سرخط خبرها :
دوشنبه 16 فروردین 1395 / 10:21|کد خبر : 70|گروه : اجتماعی

تکرار/

برگزاری هیئت همدلی و همکاری توسط بانوی کارآفرین سقزی

برگزاری هیئت همدلی و همکاری توسط بانوی کارآفرین سقزی

شروعی با پایان بی نهایت می خواهد توصیف زنی از تبار کوچه های درد اما کار آفرینی به بزرگی دریای جاودان که در آن جز خود زنانی دیگر را نیز پاک کرد.

 به گزارش خبرنگار گولان سقز، حاجیه خانم پروین اسعدی، بانویی با پشتکار از اهالی مردم خون گرم و غم خوار، در سقز بزرگترین هیئت همدلی و همکاری را برگزار کرده است.

قطعا برای همه جای سوال است که این کارآفرین سقزی چگونه توانسته که تا این حد پیش برود.

او زنی است که مستقل بودن را دوست دارد و در کنار خانه داری به علایق خود نیز توجه کرده و در راه آن بی هیچ هراسی پیشرفت خود را جاودان کرده است.
وی در گفتگو با خبرنگار ما می گوید: از دوران کودکی و جوانی علاقه ی خاصی به هنرهای دستی خصوصاً خیاطی داشتم و گاه گاهی در خانه با چرخی که داشتم خیاطی می کردم و بعدها تصمیم گرفتم تا در کنار اینکه خانه دار خوبی برای همسر و فرزندانم باشم برای خود و جامعه ام قدم های مفیدی بردارم.

اسعدی تشریح کرد: به همین دلیل با اخذ مدرک از مرکز فنی و حرفه ای و با کمک تسهیلاتی که از موسسات مالی سطح شهرستان گرفتم توانستم کارگاه تولیدی کوچکی(کارگاه تولیدی وینا) را برای خود و هم نوعانم راه اندازی کنم.

کار در آن گارکاه به تنهایی ممکن نبود لذا کارگاه وی به چند نفر نیرو احتیاج پیدا می کند و اما وسعت محبت این زن اینجا بود که خودنمایی کرد.

با اینکه مراجعه کننده برای کار در آن کارگاه زیاد بود اما خانم اسعدی ترجیح داد زنانی را به این عرصه بکشاند که بیشتر از خانواده های دیگر به میزان درآمد آن احتیاج داشته باشند. خلاقیت در اندیشه ی وی، قدمهایش را به سمت اداره بهزیستی شهرستان سقز می کشاند و با معرفی چند تن از زنان بی سر پرست و بی بضاعت و با اولویت بندی، سقف کار را برای چندین نفرشان فراهم کرد.

محل کار این کارآفرین سقزی که در شهرک دانشگاه جنب جایگاه CNG است و آنقدر فضای گرمی دارد که تمام نیروها، خانم اسعدی را همچون مادر و خواهر خود دوست می دارند.

وی در کنار ایجاد اشتغال برای زنان و دختران سقزی برخی از آنها را بدون هیچ هزینه و چشم داشتی آموزش داده است و حتی برخی از آنها در مکان دیگری کارگاهی را برای خود برپا کرده اند و هم اکنون چندین دختر جوان فعال و کوشا در سطح شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

حاجیه خانم اسعدی با اشاره به اینکه هم اکنون به دلیل بیماری آرتروز گردن نمی توانم خیاطی کنم می گوید: من در کنار اینکه در کارگاه نظارت می کنم بعنوان یک مشاور و مونس نیروهایم نیز به حساب می آیم و گاهی اوقات پای درد دلها و مشکلاتشان می نشینم و حتی پیش آمده که در کنارشان گریه کنم و دلداریشان بدهم و اگر هم لازم بوده نصیحتشان کردم.

وی با اشاره به اینکه حق الزحمه نیروهای خود را به وقت و سرماه پرداخت می کند اظهار داشت: در این کارگاه انواع کاور لوازم برقی و آشپزخانه، پتو، بالش و رو بالشی، سرویس خواب نوزاد و ... تولید می شود.

این بانوی سقزی با بیان اینکه برخی از سفارشات را هم برخی از خانم ها در منزل شخصی خود انجام می دهند، اضافه کرد: ما بجز شهرستان سقز از اکثر شهر ها از جمله: مشهد، سنندج، مریوان، مهاباد و... سفارش می پذیریم و متاسفانه الان مدتی است که سفارشات ما به دلیل اینکه بازاریاب و حامی نداریم نسبت به گذشته کم شده است.

اسعدی در ادامه از کمک های خانواده اش خصوصاً همسرش تقدیر و تشکر کرد و همکاری و تشویقات همسرش را عاملی مهم در موفقیت خود میداند.


وی افزود: همسرم آقای حیدری با اعتماد و اعتقادی که به توانایی من داشت همواره حامی خوبی برایم بوده و من با پشتیبانی وی توانستم پس از 3 فرزند به تحصیل مشغول شوم و اکنون این لطف را مدیون وی هستم و میتوانم بگویم کار من با لطف خدا و عشقی که نسبت به خانواده ام داشتم اوج گرفت.

وی در پایان از مسئولین شهرستانی خواست تا به کارآفرینان سطح شهرستان توجه ویژه داشته باشند و آمادگی خود را برای هرگونه همکاری با ادارات و نهادها و... در جهت شکوفایی استعدادها و شهری آباد اعلام کرد.


نگاه کردن به کارآفرینی این بانوی سقزی این نکته را به ما یادآوری می کند که اگر تصمیم به کاری گرفتیم؛ اگرچه تحصیلات عالیه و سرمایه مالی زیادی نداشتیم، می توانیم با پشتکار و توکل به خدا و اینکه باور داشته باشیم که یک زن توانایی های بسیاری دارد می توان به هدف خود برسیم.


حاجیه خانم اسعدی علاوه بر اینکه زنی موفق در عرصه اقتصاد می باشد، دوستی دلسوز برای همسرش و مادری مهربان برای شش فرزندش می باشد. گفتنی است  که تمامی فرزندانش دارای تحصیلات عالیه و یا مشغول به تحصیل اند.

این زن لایق بهتریناست و به حق گفته اند: که واقعا بهشت زیر پای مادر است.

 

انتهای خبر/



برچسب ها :

کارآفرینیبانوی سقزیکارگاه خیاطی

نظرات کاربران :

رامین [پنجشنبه 12 شهریور 1394 | 11:43] پاسخ

دست شما درد نکند و آفرین به حاجیه خانم اسعدی خدا قوت

اميري [پنجشنبه 12 شهریور 1394 | 12:17] پاسخ

يكي از راههاي كمك به اينگونه افراد كه در زمينه صنايع دستي تلاش ميكنندخريد محصولات آنان توسط ادارات و سازمانهاي دولتي است كه به مناسبتهاي مختلف در طول سال مراسم برگزار مينمايند و هداياي مختلفي به افراد از جمله دانش آموزان و دانشجويان و كاركنان وورزشكاران و ....
اختصاص ميدهندميباشد از اين راه قسمتي از محصولات آنان به فروش خواهد رفت و تبليغات خوبي براي محصولات آنان ميباشد اميد كه مسئولين توجه بكنند

سه قزی [پنجشنبه 12 شهریور 1394 | 14:12] پاسخ

حضرت آیت الله خامنه ای :امروز کار آفرینان به کارگاه بزرگ تلاش و ابتکار و نوآوری تبدیل شده است اما این واقعیت، تنها گام اول از روند پیشرفت و سرافرازی کشور است.
آرزوی موفقیت را برای این خواهر گرامی از خداوند بزرگ خواستارم.
شاگرد هم خواستند ما دربست در خدمتشون هستیم.

ناظر [دوشنبه 16 فروردین 1395 | 12:10] پاسخ

تاریخ نظراتش چرا نوشته شهریور94؟

پاسخ مدیریت :
با سلام خبر بازنشر شده

هاوبیر گلالی [دوشنبه 16 فروردین 1395 | 15:15] پاسخ

باسلام
واقعا جا دارد از همین جا از خانم اسعدی نهایت تقدیر وسپاس بکنیم که باعث شده گام اول از روند پیشرفت وسرافرازی کشور رقم بخورد.

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان