سرخط خبرها :
یکشنبه 13 دی 1394 / 10:28|کد خبر : 373|گروه : اجتماعی

رئیس پلیس فتای شهرستان سقز:

هک شدن مودم های بی سیم یکی از تهدیدات اینترنتی برای کاربران است

هک شدن مودم های بی سیم یکی از تهدیدات اینترنتی برای کاربران است

رئیس پلیس فتای شهرستان سقز گفت: خطر هک شدن، یکی از بزرگ‌ترین خطراتی است که کاربرانی که از مودم‌ بی‌سیم برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنند را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرنگار گولان سقز، سروان صابر داودی گنجی با بیان این مطلب اظهار داشت: شما نیز اگر از مودم بی‌سیم برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنید و متوجه کم شدن غیرمعمول حجم اینترنت خود شده‌اید این امکان وجود دارد که رمز عبور مودم شما توسط هکرهایی که در نزدیکی شما زندگی‌ می‌کنند، هک شده باشد.


گنجی افزود: در ابتدا مودم ها تنها به صورت Dial up بودند و شما برای اتصال به این مودم ها باید از کابل استفاده می کردید. اما به مرور زمان مودم های وایرلس و بعد از آن مودم های وایمکس وارد بازار شد.


وی گفت: برای اتصال به مودم های بی سیم شما تنها از طریق وارد کردن رمز مودم، در کامپیوتر میتوانید به اینترنت متصل شوید. اما همین اتصال آسان باعث می شود که هکرها رمز عبور شما را پیدا کرده و از اینترنت شما استفاده کنند. اما روش هایی وجود دارد که می توانید به کمک آن ها جلوی هک شدن مودم را بگیرید.


سروان صابری گنجی 10 نکته مهم جهت جلوگیری از هک شدن مودم های وایرلس را چنین ارائه داد :


1- بهترین نوع رمزگذاری روی مودم شبکه بی‌سیم، پروتوکل‌های امنیتی WPA-PSK و WPA2-PSK هستند. این نوع پروتکل‌ها، رمز عبور شما را هر میلی‌ثانیه رمزگذاری می‌کنند و درصد هک آن را به 64 سال آینده موکول می‌کند. تعجب نکنید، این واقعیت این نوع رمزگذاری است.

 

2- اگر شما از بیش از یک کامپیوتر برای اتصال به اینترنت استفاده نمی‌کنید مودم خود را بر روی حالت Bridge تنظیم کنید.

 

3- در صورت استفاده از حالت PPPOE بر روی مودم، قابلیت MAC Filter را بر روی مودم فعال کنید.

 

 4- برنامه‌هایی هستند که می توانند به شما جهت مشاهده اتصالات دستگاه‌های بی‌سیم به مودم شما پیغام هشدار دهند. در صورت مشاهده اتصالات ناشناخته آنها را قطع کرده و یا هرچه سریع‌تر رمز عبور مودم خود را تغییر دهید.

 

5-از یک نرم‌افزار Firewall قدرتمند استفاده کنید. فایروال‌ها با بستن پورت‌های اضافی بر روی ویندوز، راه را برای هکرها مسدود و تنگ می‌کنند.

 

6-هرگز رمز عبور خود را تا جای ممکن به دوستان و آشنایان جهت استفاده از مودم ندهید. سعی کنید در صورت تمایل، خودتان رمز عبور را وارد دستگاه آن‌ها کنید.

 

7-برخی شرکت‌های سرویس‌دهنده اینترنت، سرویسی را فراهم می‌کنند تا هر کاربر تنها با یک MAC Address بتواند به اینترنت متصل شود. در صورتی که تنها از یک کامپیوتر برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنید با استفاده از این سرویس می‌توانید اطمینان پیدا کنید فقط خودتان هستید که می‌توانید به مودم متصل شوید و از اینترنت استفاده کنید.

 

8-در زمان‌هایی که از خانه یا محل کار به مدت طولانی خارج می‌شوید می‌توانید به راحتی مودم خود را خاموش کنید.

 

9- شما می‌توانید با مراجعه به سایت سازنده مودم، آخرین نسخه Firmware مودم را نصب کنید تا تنظیمات نرم‌افزاری مودم شما نیز همواره به‌روز باشد.

 

10 -اگر کامپیوتر شما نزدیک به مودم است و می‌توانید از سیم برای اتصال به آن استفاده کنید، با اتصال سیم به مودم می‌توانید تنظیمات مربوط به اتصال بی‌سیم را در مودم غیرفعال کنید.


در آخر این مقام انتظامی از شهروندان خواست در صورت مواجه شدن با هرگونه مشكلی در فضای مجازی جهت دریافت مشاوره با وب‌ سایت پلیس فتا  به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی تماس حاصل نمایند.
 

انتهای پیام/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

مودم بی سیماینترنتهک وای فایپلیس فتاسقز

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان