سرخط خبرها :
یکشنبه 16 مهر 1396 / 16:08|کد خبر : 2175|گروه : سیاسی

چه گزینه هایی برای استانداری کردستان مطرح هستند؟

چه گزینه هایی برای استانداری کردستان مطرح هستند؟

نماینده مریوان از افرادی که نام آن ها برای استانداری کردستان مطرح شده،رونمایی کرد.

به گزارش گولان سقز، با آغاز به کار دولت دوازدهم،تب انتخاب استاندار بومی و اهل سنت برای استان کردستان بالا گرفت و همه نگاه ها به رییس جمهور و وعده های انتخاباتیش دوخته شد.

با آن که اکثر استانداران انتخاب شده اند اما همچنان استان کردستان منتظر رونمایی از گزینه ای است که سطح مطالبه آن ها که استانداری بومی و اهل سنت است را برآورده سازد.برخی می گویند رییس جمهور نتوانسته است به شعارهای انتخاباتی خود عمل کند و برخی دیگر معتقدند دکتر روحانی به توصیه و سفارش کسی گوش نمی دهد و با نگاه اعتدالی سعی بر انتخاب کابینه خود را دارد و این درحالی است که وی، در سخنرانی ماه گذشته خود اعتراف کرد که نمی گذارند از زنان و برخی اقلیت ها در کابینه حضور پیدا کند و در همان سخنرانی قول داد از شایستگان اقدام و مذاهب و همچنین زنان در پست معاونین وزیر و مدیرکل ها استفاده نماید.

اما موضوع انتخاب استاندار بومی یکی از درخواست ها و مطالبات کردها از قدیم و الایام بوده و عمر آن به قبل و بعد از انقلاب می رسد و شدت آن هم به مجلس ششم برمی گردد.با این وصف ما شاهد استاندار کرد در صدارت استانداری ها تا دولت یازدهم نبودیم؛اما به یکباره در دولت دوازدهم این قفل شکست و سه استاندار کرد و ایلامی به عنوان استانداران(بوشهر،هرمزگان و کهکیلویه و بویراحمد )بودیم که در نوع خود می تواند انقلابی در این حوزه باشد.

در حال حاضر کردها به دنبال بخش دوم خواسته خود که همان انتخاب استاندار کرد اهل سنت است،می باشند و محقند تا با رایزنی با دولتی ها به این خواسته خود جامه عمل بپوشانند.

منصور مرادی نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی کردپرس با اشاره به نامزدی احتمالی 《سید عماد حسینی》به عنوان یکی از کاندیداهای صدارت استانداری کردستان،توضیح داد:آقای حسینی کارنامه خوب و موفقی به عنوان نماینده و معاون وزیر را دارد و در فضای مجازی و از طرف نمایندگان ادوار یکی از گزینه های پیشنهادی است.

وی ادامه داد: با توجه به آن که مجمع نمایندگان استان اولین اولویت خود را بر کرد اهل سنت و در صورت نبود گزینه ،فرد بومی و در نهایت غیر بومی گذاشته است،لذا ما منتظر هستیم که دولت به قول های خود در این رابطه عمل کند.

مرادی با اشاره به دیگر گزینه های احتمالی استانداری کردستان،گفت:در حال حاضر گزینه های مانند آقای آشناگر به عنوان معاون سیاسی استانداری و فردی غیر بومی،آقای زرین گل و آقای مراد نیا به عنوان نمایندگان ادوار بیجار، آقای جوهری دادستان کل استان کردستان، آقای نصراللهی زاده رییس سازمان برنامه و بودجه استان،آقای فیروزی معاون استانداری و آقای بیگلری نماینده سقز گزینه هایی هستند که نام آن ها مطرح شده است.

نماینده مریوان درباره زمان معرفی استاندار کردستان،اظهار کرد:اسامی نامزدها هفته آینده شنبه نهایی شده و یکشنبه به هیات دولت معرفی می شوند.

منبع: کردپرس

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان