سرخط خبرها :
سه شنبه 18 خرداد 1395 / 10:14|کد خبر : 741|گروه : اجتماعی

تکرار یادداشت//

ضرورت رعایت حجاب و عفاف در ماه نزول قرآن/ روزه خواری در انظار عمومی ممنوع!!

ضرورت رعایت حجاب و عفاف در ماه نزول قرآن/ روزه خواری در انظار عمومی ممنوع!!

رعایت حجاب و عفاف یکی از مصادیق امربه معروف در ماه رمضان است و تداوم رفتارهایی مانند عدم پوش مناسب، آرایش های آنچنانی و روزه خواری در اماکن عمومی علاوه بر اینکه بی حرمتی به روزه داران و این ماه عزیز است، باعث می‌شود تا قبح چنین رفتارهایی شکسته شود.

به گزارش خبرنگار گولان سقز، یکی دو روزی است که صدای گام های رمضان در تمامی کشورها شنیده می شود، چراغهای روشن سحر، دعا، مناجات و صدای خوش اذان در ساعت افطار.

در این ماه، خدا مسلمانان را به مهمانی خویش فراخوانده و با این دعوت ما را در شمار اهل کرامت قرار داده است. در این مهمانی خدا هر نفس را تسبیح و ستایش خود میداند و خواب را عبادت به شمار می آورد. کارهای خوب در این ماه پذیرفته تر است و دعاهایمان به اجابت نزدیک تر. پس با نیت درست و دلهای پاک از گناه و زشتی خدا را بخوانیم و از او بخواهیم که توفیقمان دهد. توفیق دهد تا بتوانیم در این ماه از روزه داران باشیم و به تلاوت قران بپردازیم و وای بر کسی که به این مهمانی وارد نشود و از رحمت و آمرزش خدا محروم بماند.

رمضان ماه ضیافت الهی، ماه رحمت، برکت و آمرزش و غفران الهی است. رمضان ماه نورانیت دل و صفای باطن و ماه نزول قرآن و گشوده شدن درها به رحمت الهی و ماه شادی و شعف مومنان و تزکیه نفس و زدودن زنگارها و غبارهای بردل نشسته است.

با رسیدن ماه بهار قرآن، دیار ما، نقاط مختلف شهر و روستا رنگ و بوی خاصی به خود گرفته و شاهد تغییر رفتار مردم در این ماه مبارک هستیم.

حضور مهمانان خدا در مساجد بیشتر شده و محافل انس با قرآن دایر گردیده و فروش بامیه و زولبیا به اوج رسیده و روزه خواری در اماکن عمومی منع شده است.

متاسفانه گهگاهی در شهری با قدمت 3 هزار ساله تصاویری را میبینم که واقعاً از ته دل غبطه می خورم، گاهی شک می کنم که واقعا در شهر خودم یعنی سقز هستم.

اغلب زنان و دخترانی را کوچه و خیابان می بینم انگار که از دو کشور و با دو فرهنگ متفاوت با هم روبرو می شویم در یک کلام باهم بیگانه ایم.

بازار و اماکن عمومی و دولتی جاهایی نیستند که زنان و دختران ما با آرایش های زننده، مانتوهای کوتاه و موهای درست شده در آن قدم بگذارند و گاهی بنظرم می آید که اینجاها را با تالار و مراسم های عروسی اشتباه گرفتند.

حالا در این ماه مبارک واقعا انتظارمان از برادران و خواهران مسلمان چیز دیگریست و حال اگر برای خود حرمتی قائل نمی شوید برای این ماه ارزش و احترامی بگذارید و جدای از پوشش لباس های نامناسب و آرایش های تند در انظار عمومی روزه خواری نکنید.

در گذشته احترامی که مردم برای روزه‌داری و ماه مبارک رمضان قائل بودند بیش از امروز بود و امروز با تغییر فرهنگ‌ها شاهد برخی رفتارهای نامناسب در ماه مبارک رمضان هستیم که اینگونه رفتارها شایسته یک کشور و یک شهر اسلامی نیست.

قبلا اگر کسی نمی‌توانست به علت مشکلات جسمی روزه بگیرد، حتی در خانه خود هم با حیا روزه خواری می‌کرد ولی امروزه بسیاری از افراد که حتی مشکلی برای روزه گرفتن ندارند، در اماکن عمومی هم اقدام به روزه‌خواری می‌کنند.افراد زیادی هستند که اگر روزه نمی گیرند ولی در مراسمات این ماه حضوری گسترده و پرشور دارند و به هیچ‌وجه هم اقدام به روزه خواری نمی‌کنند و کسی نمی‌داند که آنها روزه هستند یا نه.

رعایت حجاب و عفاف یکی از مصادیق امربه معروف در ماه رمضان است و تداوم رفتارهایی مانند عدم پوش مناسب، آرایش های آنچنانی و روزه خواری در اماکن عمومی علاوه بر اینکه بی حرمتی به روزه داران و این ماه عزیز است، باعث می‌شود تا قبح چنین رفتارهایی شکسته شود که باید اقدامات مناسبی برای برخورد با این افراد صورت بگیرد.

این ماه پربرکت، فرصتی مناسب برای اصلاح رفتارها و ضعف‌هاست و رمضان بهترین و مناسب‌ترین فرصت برای ترویج فرهنگ دینی در جامعه است که باید شعایر دینی در این ماه حفظ شود.

اگر روزه دار نیستی حداقل می‌توانی همراهی کنی. برای عقاید دیگران حرمت قائل شوید و به حقوق شهروندان روزه دار احترام بگذارید و در عبادت دیگران شریک شوید.

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

حجابروزه خواریماه رمضانانظار عمومیروزهماه نزول قرآن

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان