سرخط خبرها :
شنبه 28 فروردین 1395 / 14:45|کد خبر : 613|گروه : اجتماعی

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سقز خبر داد:

پرداخت بیش از 4 میلیارد ریال تسهیلات خُرد و مشاغل خانگی به 22 معتاد بهبود یافته در سقز

پرداخت بیش از 4 میلیارد ریال تسهیلات خُرد و مشاغل خانگی به 22 معتاد بهبود یافته در سقز

رئیس اداره بهزیستی سقز از پرداخت چهار میلیارد و 270 میلیون ریال از محل تسهیلات خُرد و مشاغل خانگی به 22 معتاد بهبود یافته و 40 همسر معتادان این شهرستان در سال 94 خبر داد.

به گزارش خبرنگار گولان سقز، اسماعیل رستم پور در جلسه کمیسیون مبارزه با مواد مخدر همچنین بر تشکیل و فعال سازی کمیته های پیشگیری و آموزش، اشتغال و درمان و مبارزه مواد مخدر و تدوین برنامه ریزی مسئولان کمیته ها و سایر زیر مجموعه ها، اجرای آموزش های گسترده در محلات، آموزش برای اقشار مختلف، معرفی مضرات مواد مخدر به مردم، برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان و سرکشی مداوم به نقاط آلوده تاکید کرد. 


رستم پور با بیان اینکه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر نیازمند برنامه های جامع و گسترده است بر استفاده از ظرفیت های مردم، ضرورت آموزش مهارت های زندگی به خانواده ها تصریح کرد.


وی اعلام کرد: علاوه بر نقاط شهری بایدبرای روستائیان جهت اجرای برنامه های آموزش و پیشگیری برنامه ریزی مناسب انجام شود و بخشداری ها نیز آمادگی کامل در این راستا داشته باشند.


رئیس اداره بهزیستی سقز هم گفت: چهار میلیارد و 270 میلیون ریال از محل تسهیلات خُرد و مشاغل خانگی به 22 معتاد بهبود یافته و 40 همسر معتادان  این شهرستان در سال 94 پرداخت شده است.


عبدالرحمان حکیمی افزود: در سال گذشته همچنین در راستای اجرای برنامه های پیشگیرانه  29 طرح و کارگاه آموزشی در محله های حاشیه ای در این شهر برگزار شد که برای اجرای این برنامه ها 190 میلیون ریال هزینه گردید.


وی اضافه کرد:58 جواز کسب هم توسط اتاق اصناف با 25 درصد تخفیف ویا رایگان برای معتادان بهبود افته صادر و 48 معتاد بهبود یافته در کارگاه های برق، تعمیر لوازم خانگی و پکیج آموزش دیدند.


او اعلام کرد: افزون بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال کالا برگ در بین کمپ های ترک اعتیاد و 40 میلیون ریال  اقلام خوراکی بین خانواده معتادان نیز  توزیع و 690 میلیون ریال یارانه حمایتی در بین مرکز شیلتر و D.i.c توزیع شد.


حکیمی با اشاره به عواقب ناشی از مصرف مواد مخدر تصریح کرد:در سال گذشته تعداد 21 مورد طلاق به دلیل اعتیاد سرپرست خانواده در شهرستان سقز اتفاق افتاده است.


رئیس مرکز بهداشت سقز هم با عنوان اینکه، آسیب سیستم عصبی بعد از مصرف مواد جدید به شدت بیشتر از مواد سنتی است، بیان کرد: ساختار مغز بعد از مصرف موادی چون شیشه به شدت تخریب می شود.


رضا آهنی با اظهار اینکه از سال 85 مرکز مشاوره بیماری های رفتاری در سقز راه اندازی شده است و در واحد سلامت مرکز بهداشت هم بحث های پیشگیری از اعتیاد و ایدز پیگیری می شود، بر اهمیت آموزش خانواده، اهمیت آموزش مهارت های زندگی، حمایت از خانواده های معتادان  در راستای پیشگیری از اعتیاد و آسیب های ناشی از آن تاکید کرد. 


سرگرد علی نیازی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی شهرستان سقز هم از افزایش کشفیات و دستگیری ها در فرودین ماه 95 نسبت به مدت مشابه خبر داد.

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

بهزیستیمعتادبهبود یافتهمشاغل خانگیتسهیلاتمهارتهای زندگی

نظرات کاربران :

ناشناس [شنبه 4 اردیبهشت 1395 | 06:19] پاسخ

باتشکر از تلاش وپیگیریهای مستمر شما عزیزان .متاسفانه اعتیاد دامنگیر اکثر خانواده ها شده ولازم است که تلاشهای بیشتری برای ازبین بردن این معضل خانماسوز شد با ارائه تسهیلات وفرصتهای شغلی برای معتادین وخانم های فرد معتاد.متاسفانه خانواده خودم درگیر این بلاومعضل شده بارها تلاش کردم تا این مشکل رو ازبین ببرم ولی متاسفانه مشکلات مالی ونبود پشتوانه وتکیه گاه دوباره لغزش ولغزش.فشار روحی بروی خودم وفرزندانم بشدت تاثیر گدار بوده ..تنها ارزوی من ازدرگاه خداوند بهبودی وپاکی جوانان درگیر این بلاوشاد شدن خانواده ومهمترازان آرامش روحی وروانی خانوادهها.....به امید ان روز.....

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان