سرخط خبرها :
یکشنبه 15 شهریور 1394 / 08:15|کد خبر : 76|گروه : اقتصادی

گزارش/

کرایه نشینان دیگر خوش نشین نیستند

کرایه نشینان دیگر خوش نشین نیستند

کرایه نشینان که روزگاری با نام خوش نشین از آنها نام برده می شد این روزها به دلیل افزایش بی رویه و بی حساب و کتاب اجاره دیگر خوش نشین نیستند.

به گزارش خبرنگار گولان سقز، اجاره نشینی برای ایرانی ها موضوعی دلخواه نیست، سالهاست که عبارت کرایه نشینی یعنی خوش نشینی را از زبان کسی نمی شنویم

در این فصل ما بیش از هر وقتی با کلماتی مثل چون مسکن، گرانی، اجاره بها، مالک و مستاجر و... آشنا می شویم چون این کلمات ما را به یاد نقل و مکان، اسباب کشی، بنگاه معاملات ملکی، در به دری و... می اندازند.

هر سال هم مشکلات بیشتر و بیشتر و حلقه زندگی تنگ تر می شود و قوانینی از طرف مالکان به مستاجران دیکته می شود که اگر هم اعتراضی صورت گیرد جوابشان این است که چاردیواری و اختیاری.

اگر شما هم چند روز پی در پی از روزهای شیرین زندگی تان را در بنگاه های معاملات ملکی گذرانده باشید، با مسائل و مشکلات عجیب و غریبی رو به رو شده اید.

کار سختی است، این قدر باید خیابان‌ها را گز کنی و بگردی که کف پاهایت تاول بزند، اگر بچه کوچک داشته باشی مجبوری او را هم به دنبال خودت از این کوچه به آن کوچه، از این محله به آن محله بکشانی؛ خسته می‌شوی از بس که زنگ خانه دیگران را می‌زنی و می‌گویی خانه ی اجاره ای سراغ دارید؟؟؟

در چند سال گذشته ،اجاره بها با یک روند تقریبا ثابت هر ساله افزایش پیدا می کرد اما گرانی مسکن در سال گذشته و امسال بازار اجاره بها را با شوک بزرگی مواجه کرده است و حتی موجب گرانی نرخ اجاره در محله های متوسط به پایین شده است .

پیش از نزدیک شدن به روزهای پایانی خرداد ماه و با توجه به فصل نقل و انتقالات و تعطیلات تابستانی که معمولاً تمدید قراردادها و یا امضای قراردادهای جدید به اوج خود می‌رسد و بازار اجاره بها روزهای داغ تری را سپری می کند، تعداد مراجعان به بنگاه های املاک سقز بیشتر و بیشتر شده اما گرانی اجاره بها موجب شده است که مستاجران برای یافتن خانه مناسب با مشکل مواجه شوند و نگران از سرگردانی در بازار مسکن هستند .


شنیده ها در سقز حاکی از آن است وضعیت اجاره بها و گرانی در این بازار، به شدت توان مستاجران را کاهش داده و باید بخش زیادی از درآمدشان را صرف پرداخت اجاره کنند و سازش مالکان با مستأجران نیز کاهش یافته است.
در حالی که توان پرداخت مستاجران هر ساله کاهش می یابد اجاره بها با افزایش چند برابری مواجه می شود که به گفته مشاوران املاک ، تعیین برخی از قیمت ها بنا بر عرف بازار است و بعضی هم خواسته صاحب ملک می باشد ، مگر اینکه صاحبخانه بخواهد پایین تر از عرف بازار خانه خود را اجاره دهد که چنین موضوعی هم کمتر اتفاق می افتد.

با افزایش هزینه اجاره بهای خانه و دیگر ضروریات زندگی برخی از مستأجران از طبقه متوسط به پایین جامعه برای جبران بعضی هزینه های زندگی سکونت در داخل شهر را ترک کرده و به حاشیه شهرها پناه برده اند.

با توجه به این که اجاره خانه ها از حد مجاز بالاتر رفته است و مستأجران توان پرداخت آن را ندارند، بیشتر افراد رغبت به زندگی در حاشیه شهرها را پیدا می کنند تا بدین وسیله اجاره خانه کمتری بدهند یا به طور قولنامه ای سرپناهی برای خود بسازند و متأسفانه بیشتر واحد های احداثی در حاشیه شهر بدون اجازه شهرداری و به دور از چشمان بازرسان انجام می شود و همین دلیلی محکم برای عدم استحکام خانه ها خواهد بود .

در این شرایط انتظار می رود مسولان شهرستانی و استانی تمهیداتی را در نظر بگیرند تا کسانیکه صاحب خانه نیستند فشاری کمتری را متحمل شوند و بتوانند به راحتی به مسکن دلخواه خود دسترسی پیدا کنند ، در صورتی که این مشکلات با اقدامات مدبرانه مسئولان مرتفع نشود بیش از پیش سکونت در مناطق حاشیه شهرها افزایش خواهد یافت و این مشکلی بسیار بزرگ ایجاد خواهد کرد .

 

انتهای خبر/



برچسب ها :

کرایه نشینمستأجراجارهخانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان