعاً چه انتظاری از نسل های بعدی داشته باشیم.

نظرات مشابه زیادیم در این رابطه شنیدم، به این نتیجه رسیدم که خود مردم نیز تا حدی از واقعیت این ماجرا اطلاع دارند ولی به قول بعضی از آنها، خانواده ها به آن وابسته شده اند. خانواده ها مقصر درجه اول هستند،دیگر فرهنگ و شخصیت ما انقد سبک نیست که نیروی های امنیتی بیایند و بشقابهای پشت بام مارو جمع کنند.

زندگی اسلامی و شرافت مندانه ی ایرانی هایی از جنس حیا و حرمت، سالهاست که به کام غربی ها نیست  و دریافته اند که یک مسلمان هیچ گرایشی نسبت تمدن غربی نشان نمی دهد و در مقابل، این هدف رو به انحراف جامعه اسلامی در راه فساد نشان کرده اند آنها با فروپاشی نهاد خانواده توسط این رسانه به هدف خود خواهند رسید.

شبکه های مختلف FARSI1، GEM TV، GEM KURD، RIVERو ... دلشان برای جامعه ی من و تو نمیسوزد که 24 ساعته برنامه ایی سرگرم کننده آماده ی پخش داشته باشند، هزینه ی همچین برنامه هایی را واقعا بخاطر ارزش قائل شدن برای ملت ما متقبل نمی شوند، آن هم برای سریالهایی که حرکت های ناشایست و دور از شأن شخصیت یک مسلمان است را امری ضروری در جامعه نشان داده و جوانان ما را به انجام آن تشویق می کنند.هموطن، بیاید به خود بیایم، ما که بیش از سه دهه است از زیر دست استکبار نجات یافتیم چرا مخالفان امت اسلامی توانایی این را داشته باشند که دوباره چشم و گوش و زبان و مغز ما رو در اسارت خود داشته باشند.به خود بیایم و این مدرس بی خانواده را از خانواده های پاک و باشخصیت خود دور کرده و اجازه دخالت در امور اجتماعی خود را دست افراد پلیدی که پشت این ماجراها هستند ندهیم.بیاید به شرافت، غیرت، ایمان و جامعه ای که داریم افتخار کنیم نه اینکه این رسانه آنها را تحت امر خود دانسته و به هرشیوه ی مبتذلی که به ذهنش برسد گرایش دهد.

 

گزارش از: فریبرز مرادی

انتهای پیام/



برچسب ها :

ماهوارهدنیای مجازیشبکه های اجتماعیسریالهای ماهوارهشبکه های استانی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان