سرخط خبرها :
پنجشنبه 12 شهریور 1394 / 09:33|کد خبر : 68|گروه : اجتماعی

رئیس دانشگاه آزاد سقز:

اختلاف و چنددستگی در کشورهای اسلامی برازنده فرهنگ اسلام و قرآن نیست

اختلاف و چنددستگی در کشورهای اسلامی برازنده فرهنگ اسلام و قرآن نیست

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز با تاکید بر مدیریت مدبرانه اختلافات فرهنگی و تنوع سلایق و افکار گفت: تشتت، اختلافات و چنددستگی موجود در کشورهای اسلامی شایسته و برازنده فرهنگ اسلام و قرآن نبوده چرا که دین مبین اسلام و تمدن فاخر اسلامی ظرفیت های بی نظیری برای سعادت انسان ها و پیشرفت جامعه بشری دارند.

به گزارش گولان سقز، دومین کنگره بین‌المللی ۱۷۰۰۰شهید ترور با حضور مسئولان، قربانیان تروریسم، صدها مقام عالیرتبه، استاد و محقق از سراسر جهان در سالن اجلاس دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد.

در این کنگره، که با هدف بررسی آسیب ها، منشا و علل تروریسم و همچنین گرامیداشت 17000 هزار شهید ترور در کشور برگزار شده بود، علاوه بر رئیس جمهور و مقامات عالی رتبه کشور، چند تن از اساتید و محققین از جمله دکتر شهباز محسنی محقق و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز به ارائه مقالات و سخنرانی پرداختند.

موضوع سخنرانی دکتر شهباز محسنی "زمینه های ایجاد خشونت در جهان اسلام" بود که در دومین روز کنگره ارائه شد.

محسنی در این سخنرانی با تاکید بر مدیریت مدبرانه اختلافات فرهنگی و تنوع سلایق و افکار و با اشاره به آیات و احادیث مختلف، گفت: تشتت، اختلافات و چنددستگی موجود در کشورهای اسلامی شایسته و برازنده فرهنگ اسلام و قرآن نبوده، دین مبین اسلام و تمدن فاخر اسلامی ظرفیت های بی نظیری برای سعادت انسان ها و پیشرفت جامعه بشری دارند.

دکتر محسنی تاکید کرد: تکیه بر اشتراکات و وحدت بهترین راهکار مقابله با اختلافات و تندروی هاست و شایسته است همه دانشمندان، مسئولان و نخبگان با تکیه بر اشتراکات به شکوفایی، پیشرفت و هژمونی دوباره تمدن اسلامی بیندیشند.

این محقق حوزه فرهنگ و تمدن اسلامی، با اشاره به اینکه هیچ کشور یکدستی به لحاظ فکری، قومی و مذهبی در جهان نداریم، گفت: تنوع و تکثر قومی، مذهبی و فکری در جامعه باید به مثابه ظرفیتی جهت رشد و رقابت های سازنده نگریسته شود نه تهدید و عامل اختلاف.

وی با اشاره به کتاب ماذا خسرالعالم اثر ابوالحسن ندوی، یادآور شد: متاسفانه بدلیل دوری مسلمانان از اسلام واقعی و بی مسئولیتی، جامعه جهانی نیز دچار خسران شده، لذا تقویت حس مسئولیت پذیری و جهان بینی اسلامی ضروریست.

دکتر محسنی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سفر به سنندج در اردیبهشت 1388 اشاره و گفت: ایشان در این سفر توهین افراد و مذاهب اسلامی به مقدسات یکدیگر را حرام شرعی و خیانت اعلام نموده و خواستار ارتقای سطح دیسکورس و گفتمان دینی شدند تا جوانان بتوانند به جای دیدن آتش اختلافات و بیم و هراس، از دین مبین اسلام لذت واقعی را ببرند.

گفتنی است دکتر محسنی همچنین اداره یکی از پانل های تخصصی این کنگره نیز برعهده داشت.

این کنگره با همکاری نهادهای مختلف کشور و جهان اسلام از جمله: انجمن دفاع از قربانیان تروریسم خاورمیانه، بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی، دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، کانون فرهنگی مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب، مجمع جهانی صلح اسلامی، سازمان بسیج مستضعفین، سپاه پاسداران، صداوسیما، مجلس شورای اسلامی، ‌وزارت ارشاد، سازمان انرژی اتمی، اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، شهرداری مشهد و تهران، ‌سازمان بسیج اساتید کشور، سازمان اوقاف، هلال احمر و وزارت تحقیقات و فناوری و... برگزار شد.

منبع: کرددانش

انتهای خبر/



برچسب ها :

کشورهای اسلامیکنگره بین المللیشهدای ترورتهران

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان