سرخط خبرها :
چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395 / 13:56|کد خبر : 644|گروه : اجتماعی

گزارش اختصاصی/

هزینه‌های سرسام‌آور آرایشگاه‌های زنانه/ یک شب آرایش 700 هزار تومان! !

هزینه‌های سرسام‌آور آرایشگاه‌های زنانه/ یک شب آرایش 700  هزار تومان! !

چندين آرايشگاه در محله هاي سطح شهر، انواع مختلف نرخ براي هرنوع آرايش صورت و مو ارائه مي كنند و هركدام كار خود را بهتر از هم صنفي هاي ديگر خود مي دانند و تنها عايدي مراجعه به اين مكان هاي زيبايي ساز خالي كردن جيب خانم ها است.

به گزارش خبرنگار گولان سقز، امروزه كه زيبايي مهمترين شاخص براي حضور در اجتماع به شمار مي رود و شرط اصلي در يافتن اعتماد به نفس بويژه در ميان قشر جوان و نوجوان است (ناشي از غفلت فرهنگي در جامعه) بازار آرايشگران سقزي هم داغ شده و از پس تنوع طلبي كه به واسطه تبليغات گسترده از مدهاي جديد آرايشي ارائه مي شود، در بسياري از آرايشگاههاي زنانه اين شهر جاي سوزن انداختن هم نيست.


آرايشگاه هاي زنانه فعال در سطح شهر سقز آزادانه و بي پروا و بدون اينكه ترس و واهمه اي از نظارت داشته باشند با هرنرخي كه باب ميلشان باشد، فعاليت دارند.


چندين آرايشگاه در محله هاي سطح شهر، انواع مختلف نرخ براي هرنوع آرايش صورت و مو ارائه مي كنند و هركدام كار خود را بهتر از هم صنفي هاي ديگر خود مي دانند در حاليكه آخر سر كار همه آن ها در اغلب اوقات مورد رضايت مشتريان نيست و تنها عايدي مراجعه به اين مكان هاي زيبايي ساز خالي كردن جيب خانم ها و ناراحتي روان آن ها از نوع آرايشي است كه بر چهره و موي آن ها انجام شده است.


هرچند آرايشگري و فعاليت در اين صنف جز مشاغل خدماتي محسوب مي شود اما اكنون آرايشگران در سقز بيشتر مانند تاجراني شدند و بيشتر از آنكه در رديف مشاغل خدماتي قرار گيرند در رديف بنگاههاي اقتصادي بزرگ هستند كه با نرخ هاي نجومي و خارج از عرف تنها به فكر پركردن صندوق بساط خود هستند و البته براي مال اندوزي بيشتر در بسياري از اوقات لوازم آرايشي بي كيفيت و ارزان جايگزين وسايل بهداشتي و استاندارد مي شود تا سود حاصل از كار بيشتر شود.


قيمت هاي آرايشگرهاي زنانه با تقسيم بندي جغرافيايي كه در شهر وجود دارد تفاوت پيدا مي كند قيمت انواع خدمات آرايش به  طور مثال كوتاهي مو در مناطق جنوبي شهر 5 هزار تومان و در محله هاي متوسط و متوسط به بالا تا 10 هزار تومان نرخ گذاري شده است، برای هزينه اصلاح صورت و ابرو در آرايشگاه هاي زنانه در مناطق جنوبي، مياني و شمالي شهر به ترتيب بين سه تا شش هزار تومان، پنج تا 15 هزار تومان و پنج تا 20 هزار تومان است.
يقينا آنچه باعث تاسف مي شود اينكه در اين نوع تجارت مولفه ارزشمند نه سلامت مشتريان و نه رضايت آنان بلكه فقط و فقط كسب درآمد بيشتر به هر طريقي است.

 

در زمان قدیم، قبل از آنکه عروس به خانه بخت برود یک نفر به خانه آنها رفته و او را آرایش می کرد. عروس در انتخاب آرایشگر هیچ نقشی نداشت و به همین سادگی، زندگی شروع می شد.

 

با گذشت زمان و تغییر فرهنگ، اکثر دختران و زنان جامعه به آرایشگران حرفه ای تبدیل شده اند و بسیاری از دختران جوان به قدری ماهرانه آرایش کرده و در جامعه حاضر می شوند که از یک عروس، فقط لباس آن را کم دارند ولی وقتی پای مراسم ازدواجشان پیش می آید، حاضر نیستند که با آرایش کردن خودشان، کمی از هزینه های ازدواج را کاهش دهند.


تفاوت قيمت آرايش عروس هم كه تفاوت هاي فاحشي را بين مناطق نشان مي دهد بطوريكه در واقع می توان با 100 هزار تومان عروس شد ولي در برخی مناطق گويا نمي شود با هزينه اي كمتر از 600 الی 700 هزار تومان آرايش چهره به خانه بخت راهي شد و دليل فعالان اين صنف در مناطق بالاي شهر از علت نجومي بودن ميزان نرخ دريافتي تنها اسم و رسم دار بودنشان عنوان مي شود.


چه بسا بسياري از مشكلات بهداشتي، فسادهاي اخلاقي، انجام امور غير قانوني چون خريد و فروش مواد مخدر، اپيلاسيون و بسياري ديگر در همين مكان ها ايجاد و رواج پيدا مي كند و به عبارتي گويا مردم پول مي دهند تا بسياري از ناشناخته هايي كه دودمانشان را برهم مي زند را در اين مكان ها شناخته و آن ها را تجربه كنند.


برخي آرايشگران هزينه هاي بالاي لوازم آرايشي و اجاره بها را دليل اصلي بر اين نرخ گذاري عنوان مي كنند. البته نرخ آرايشگران براساس ايام سال و مناسبت هاي پيش رو هم فرق مي كند و در نزديكي هاي اعياد و جشن ها سقفي براي قيمت هاي خود قائل نيستند و در اين ميان البته نوع مشتري هم بي تاثير در دريافت حق الزحمه نيست.


افزایش نرخ آرایش عروس و دیگر امور آرایشگاه‌ها تا حدودی غیر قابل قبول است و زمینه را برای ورود مشکلاتی از جمله ازدواج دیر هنگام مهیا می کند و به دنبال آن نیز مشکلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را به همراه خواهد داشت که شاید دیگر هیچ گاه فرصتی برای جبران پیش نیاید.

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

آرایشگاه زنانهآرایشگر سقزیکوتاه کردن موفر و مشرنگ کردن مواصلاح صورتاصلاح ابروآرایش عروسازدواج

نظرات کاربران :

سقزی [چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395 | 14:53] پاسخ

سلام
واقعا همینطوره چرا مسئول و بازرسی نیست به این امر نظارت کنه خدارو خوش نمیاد

بهاره [چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395 | 14:56] پاسخ

واقعا یکی نیست قیمت مقطوع بده ها من یه جای سرم رو رنگ کردم 60 گرفتن.از یه آرایشگر دیگه پرسیدم گفت من این موها رو با 80 تومان رنگ میکنم و یکی دیگه هم بود که آرایشگری رو توخونه انجام میداد و 140 تومان میخواست بگیره حالا ما چیکار کنیم؟؟؟؟

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان