سرخط خبرها :
چهارشنبه 6 آبان 1394 / 00:36|کد خبر : 182|گروه : اجتماعی

گزارش اختصاصی/

اعتیاد، صیاد زندگی زنان کردستانی/ دروازه ورود زنان به اعتیاد

اعتیاد، صیاد زندگی زنان کردستانی/ دروازه ورود زنان به اعتیاد

زن به عنوان موجود خلاق در طول تاریخ جایگاه والائی داشته و توانسته است بنیان خانواده را از هر نوع بلای محافظت کند بدبختانه بلای قرن دامن گیر این پاسدار حفظ ارزش ها شد.

به گزارش خبرنگار گولان سقز، اعتیاد بلای خانمان سوز امروز جمعیت زنان را مورد هدف قرار داده است. زن به عنوان موجود خلاق در طول تاریخ جایگاه والائی داشته و توانسته است بنیان خانواده را از هر نوع بلای محافظت کند بدبختانه بلای قرن دامن گیر این پاسدار حفظ ارزش ها شد و ما حاصلش بی‌سرپرست شدن، قرار گرفتن در معرض سوء استفاده‌های جنسی و جسمی، ابتلا به انواع بیماری‌های عفونی نظیر ایدز و هپاتیت و در نهایت تهدید نهاد خانواده است.

امروز افزایش اعتیاد در بین بانوان در حال تبدیل شدن به یک بحران جدی شده است متاسفانه سن اعتیاد در بین بانوان نیز کاهش یافته و به دوره نوجوانی رسیده است که باید مسئولان امر در این زمینه چاره‌اندیشی کنند. در عصر حاضر مافیایمواد مخدر آنچنان عمل نموده و مدام در حال بررسی بهترین راه ها و روش ها برای رونق بخشیدن به تجارت خود هستند.

دشمنان جمهوری اسلامی ایران از مواد مخدر به عنوان یکی از ابزارهای جنگ نرم به صورت هدفمند برای آلوده کردن جوانان و نابودی شور و نشاط و فکر و اندیشه آنان استفاده می‌کنند. هر روز بر تعداد افراد گرفتار در این دام افزوده می‌شود، طرد کردن و برخورد فیزیکی با این مسئله معضل اعتیاد را حل نمی‌کند بلکه باید بپذیریم اعتیاد یک مشکل اجتماعی است که به عنوان پیچیده‌ترین معضل در جامعه شناخته شده است.
فرماندار اسبق شهرستان سقز اعتیاد را مسیری اشتباه در زندگی عنوان کرد و افزود: باید با آگاهسازی و حساس سازی مردم، جوانان و نوجوانان را از افتادن در دام خطرناک اعتیاد نجات دهیم.

نادر فخری با اشاره به راه اندازی مرکز شلتر (مرکز نگهداری شبانه معتادان) و DIC (مرکز کاهش آسیب های اجتماعی) گفت: هم اکنون ۲۹۶ نفر از معتادان تحت درمان هستند و حدود ۱۸ نفر در مرکز شلتر نگهدای می شوند.

فخری اظهار کرد: با همت مسوولان شورای هماهنگی تعداد ۱۳ نفر از معتادان بهبود یافته نیز توسط کمیته آموزش و پیشگیری شهرستان سقز در حال مهارت آموزی، اخذ پروانه کسب و اشتغال به کار هستند.

وی انجام اقدامات اساسی در زمینه آگاه سازی و پیشگیری از اعتیاد در سطح شهرستان و سایر اقدامات از جمله بازپروری معتادان، مشاوره دادن به خانواده های آنان و اعزام معتادان به کمپهای ترک اعتیاد را از جمله موارد انجام شده عنوان کرد.

مشاور امورباوان فرمانداری ویژه سقز مشکلات اقتصادی، بیکاری و فقر فرهنگی را عامل اعتیاد دانست و افزود: متاسفانه باورهای غلط عاملی مهم در اعتیاد جوانان و نوجوانان بشمار می رود. با وجود آنکه اعتیاد به مواد مخدر همواره در بین مردان بیش از زنان بوده اما در چند سال اخیر این بلای خانمانسوز در بین زنان نیز افزایش چشمگیری داشته است.

سعادت صالحی اظهار داشت : اعتیاد زنان مساله ی مهم و قابل توجه میزان آسیب وارده و شدت آن است؛ زنان معتاد نسبت به مردان معتاد مشکلات جسمی و روانی شدیدتری را تجربه می کنند و بر اساس آمار جهانی، اعتیاد در زنان، عوارض خطرناک تری نسبت به مردان ایجاد می کند؛ این گروه نسبت به سایر همجنسان خود نیز در معرض خطرات بیشتری همچون بارداری ناخواسته، سقط جنین، ابتلا به ویروس HIV و حتی یائسگی زودرس هستند.

وی خاطر نشان کرد :اختلالات روانی همچون افسردگی، اضطراب، اقدام به خودکشی، حمله های وحشت، افت اعتماد به نفس و موارد بسیار دیگر روحی روانی از عوارض شایع در زنان اسیر در چنگال اعتیاد است.

یکی از دکترهای مراکز ترک اعتیاد شهرستان سقز با اشاره به اینکه قبلا اگر ازهر 10 معتاد مرد یک معتاد خانم داشتیم، اکنون تعداد مبتلایان زن نسبت به مرد بیشترشده، افزود: اگر درمردان رده های مختلف اعتیاد ازسیگار تا موادمخدر طی می شود، بانوان مستقیماً به سمت موادمخدر زیان آور سنتی و صنعتی روی می آورند.

وی با بیان به اینکه بانوان بیشتر ازطریق همسران و اهل خانواده معتاد می شوند، گفت: آسیب های اعتیاد برای زنان بسیار بیشتراز مردان است.

این دکتر مصرف اولیه اعتیاد در شهرستان  را هروئین، تریاک و بعد شیشه برشمرد و درمورد مطالعات در این باره گفت: مطالعات یا نیست یا اگر باشد محرمانه بوده و رسانه ای نمی شود و اگر مطالعه ای باشد برای دلائل مصرف و نوع مصرف است.

انتهای خبر/



برچسب ها :

اعتیادزنانکردستانسقز

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان