سرخط خبرها :
دوشنبه 17 مهر 1396 / 09:16|کد خبر : 2177|گروه : اجتماعی

گفتگوی خواندنی گولان با آتشنشان خبرنگار سقزی؛

یادآوری صحنه ی نَفَس نَفَس زدن دختر دوساله هنوز ناراحتم می کند/ ارتقای امکانات و تبدیل وضعیت نیروها خواسته ی آتشنشانان از مسئولین است

یادآوری صحنه ی نَفَس نَفَس زدن دختر دوساله هنوز ناراحتم می کند/ ارتقای امکانات و تبدیل وضعیت نیروها خواسته ی آتشنشانان از مسئولین است

آتشنشان سقزی گفت: کل حوادثی که در این شغل شاهد آن هستیم بعضاً اثرات مخربی در روحیه آتش نشانان باقی می گذارد و با به صدا درآمدن زنگ تلفن استرس و فشار روحی هم در ذهن آدم به صدا درمیاد.

به گزارش خبرنگار گولان سقز، کلمه آتش نشان را می توان مقدس ترین واژه ای دانست که همیشه تداعی کننده فرشته نجات برای مردم بوده  زیرا او خود خطر می کند تا خطر را از هر موجود زنده ای دور کند.

درست نیست که سالی یک بار یادشان بیفتیم ولی باز این ایام را فرصت مغتنمی دانستم تا با یکی از فرشتگان نجات که بارها با حضور سریع خود و تیم همراهش جان انسانها را نجات داده است به گفتگو بنشینم تا کمی از کار و دغدغه هایش برایمان بگویید. البته لازم به ذکر است که این آتشنشان همکار ما نیز محسوب می شود زیرا مشغول حرفه ی خبرنگار می باشد.

 

*** بعنوان اولین سوال از وی خواستم تا خود را به مخاطبین ما بیشتر بشناساند؟

 

ناصر کریمی: با سلام خدمت شما و مخاطبین گرامی سایت خوب و پرطرفدار هه والی گولان سقز، بنده ناصر کریمی 36 ساله  کارمند آتش نشانی سقز و مدیر مسئول پایگاه خبری ده نگی شار هستم. البته باید بگم بنده 8 ساله که در شهرداری سقز مشغول بکارم و فقط دوساله که آتشنشانی شروع به فعالیت کرده ام و 4 سال نیز خبرنگار بخش حوادث این شهرستان می باشم.

 

*** چی شد که ناصر کریمی آتش نشان شد؟

 

ناصر کریمی: چند آرزو در زندگی داشتم که یکی از اونا شغل شریف آتش نشانی بود که به لطف خدا این خواسته ی من برآورده شد.

 

*** چقدر به شغل آتش نشانی علاقه دارید؟

 

ناصر کریمی: اگه اغراق نباشه جزو مهمترین و معدود چیزایی که دارم و برام عزیزه بهش علاقه دارم.

 

*** تاثیرگذارترین حادثه ای که اثر آن در روحیه و ذهن شما باقی مانده؟

 

ناصر کریمی: کل حوادثی که در این شغل شاهد آن هستیم بعضاً اثرات مخربی در روحیه آتش نشانان باقی می گذارد و با به صدا درآمدن زنگ تلفن استرس و فشار روحی هم در ذهن آدم به صدا درمیاد.

 

یکی از سخت ترین حادثه ای که تا کنون فراموش نشده و احتمالا تا آخر عمر فراموش نخواهم کرد تصادف خودرو پاترول و کامیون در محور سقز_ دیواندره در آبان سال94 بود که 4 نفر در دم جان خودشون رو از دست دادند و 3 نفر مصدوم شدند.

 در میان مصدومین یه دختر بچه حدودا 2 ساله هم بود که متاسفانه حین اعزام به سنندج جان خودشو از دست داد. بعد از 2 سال هنوزم هر موقع یاد اون لحظه ای که نفس نفس میزد میفتم خیلی ناراحت میشم اما چاره ای نیست.

آتشنشان، آتشنشان سقزی، ناصر کریمی، حادثه، خبرنگار، تصادف، آتش سوزی، استرس، خطر، روحیه آتشنشان

*** چند نمونه از عملیات های مهمی که انجام دادید را برای مخاطبان ما بازگو کنید ؟

 

ناصر کریمی: اواخر سال 95 انفجار منزل مسکونی در محله نشمیلان که باعث مرگ 2 جوان شد، وسعت حادثه به حدی بود که هر لحظه احتمال ریزش سقف طبقه اول متصور بود که خوشبختانه تا پایان عملیات خارج سازی اجساد که حدودا 3 تا 4 ساعت به طول انجامید اتفاقی رخ نداد.

 

ریزش دیواره خاکی پارک کوثر که باعث مرگ 4 نفر از همشهریان سقزی شد در بارش باران شدید و حضور کلیه عوامل امدادی شهرستان در محل در عملیاتی بالغ بر 6 ساعت و آواربرداری عظیمی که صورت پذیرفت اجساد 4 جوان از زیر آوار خارج شد.

 

واژگونی تانکر حامل گاز مایع در محور سقز دیواندره حوالی پل آدینان، که هر لحظه احتمال انفجار آن می رفت از ساعت 10 صبح تا 1 شب عملیات بطول انجامید که با ایمن سازی خودرو با قطع کامل برق خودرو، قطع برق فشار قوی جنب تانکر واژگون شده ، مسدود کردن محور اصلی سقز_ دیواندره و جلوگیری از عبور و مرور پیاده و سواره، تعطیلی کارگاه جنب محل حادثه و سخت ترین قسمت عملیات، جمع آوری اجساد متلاشی شده راننده و کمک راننده .

طبق گفته کارشناس اعزامی از تبریز به محل حادثه در صورت انفجار تانکر تخریب کامل پل آدینان و کشته شدن همه کسانی که در شعاع 600 متری خودرو حضور داشتند می شد، این در حالی بود که در کل ساعت عملیات جهت ایمن سازی تانکر کلیه نیروهای آتش نشانی در فاصله 30 متری حادثه قرار داشتند.

 

 

*** خانواده شما از شغلی که دارید راضی هستند؟ الان چه احساسی دارند؟

 

ناصر کریمی: هر شخصی که در شغل شریف آتش نشانی مشغول به خدمت است یک ایثارگر است و این امر میسر نمی شود جز با داشتن یک خانواده ایثارگر، خوشبختانه دیدگاه خانواده بسیار مثبت بوده و با افتخار از آن یاد می کنند.

 

 

*** جناب کریمی آنطور که پیداست غیر از یک آتش نشان بودن به کار خبری هم مشغول هستید در این رابطه هم اگر حرفی دارید بیان کنید؟

 

ناصر کریمی: بله همینطوره ، چند سالی است که در عرصه خبری فعالیت دارم و همانند شغل آتش نشانی به آن افتخار می کنم که بتوانم به همشهریانم در حد توان خود کمک و آگاهی بخشی بکنم.

 

*** تا بحال کار خبری در امر عملیات های آتش نشانی برای شما مشکلی ایجاد کرده است؟

 

ناصر کریمی: خوشبختانه تا بدین لحظه مشکلی بوجود نیامده است.

 

*** چه انتظاری از مسئولین ذی ربط دارید ؟

 

ناصر کریمی: خوشبختانه مدیرعامل آتش نشانی سقز از لحاظ کاری و فردی دارای شخصیت بالایی است و تمام تلاش خود را جهت رفع مشکلات سازمان و نیروها به کار بسته است ، اما بخش زیادی از مشکلات به خارج از سازمان مربوط است که در توانایی مدیریت سازمان نیست. همانند تبدیل وضعیت تعدادی از نیروها ، خرید تجهیزات مورد نیاز مانند نردبان هیدرولیکی، خودروهای جدید و .... که با وعده ای که از جانب اعضای محترم شورای شهر داده شده انشالله متنظر تغییرات بسزایی هستیم.

 

*** انتقاد یا پیشنهادی برای همشهریان دارید ؟

 

ناصر کریمی:  در چند سال گذشته خوشبختانه همشهریان عزیز همکاری مناسبی با آتش نشانی داشته اند ، اما مشکلاتی همچون  حجم بالای مزاحمتهای تلفنی که در شبانه روز بطور میانگین تا 100 مورد نیز ثبت می شود، مزاحمت خودرویی در حین اعزام به محل حادثه وجود دارد که امیدواریم با فرهنگ سازی بیشتر این مشکلات نیز مرتفع شود.

 

*** در یک جمله آتش نشانی را تعریف کنید؟

 

ناصر کریمی: عشق واقعی به انسان و جایگاه والای انسانیت

 

*** جملات زیر را با پاسخ های کوتاه برای ما تکمیل کنید:

 

آتش نشان: از جان گذشته

 

خبرنگار: راویان بی مدعا

 

حوادث: تلخ ترین بخش زندگی

 

همسر: دلگرمی به زندگی و آینده

 

پدر و مادر: بهترین و خوبترین آدم های زندگی

جناب کریمی از وقتی که در اختیار ما قرار دادید بی نهایت سپاس گزارم.

 

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

آتشنشانآتشنشان سقزیناصر کریمیحادثهخبرنگارتصادفآتش سوزیاسترسخطرروحیه آتشنشان

نظرات کاربران :

دوست قدیمی [دوشنبه 17 مهر 1396 | 14:26] پاسخ

ماندونبی کاک ناصر
مصاحبه جالب بو دسخوش

علی [شنبه 20 آبان 1396 | 12:05]

چکارمیکنن که خسته هم بشن

علی [شنبه 20 آبان 1396 | 12:02] پاسخ

توکل سال ویا چند سال یک اتفاق بیافته و اکثرا از عهده آن برنمیان و با پارتی استخدام شدن البته توقع جندانی نیست از این زحمت کشان

علی [شنبه 20 آبان 1396 | 12:03] پاسخ

روایان بی مدعا لفط بزارین سانسور نکنین شما آیینه جامعه هستید با تشکر

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان