سرخط خبرها :
شنبه 10 بهمن 1394 / 11:10|کد خبر : 432|گروه : اجتماعی

رئیس پلیس فتا شهرستان سقز:

والدین در برابر تهدیدات امنیتی موبایل فرزندان خود هوشیار باشند

والدین در برابر تهدیدات امنیتی موبایل فرزندان خود هوشیار باشند

رئیس پلیس فتا شهرستان سقز، نسبت به تهدیدات امنیتی در استفاده کودکان از تلفن های همراه هشدار داد و نکاتی را برای مقابله والدین با این تهدیدات اعلام کرد.

 داوود صابری گنجی در گفتگو با خبرنگار گولان سقز اظهار داشت: امروزه استفاده از تلفن همراه در بین کودکان در حال افزایش است؛ به همین دلیل آموزش مناسب والدین به فرزندان خود در خصوص استفاده ایمن از تلفن همراه و کنترل کردن فعالیت های کودکان می تواند تا حدی با تهدیدات امنیتی مقابله کند.

سروان صابری گنجی از والدین خواست تا هر زمان که فرزندانشان برای استفاده از تلفن هوشمند آماده بودند، به آنها در خصوص ایمنی و مسئولیت پذیری آموزش‌های لازم را ارائه دهند.    

دسترسی کودکان را محدود کنید    

وی افزود: تلفن همراه و شرکت‌های تلفن سیار (wireless company) معمولا امکاناتی را در خصوص تنظیمات حریم خصوصی و کنترل‌های ایمنی کودک ارائه می‌دهند. اکثر شرکت‌ها به والدین امکان خاموش کردن قابلیت‌هایی مانند دسترسی وب، ارسال پیام کوتاه یا دانلود کردن را می‌دهند.    

برخی تلفن‌های همراه سلولی، خاص کودکان ساخته شده‌اند. این تلفن‌ها برای استفاده ساده طراحی شده‌ و دارای قابلیت‌هایی مانند دسترسی محدود به اینترنت، مدیریت دقیقه (minute management)، حفظ حریم خصوصی شماره‌ها، و دکمه‌های تماس اضطراری هستند.    

الزام استفاده از تلفن‌های محافظت شده با کلمه عبور    

این مسئول با اشاره به الزام استفاده از تلفن‌های محافظت شده با کلمه عبور ، اضافه کرد: کلمه عبور، کد عددی یا اثر انگشت می‌تواند منجر به عدم دسترسی مزاحمان به تلفن شود. این کار نه تنها می‌تواند از «تماس تصادفی (pocket dialing)» جلوگیری کند بلکه می‌تواند به حفظ اطلاعات و عکس‌ها در برابر دسترسی افراد غیرمجاز کمک کند.    

هنگام به اشتراک گذاری تصاویر و ویدئوها مراقب باشید    

صابری ادامه داد: به اشتراک گذاری و اجتماعی بودن می‌تواند فرصت‌ها و چالش هایی را ایجاد کند. این ابزارها می‌تواند باعث ایجاد خلاقیت و سرگرمی کودک شود اما از طرفی دیگر می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی در خصوص اعتبار و ایمنی اشخاص شود.    

وی با بیان اینکه بیشتر تلفن‌های همراه قابلیت عکس گرفتن و تصویربرداری را دارند و به اشتراک گذاری و گرفتن تصاویر را در هر لحظه آسان می‌کنند، خاطر نشان کرد: فرزندانتان را تشویق کنید که در خصوص حفظ حریم خصوصی خود و دیگران قبل از به اشتراک گذاری تصاویر و فیلم‌ها از طریق تلفن همراه فکر کنند.    

او همچنین تاکید کرد: قبل از ارسال تصاویر یا فیلم‌ها، از کسی که در تصویر یا فیلم است اجازه بگیرند. اینکه از ابتدا به اندازه کافی هوشمند باشیم که چه تصویر یا فیلمی به اشتراک گذاشته شود نسبت به اینکه بعدا بخواهیم خسارت را کنترل کنیم ساده‌تر است.


استفاده از اپلیکیشن ها را محدود کنید    

رئیس پلیس فتا شهرستان سقز با بیان اینکه استفاده از اپلیکیشن ها را محدود کنید، گفت: اپلیکیشن ها و برنامه های کاربردی ممکن است اطلاعات شخصی را جمع آوری و به اشتراک بگذارند، ممکن است رایگان باشند اما فرزندان شما را ترغیب به پرداخت پول کنند و یا شامل تبلیغات باشند و به رسانه‌های اجتماعی (social medida) متصل باشند، اما این برنامه‌ها ممکن است به شما درباره کارهایی که انجام می دهند چیزی نگویند؛ براین اساس کارهایی وجود دارند که شما و فرزندتان می توانید قبل از دانلود برنامه برای یادگیری درباره برنامه های کاربردی انجام دهید.    

صابری گنجی افزود: تصاویر انتشاریافته از این برنامه را بررسی کنید، توضیحات مربوطه، رده بندی محتوایی، و نظرات کاربران را بخوانید، درباره توسعه دهنده برنامه تحقیق کنید و بررسی کنید که برنامه کاربردی چه اطلاعاتی را جمع آوری می کند.    

وی با بیان اینکه شما می توانید چگونگی استفاده از اپلیکیشن ها توسط کودکان را محدود کنند؛ به نحوی که قبل از اینکه تلفن یا تبلت خود را به فرزندتان بدهید، به تنظیمات آن نگاه کنید، عنوان کرد: محتوا را به آنچه که مناسب سن کودک شما است محدود کنید، کلمه عبوری را تنظیم کنید که برنامه های کاربردی بدون آن نتواند دانلود شوند و کودکان نتوانند بدون آن چیزی بخرند، همچنین خدمات داده و وای فای را خاموش کنید تا به اینترنت متصل نشوید. همچنین می توانید تلفن را در حالت پرواز قرار دهید.    

او گفت: درهمین حال بهترین راه برای مراقبت در قبال برنامه‌های کاربردی کودکان تست و بررسی توسط والدین است. با فرزندان خود درباره قوانین خرید و استفاده از این برنامه های کاربردی صحبت کنید.    

از حریم خصوصی کودکان خود محافظت کنید    

صابری گنجی ادامه داد: به کودکان خود یادآوری کنید که متن‌هایی که از افراد ناشناس دریافت می کنید نادیده بگیرند؛ یاد بگیرند که چگونه شماره هایی را در تلفن همراه خود مسدود کنند، از ارسال شماره تلفن خود به صورت آنلاین اجتناب کنند، هرگز اطلاعات شخصی یا مالی خود را در پاسخ به پیامکی ارائه ندهند.    

کودکان باید پیامک هرزنامه ای را تشخیص دهند؛ به فرزندان خود در تشخیص پیامک هرزنامه ای کمک کنید و نتایج این نوع پیامک ها را توضیح دهید. این پیامک ها اغلب وعده هدایای رایگان را می دهند یا از شما خواسته می شود که اطلاعات کاربری خود را تایید کنید تا از این طریق شما اطلاعات شخصی تان را آشکار کنید؛ این پیامکها همچنین می توانند منجر به شارژ هزینه های ناخواسته در صورتحساب تلفن همراه شما شوند و می توانند کارایی تلفن همراه شما را پایین بیاورند.    

مقابله با تهدیدات امنیتی موبایل    

این مقام مسئول انتظامی از خانواده ها خواست صورتحساب تلفن همراه خود را بررسی کرده و ببینند آیا هزینه های غیرمجازی در صورتحساب خود مشاهده می کنند و یا خیر. همچنین به فرزندان خود بگویند پیام هایی را که اطلاعات شخصی را درخواست می کند حذف کنند، حتی اگر وعده هدیه رایگان را می دهد.    

وی در پایان یادآور شد: باید توجه داشت که شرکت های قانونی اطلاعاتی مانند شماره حساب ها یا کلمات عبور را از طریق ایمیل یا متن درخواست نمی کنند؛ براین اساس به لینک هایی که در پیامک می آید پاسخ ندهید و روی آنها نیز کلیک نکنید؛ لینک ها می توانند بدافزاری را نصب کنند و شما را به سمت سایت های کلاهبرداری ببرند که اطلاعات شما را به سرقت ببرند. 

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

والدینگوشی هوشمندتهدیدات امنیتیموبایلپلیس فتا

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان