سرخط خبرها :
دوشنبه 16 آذر 1394 / 13:32|کد خبر : 299|گروه : سیاسی

معاون استاندار و فرماندار شهرستان سقز در مراسم روز دانشجو:

دانشجو پویاترین و بیدارترین قشر جامعه است

دانشجو پویاترین و بیدارترین قشر جامعه است

معاون استاندار و فرماندار شهرستان سقز در مراسم روز دانشجو گفت: دانشگاه مبداء تحولات و دانشجو پویاترین و بیدارترین قشر جامعه است.

به گزارش خبرنگار گولان سقز، رئيس دانشگاه پيام نور مركز سقز در مراسم روز دانشجو با گراميداشت ياد و خاطره شهداي دانشجو گفت: 16 آذر نماد عدالت خواهی و استكبار ستيزي ملت ايران خصوصا دانشجويان و همچنين يادآور رشادت و جوانمردي جوانان اين مرز و بوم در راه مبارزه با استكبار است.


دکتر علیرضا شریفی با تحليل تاريخي حوادث 16 آذر سال 1332 و شهادت سه تن از دانشجويان بعلت روحيه حق طلبي، گفت: دانشجو مظهر بیداری، تفکر و عقلانیت در جامعه است و دانشجویان در تحولات کشور خصوصاً پیروزی انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای آن نقش مهمی داشته اند.


وی ابراز داشت: جامعه دانشگاهی باید تلاش های مستمر برای تولید علم، دانش و حرکت در جهت پیشرفت جامعه توام با معنویت و دیانت داشته باشد تا موجب سربلندی کشور شوند.


سپس معاونت استاندار و فرماندار وِیژه شهرستان سقز با تحلیل تحولات کشور، توطئه های استکبار علیه ملت ایران در طول تاریخ و لزوم حفظ استقلال کشور، گفت: بیداری دانشجویان و روحیه استکبارستیزی، استقلال خواهی و مسئولیت پذیری آنان این توطئه ها را خنثی نموده و موجب تحکیم حاکمیت ملی و اسلامی کشور شده است.


علی اکبر ورمقانی با بیان اینکه دانشگاه مبداء تحولات و دانشجو پویاترین و بیدارترین قشر جامعه است، خاطرنشان ساخت: حضور مقتدرانه و آگاهانه دانشجویان در تحولات کشور قبل و بعد از انقلاب اسلامی موجب تضمین امنیت، توسعه و اقتدار ملی گردیده و باید این حضور استوار ادامه داشته باشد.


ورمقانی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری دانشگاه و دانشجو فکر سیاسی دارد، اما باید این فکر در راستای منافع ملی و به دور از سیاست زدگی و مسائل احساسی باشد.


وی به انتخابات مجلس شورای اسلامی در 7 اسفند سالجاری اشاره و گفت: امید است دانشگاهیان موثرترین، پویاترین و تاثیرگذارترین اقشار جامعه اند که باید در راستای جلب مشارکت حداکثری نقش آفرینی موثر داشته باشند و ما مجریان انتخابات نیز وظیفه ایجاد بستر مناسب و تضمین سلامت انتخابات و صیانت از آرای مردم برعهده داریم و با تمام تلاش این وظایف را اجرا خواهیم نمود.


مراسم روز دانشجو با حضور گسترده و پرشور دانشجویان، اساتید و كاركنان و مسئولین شهرستان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه پیام نور مركز سقز برگزار شد.


در ادامه اين مراسم مقاله دانشجويي توسط ندا صیادی در رابطه با وظايف، جايگاه و مطالبات دانشجو در جامعه و همچنین تبیین ریشه های تاریخی 16 آذر قرائت شد. 


در ادامه بيانيه پاياني مراسم نيز با تاكيد بر ظلم ستيزي و استكبارستيزي دانشجويان و عزم راسخ جامعه دانشجویی برای حفظ استقلال، عزت و سرمایه های ملی این مرز و بوم، پیشرفت همه جانبه کشور، تبدیل شدن محیط دانشگاه ها به مرکز ثقل اندیشه ورزی و تولید فکر و ایده های راهبردی، توسعه فضای عمومی، تاکید بر تهیه و اجرایی نمودن نقشه راه توسعه علمی کشور، فراهم کردن فضای هموار اقتصادی، توسعه دانشگاه پیام نور- مرکز سقز، توسعه  همه جانبه شهرستان سقز، تکمیل طرح های نیمه تمام و ایجاد اشتغال مولد، توسط بهروز عبدی قرائت شد.


اجرای سرود یار دبستانی بصورت زنده، اجرای تئاتر دانشجویی درخصوص مسائل و مشکلات دانشگاه و... از دیگر برنامه های این مراسم بود.


در پايان مراسم از 20 نفر از دانشجويان برتر درسی، فعالان فرهنگي، مدال آوران و قهرمانان ورزشي، انجمن های دانشجویی، بسیجیان نمونه، با دادن هدايا و لوح تقدير تجليل شد؛ همچنین با قید قرعه به 32 نفر از شرکت کنندگان جوایزی از سوی فرماندار ویژه، اعضای شورای شهر، نماینده مجلس و بسیج جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام/



برچسب ها :

دانشجوروز دانشجودانشگاهسقز

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان