سرخط خبرها :
چهارشنبه 7 بهمن 1394 / 09:03|کد خبر : 426|گروه : سیاسی

گزارش اختصاصی/

زنگ برجام دولت در سایۀ بیم و امید ملت در پسابرجام/ جشن برجام؛ فرار به جلوی دولت در بی اعتنایی به اقتصاد مقاومتی

زنگ برجام دولت در سایۀ بیم و امید ملت در پسابرجام/ جشن برجام؛ فرار به جلوی دولت در بی اعتنایی به اقتصاد مقاومتی

اعلام خبر اجرای زنگ برجام در مدارس کشور از زوایای مختلف قابل تأمل و بررسی است زیرا ماهیت ذاتی این معاهده در وهلۀ نخست به گونه ای بسته شده است که وجود پیچیدگی های متعدد و برخی تهدیدات امنیتی علیه نظام اسلامی لزوم تقویت بنیۀ دفاعی کشور را بیش از پیش آشکار می سازد.

به گزارش خبرنگار گولان سقز، در کنار برخی امتیازات کسب شده که در جای خود قابل تقدیر است لیکن این معاهده خلأهای فراوانی در مقولۀ نفوذ به حریم امنیتی کشور را با خود به همراه خواهد داشت که باید مورد توجه دولتمردان قرار گیرد، لذا برجام به ما هو برجام در گام نخست افزایش خطر پذیری امنیتی نظام اسلامی را موجب شده است، از این رو برپایی جشن و سرور و ابداع زنگ برجام در مدارس کشور امری کاملاً عجیب و دور از ذهن است.

 

   هم چنین باید گفت بحران عمیق اقتصادی در کشور و وابستگی معنایی دولت یازدهم به رفع مشکلات اقتصادی صرفاً از طریق بازی های زبانی در پروسۀ تصویب و اجرای برجام آنچنان تأسف برانگیز است که وجود خیل بیکاران و آمار وحشتناک تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی در کشور، تورم افسار گسیخته و رکود عمیق در عرصه های مختلف  اقتصادی..اقدام اخیر دولت در برپایی زنگ برجام را به شدت بی معنا کرده است لیکن به نظر می رسد این خبط دولت اززوایای دیگر نیز قابل بررسی است که عبارتند از:

 

زنگ برجام؛ غفلت از واقعیت های پسابرجام به سبک اعتدالیون

 

باید اذعان نمود رویکرد دولت اعتدال در برپایی جشن و سرور در مدارس و به اصطلاح آشنایی دانش آموزان با معامله دولت در برجام با واقعیت های موجود از این تعهد بین المللی که نمود عینی آن را می توان در بیانات مقام معظم رهبری مشاهده نمود هم خوانی ندارد ، زیرا رویکرد شناسی مقام معظم رهبری در مواجهه با برجام و استفاده معظم له از کلید واژگان و تعابیری  همچون «پرداخت هزینۀ سنگین برای داشته های نظام در برجام، بدگمانی از اظهارات سیاستمداران آمریکایی، عدم اکتفا به لغو تحریم ها برای گشایش مشکلات اقتصادی مردم، ضرورت صداقت دولتمردان با مردم، لزوم عبرت افزایی از برجام، و ضرورت هوشیاری در برابر خدعه و نقض عهد آمریکا...»[1]همه و همه نشان دهندۀ این مسأله است که مقولۀ زنگ جشن برجام در مدارس امری عجیب و دور از ذهن است.

 

لذا باید گفت به راستی نسبت اقدام دولت در اجرای زنگ جشن برجام در مدارس با  نگاه محتاطانه  و دلواپسی عینی و ملموس رهبر معظم انقلاب و بسیاری از دغدغه مندان  و غاطبۀ ملت ایران از بیم و امید های موجود در دوران پسابرجام چیست؟ بدیهی است تضاد رفتاری دولت با واقعیت های موجود در برجام در نوع خود تبعات و پیامدهای مختلفی در سیاست گذاری و تبیین افق اقتدار نظام اسلامی را موجب خواهد شد.

 

 

 

فرجام برجام؛  شاخصۀ ضعف اعتدالیون در مردم گرایی

 

بدیهی است رویکرد محافظه کارانۀ دولت اعتدال به گونه ای است که حتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در بررسی روند فعالیت های تیم مذاکره کننده در دوران پیش از تصویب و اجرای برجام دچار چالش های عدیده ای نمود که تداوم این روند در دوران پسابرجام  می تواند احوالات مردم را برای همگان آشکار سازد که این نقیصه منبعث از فقدان مردم گرایی  و عدم اعتماد به مردم در دولت است.

 

در تبیین این مدعا می توان به افاضات دولتمردان در ضدیت با مطالبات مردم در مولّفه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی نام برد به عنوان نمونه بی اعتنایی دولت به مقولۀ استکبار ستیزی، بی مبالاتی به صیانت از فرهنگ ایرانی  اسلامی، فقدان حمایت ار حقوق مصرف کننده، بی اعتنایی به رفع مشکل بیکاری، عدم  تکمیل مسکن مهرو احداث واحدهای جدید...از جمله آن مطالبات مردم به شمار می آیدکه با بی مهری عجیب دولت مواجه شده است.

 

جشن برجام؛ فرار به جلوی دولت در بی اعتنایی به اقتصاد مقاومتی

 

بدیهی است پاسخ مقام معظم رهبری به نامۀ رئیس جمهور و تأکید بی شائبۀ معظم له بر ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی حاکی از این مسألۀ مهم و کلیدی است که برپایی جشن و پایکوبی در مدارس بایددر صورت تحقق اقتصاد مقاومتی و حل مشکلات اقتصادی کشور برپا گردد که این امر نیز در گرو تلاش بی وقفه و خردمندانه[2] در همه بخش های نظام اسلامی است.

 

حال چه شده است که دولتمردان با وجود کارنامۀ غیر قابل قبول در مقولۀ اقتصاد مقاومتی  بر مولّفۀ جشن در برجام تأکید می ورزند؟ آیا این رویکرد دولت را نمی توان فرار به جلوی مروّجان دیپلماسی انفعال برای لاپوشانی کارنامۀ ضعیف خود در اجرای منویات مقام معظم رهبری در مقولۀ اقتصاد دانست؟

 

در خاتمه باید گفت وضعیت نابسامان اقتصادی کشور نیازمند اهتمام ویژه دولت به پیگیری مطالبات و منویات رهبر معظم انقلاب در مقولۀ اقتصادمقاومتی است، مطالبه ای که کماکان در فضای بی اعتنایی دولت یازدهم به سیر قهقرایی خود ادامه می دهد، لذا شایسته است دولت با اجتناب از برخی اقدامات ژورنالیستی هم چون برگزاری زنگ برجام در مدارس! در عمل و به نحو واقعی و عینی داعیه دار رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم گردد که در صورت تحقق این مهم و ارتقای توانمندی اقتصادی ، می توان شادی و سرور مردم را در جامعه به نظاره نشست که درآن صورت ابداع زنگ تحقق اقتصاد مقاومتی و پیشرفت و نه زنگ برجام! در مدارس امری عقلانی و منطبق با مطالبات ملت و رهبری خواهد بود.

 

[1] پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس‌جمهور درباره سرانجام مذاکرات هسته‌ای،29/10/1394

[2] همان.

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

زنگ برجامزنگ اقتدارتدبیر و امیدپسابرجامفرجاماقتصاد مقاومتی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان