سرخط خبرها :
شنبه 1 خرداد 1395 / 09:49|کد خبر : 701|گروه : اجتماعی

نقدی بر برنامه چریکه شه و/

موسیقی تا چه حد تسکین دهنده ی دردهای مردم است؟!/ سقز، سهم ناچیزی از شبکه استانی دارد

موسیقی تا چه حد تسکین دهنده ی دردهای مردم است؟!/ سقز، سهم ناچیزی از شبکه استانی دارد

شهروند سقزی گفت: می توانم این را بگویم درد من شهروند فقط موسیقی نیست و موسیقی نمی تواند التیام بخش بحث مشکلات اقتصادی و مالی خانواده ها باشد.

 به گزارش خبرنگار گولان سقز، استان کردستان همواره مهد موسیقی در جهان بوده و موسیقی با خون مردم این دیار آمیخته شده است و كمتر خانواده‌ای را در این استان می‌توان یافت كه دستی در موسیقی و آواز نداشته باشد كه این موضوع، خود نشان از قابلیت‌های بالای موسیقی در این خطه دارد.

برنامه چریکه شه‌و یکی برنامه های سیمای مرکز کردستان با محوریت موسیقی دارای آیتم‌های نمایش، دوربین مخفی، مسابقه خوانندگی و معرفی افراد است که هر شب از شبکه استانی پخش می‌شود.

روز جمعه 31 اردیبهشت ماه نیز عوامل این برنامه (چریکه شه و) برای تست صدای متقاضیان به سقز آمدند و از سوی مردم این شهرستان مورد استقبال قرار گرفتند.

 آیا گذاشتن برنامه های زنده در درون شهر به گفته ی خود مسئولین به خاطر استقبال پر شور دردی از دردهای بی شمار اقتصادی را که گریبانگیر مردم شده است را برطرف خواهد کرد؟!

آیا موسیقی دردهای ما را التیام می بخشد یا بیشتر دردی بر دردهایش می افزاید، آیا در زمانی که با تهاجم فرهنگی قرار داریم آواز و موسیقی می تواند مثمر ثمر واقع شود؟!

در حاشیه اجرای برنامه تست صدا در پارک شهر سقز جوانی را دیدم که تنها نشسته و مبهوت جمعیت شده بود و جلو رفتم و گفتم به چی نگاه می کنید؟ لبخند زد و گفت در عجبم که این مردم واقعا درد دیگری جز موسیقی ندارند؟

گفتگوی خودم را وی ادامه دادم و وی ابتدا خود سید محمد حسینی 24 سال معرفی کرد و افزود: بیکاری، ازدواج و مشکلات اقتصادی از مهم ترین دغدغه های ماست و این مشکلات برنامه ریزی، توجه و پیگیری مسئولان را می طلبد.

محمد با بیان اینکه صدا و سیما می تواند فراتر از این برنامه ها قدم بردارد، اضافه کرد: مردم مشکلات و گرفتاری های زیادی دارند و فکر می کنم اگر در اینجا از مسئولانی دعوت می شد تا مردم بتوانند مستقیما دردهایشان را با آنها درمیان بگذارند خیلی بهتر بود و اینگونه بهتر می توان جامعه را به سمت و سوی آرامش اجتماعی و اقتصادی کشاند.

این شهروند سقزی بابیان اینکه مقام معظم رهبری فرموده اند: هدف اصلی دشمن «تغییر ماهیت و هویت انقلابی نظام جمهوری اسلامی» است، تشریح کرد: صدا و سیما باید بیش از سایر ادارات و نهادها به این معقوله توجه کند زیرا که دشمن در تلاش است تا با هدف شوم خود دست مردم ما را از مولفه های قدرت خالی کند.

فرهاد مرادی از دیگر شهروندان سقزی نیز با انتقاد از این برنامه گفت: من شخصاً مخالف موسیقی نیستم ولی در حد اعتدال باید به آن پرداخت.

وی با بیان اینکه سهم ما از صدا و سیمای استان بسیار ناچیز است و این را می توان در بخش اخبار شهرستان سقز که دومین شهر استان می باشد، به وضوح دید تصریح کرد: می توانم این را بگویم درد من شهروند فقط موسیقی نیست و موسیقی نمی تواند التیام بخش بحث مشکلات اقتصادی و مالی خانواده ها باشد.

به سراغ یکی از دختران جوان در همین پارک رفتم و با اشاره به وظایف صدا و سیما گفت: قطعا بازتاب و انعکاس مشکلات و مصائب شهروندان در قالب بسته‌های رسانه‌ای از خبر گرفته تا گزارش و مستند حقی است که مردم داشته و رسانه باید این حق را ادا کند.

کژال امین پور در پایان اضافه کرد: خیلی از مواقع مردم توقع ندارند که صدا و سیما مشکل آنها را حل کند بلکه انتظار آنها این است که نسبت به مشکلات آنها حساسیت به خرج داده و دست‌کم آنها را بازتاب دهد، اما همیشه این انتظار نباید از سوی مردم مطرح شود، بلکه خود رسانه ملی باید در این زمینه پیشقدم باشد.

 

اهمیت و فلسفه ایجادی کانال های صدا و سیما ویژه استان ها تقویت باورها، ارزش ها، زبان و آداب و شئونات هر زیست بوم انسانی در ایران است که می توان با کار کردن بر روی آنها این باورها را زنده نگه داشت هر چند برنامه هایی همچون برنامه ریگا که یک مجموعه مستند با رویکرد معرفی روستاهای بی نام و نشان استان کردستان است که ضمن آن آداب و رسوم و جاذبه های هر روستا و نیز آیین هایی چون مراسم عروسی، تولد نوزاد، غذاها و بازی های محلی، صنایع دستی و کشاورزی، باغداری و دامداری، فعالیت زنان، جوانان و مشکلات روستا از زبان خود مردم روستا مدنظر قرار می گیرد و انعکاس مشکلات و کاستی های روستا نیز از زبان دهیاران است توانسته بهترین نقش را در معرفی روستاهای گمنام داشته باشد ولی به نظرم این برنامه هایی چون موسیقی روایتگری از دردهای یک مردم نیست.

 

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

چریکه شه وصدا وسیمامرکز کردستانپارک مولوی کردپارک شار سقزضعف صدا و سیماموسیقیمشکلات اقتصادیمشکل مالیازدواجبیکاری

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان