سرخط خبرها :
شنبه 26 تیر 1395 / 10:10|کد خبر : 768|گروه : اقتصادی

گفتگو با جوان پرورش دهنده دام سبک؛

هر 9 ماه یک بار؛ 150 میلیون ریال از پرورش دام سود دارم

هر 9 ماه یک بار؛ 150 میلیون ریال از پرورش دام سود دارم

در روستای صالح آباد و در مسافتی چند ده کیلومتری شهرستان سقز طرحی که به همت بسیج سازندگی برای یک خانواده اجرا شده شده که توانسته است که در هر 9 ماه یک بار، 140 الی 150 میلیون ریال سود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گولان سقز، جوانان بسیج سازندگی سفیران کار، تلاش، خدمت و مجاهدت در مناطق مختلف کشور هستند که این فواید گسترده اثبات می‌کند جریان عظیم بسیج سازندگی را باید حفظ و تقویت کرد.

در شرایطی که توجه به امر خودکفایی، اشتغالزایی و قطع وابستگی به خارج از اهمیت خاص برخوردار است، تحقق  عملی و رویش طرح های اقتصاد مقاومتی حتی در روستاهای دور افتاده و محروم هم مقوله ایست که بسیج با پتانسل تاثیر گذار خود در آن عرصه ها وارد شده و بستر اشتغالزایی و تولید را رقم زده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، سال ۹۵ را به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کردند که نشان دهنده اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی است. البته برای درک و لمس این مهم باید مردم، دستگاه ها و متولیان امور اشتغالزایی و اقتصادی همگی برای تحقق این مهم گام بردارند تا شاهد ثمره این طرح ارزشی با رویکرد استقلال و خودکفایی برسیم.

 

 از زاویه دیگر هم باید گفت که اقتصاد مقاومتی می بایست در میدان عمل نشان داده شود که این مهم با همکاری دولت و مجلس در مقام اجرا و قانونگذاری میسر می شود.

 

در سالهای اخیر فعالسازی طرح های اقتصاد مقاومتی از راه واگذاری تسهیلات مرتبط در این خصوص توسط بسیج سازندگی نمود عینی، اجرایی و عملی به خود گرفته و حتی در روستاهای محروم و دور افتاده شهرستانی نیز به همت بسیج، شاهد فعالسازی این طرح ها هستیم.

 

اگر چه این طرح ها ممکن است کوچک به شمار آیند اما در سطح کلان آورده ای غیر قابل چشم پوشی را به ارمغان می آورند که از آن به عنوان پایه های اولیه تولید داخلی یاد می شود.

 

در روستایی صالح آباد و در مسافتی چند ده کیلومتری شهرستان سقز طرحی که به همت بسیج سازندگی برای یک خانواده اجرا شده بود، علاوه بر اشتغال مجری طرح دو نفر دیگر هم به طور غیر مستقیم از آن بهره گرفته اند. طرح مذکور هم توسط یک جوان علاقمند به فعالیت اقتصادی راه اندازی شده است.

جوان 29 ساله ی سقزی است که با آوردن تسهیلات 15 میلیون تومانی از بسیج سازندگی کردستان توانسته است 16 رأس دام سبک را خریداری و در این حوزه موفق باشد در این زمینه با وی به گفتگو نشستیم که در ادامه می خوانید؛

*** لطفا خودتان را معرفی کنید و بفرمایید که چطور شد تصمیم گرفتید که به این کار روی آورید؟

محمد رئوف میری متولد 1366 و دیپلم رشته ی حسابداری هستم، همیشه بر این اعتقاد هستم که حقیقتا در این روزها پیدا کردن کار دولتی مشکل است ولی انسان نباید ناامید شود و در هر عرصه ای که انگیزه و توان لازم را در خود دید باید وارد میدان فعالیت شود.

طرح بنده از طریق دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه و بنا بر انگیزه شخصی دایر شده و اکنون خدا را شکر از وضعیت موجود آن راضی هستم.

 *** چه مقدار از بسیج سازندگی تسهیلات دریافت کرده اید و درآمد سالیانه شما در این راه چقدر است؟

 به منظور راه اندازی طرح مبلغ 150 میلیون ریال از بسیج تسهیلات دریافت کرده ام و با آورده شخصی اندک توانسته ام 16 راس دام خریداری کنم. با توجه به وضعیت آب و هوایی مناسب امسال و سال گذشته توانسته ایم هر سال 140 الی 150 میلیون ریال در آمد داشته باشیم جدای از اینکه از فرآورده های لبنی آن نیز استفاده می کنیم.

*** چرا عرصه دامپروری را انتخاب کردید؟

به دليل اينكه در روستا زندگي مي‌كنم و معمولا در روستا کار دامپروری رونق دارد و تعدادي دام سبك نیز در خانه داشتم و همچنین مشاوره‌هاي كارشناسان سازمان بسيج سازندگي کمک بسیار خوبی بود که راه را برای من روشن کرده و عرصه‌های دیگری را معرفی کردند که بعد از آشنایی با زمينه‌هاي فعاليت اقتصاد مقاومتي، تصميم گرفتم كار دامداري را شروع كنم.

*** آیا در ابتدای شروع کاریتان مطمئن بودید که در این عرصه موفق خواهید بود؟

در ابتدای کار اطرافیان اعتقاد داشتند که در این زمینه ضرر می کنم و پرورش دام سبک در شأن من نیست اما با توکل به خدا و به نیت جامع عمل پوشاندن به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر جهاد اقتصادی سود خوبی بدست آوردم .

*** در حال حاضر از کار خود راضی هستید؟

از اين كار بسيار راضي هستم چراکه از طرفی باعث شد در كنار خانواده ام باشم و ديگر براي كار به شهرهاي ديگر نروم و از طرف دیگر نیز خودم صاحب كار باشم و به آينده اميدوارتر باشم.

در حال حاضر نیز در فصل تابستان کار زراعی انجام می‌دهم و در فصل سرما به دام‌ها رسیدگی می‌کنم.

*** سخن آخر شما...؟

در جامعه ما افراد زیادی منتظر شغل دولتی هستند و می گویند نمی شود کار تولیدی انجام داد اما باید گفت می شود اما برخی نمی خواهند و یا نمی توانند! با زحمت و ایستادگی هر کاری انجام می شود.

در پایان ضمن تشکر از بسیج سازندگی شهرستان سقز خصوصاً جناب آقای ذوقی، از بسیج سازندگی می خواهم تا در عرصه های باغداری و کشاورزی روستاییان را یاری کنند چنانچه یاری سایر نهادها به اهالی روستا موجب دلگرمی ما و عدم مهاجرت به شهرها می شود.

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

وامبسیج سازندگیاقتصاد مقاومتیدام سبکرئوف میریروستاتسهیلات سازندگیکشاورزیسقز

نظرات کاربران :

کیوان [چهارشنبه 26 خرداد 1395 | 11:20] پاسخ

آفرین کاکه رئوف کاره کت جوانه هیوادارم هر سه رکوتو بیت

آرمان عبدی [پنجشنبه 27 خرداد 1395 | 10:33]

سلام کاک رئوف
چاوه کان ئیمه ی ، افتخار ئه که م که ئه ت ناسم و زور خوشه که کاسپی حلال ده که ی و زحمه ت ئه کیشی و ئه بیت به چرای لاوانی ئه م ولاته جوانه

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان