سرخط خبرها :
شنبه 14 آذر 1394 / 12:48|کد خبر : 288|گروه : اجتماعی

دست اندازهایی که خیابان ها را دست می اندازد؛

سایه شهرداری بر قامت شهر 3000 ساله سقز(2)

سایه شهرداری بر قامت شهر 3000 ساله سقز(2)

حکایت آسفالت های سقز، حکایت وصله کردن زخم‌های خیابان‌هایی است که هر از چند گاهی از سوی ارگان‌های ذیربط شهری آسفالت شکافی شده و پس از حفاری خیابان ها حتی به شکل اولیه خود باز نمی گردد.

به گزارش خبرنگار گولان سقز؛ این در حالی است که ‌ماده ۵۵ در قانون شهرداری ها ایجاد خیابان‌ها و کوچه‌ها و میدان‌ها و باغهای عمومی و مجاری آب و توسعه معابر در حدود قوانین موضوعه و تنظیف و نگاهداری و تسطیح معابر و انهار عمومی و مجاری آب‌ها و فاضلاب و تنقیه قنوات مربوط به شهر و تأمین آب و روشنایی به وسایل‌ممکنه را از وظایف شهرداری عنوان می کند.

شهرداری ها جزو اماکن دولتی هستند که یکی از پر رفت و آمدترین ادارات هر شهر محسوب می شوند.

مردم برای گرفتن مجوز های زیادی از جمله عوارض ساخت و ساز خانه، مجوزهای حفاری، کرایه سرقفلی، عوارض سالیانه محل سکونت و محل کسب و ماشین و دیگر عوارضات ... به شهرداری مراجعه می کنند تا عوارضشان را پرداخت کنند.

این همه استفاده از واژه عوارض اصلا عمدی نیست!!!

عوارض شهرداری یعنی ماشین و محل سکونت و محل کسب و ... مشکلاتی((عوارضی)) را بر شهر می گذارد و شهرداری با گرفتن پول این عوارض به عنوان متولی رفع این عوارض عمل می کند. یعنی اگر ما عوارض ماشین می دهیم، این پول خراب کردن خیابان های شهر است که شهرداری اخذ می کند و خیابانها را ترمیم می کند!!!

از همین عوارض کار زیبا سازی شهر را انجام میدهد. در شهرستان سقز ما اگر مغازه و پاساژسازی کار  بسیار بسیار بسیار مهمی است نادیده بگیریم، شهرداری سقز 99% کار را که گرفتن عوارض و مالیات است به درستی و تمام و کمال، با قانون و مقررات انجام می دهد اما 1% بعدی که برای شهرداری مهم نیست پول 99% اول را درست انجام داده است را انجام نمی دهد.

باور داشته باشید هر مهمانی که به شهرمان می آید و اوضاع خیابان ها را می بیند، به عینی می نالد و در ورودی دیواندره – سنندج وقتی از بلوار ورودی شهر به بلوار 7تیر میرسد با چند گردنه مواجه می شود که قطعا مجبور است به این و ور آونور برود تا بلکه راه فراری از این دست اندازهای کوه مانند بیابد.

دیگه خیابان های سعدی و شریف آباد و بهارستان و صالح آباد و کریم آباد و کریم آباد و کریم آباد(ببخشید سه بار کریم آباد رو نوشتم لاکم همرام نیست پاکش کنم)، کریم آباد هم گفتم، آها 32متری و بلوار کردستان و خیابان شهدا و خیابان استاد شیرازی و خیابان مقداد و بلندی های سرچنار یادم رفته بود.
در کل غیر از این چند محله!!! خیابان های تمام اقصی نقاط شهر بسیار عالی و در کیفیت خوب به سر می برد.

سقز، کردستان، معضلات شهری، شهرداریمیدان استقلال که مدتیه برای ماشین ها ویبراتور شده

سقز، کردستان، معضلات شهری، شهرداریسرعت گیر های مرتفع بلوار 7تیر

ما از شورای شهر و شهرداری سقز هیچ خواهشی ندارم ولی انتظار داریم وظیفه شان را درست انجام دهند.

در یادداشت بعدی به عوارض منازل مسکونی می پردازم که چگونه خاطیان قانون شهر روزهای تعطیل بدون مجوز خونه می سازند، به دور از بازرسان شهرداری و در روزهای اداری فیش جریمه می گیرند که آخر سرهم پرداخت نمی شود و سر همه رو کلاه میذارن.

گزارش: فرزاد - ب

همشهریان عزیز می توانند عکس هایی از مشکلات خود را جهت انتشار در سایت به ایمیل golansaqqez@yahoo.com  ارسال نمایند.

انتهای خبر/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

سقزکردستانمعضلات شهریشهرداری

نظرات کاربران :

سقزشهرتاریخی [شنبه 14 آذر 1394 | 14:22] پاسخ

باتوجه به اینکه زیرسازی کل خیابانهای شهرسقزاصولی نیست ونوع آسفالت وقیر خالص نیست وبیش از٪۷۰درصدشن است وشهرداری خیابانهاراماست مالی می کندپس حفاری وسیل وایناهمش بهانه است آقاکارشون خیانت آسفالت کیفیت نداردتاروال کاراینجوری باشدآسفالت خوب ویه خیابان همواروبدون دست اندازنمی بینیم کاربایدبه کاردان سپرده شودوبوجه بیشتری درنظرگرفته شود

امیر [شنبه 14 آذر 1394 | 14:28]

لایک داداش

سه قزی [شنبه 14 آذر 1394 | 23:15] پاسخ

خطاب به فرزاد-ب :
اولاً سرعت گیر نیستند و نمیدونم منظور شما از مرتفع بودن چیست!!!
دوست گرامی و گرانقدر شهرداری سقز سرعتکاه را اجرا نموده است در خیابان ها و ارتفاع هم با توجه به استانداردهای کشوری است.(آیا واقعاً شما این گرارش را تهیه نموده اید شهروند شهرستان سقز هستید!!قبلاً و دوره های شهردار قبلی سرعت گیر ها را مشاهده ننموده بودید؟!)
دوماً:ویبراتور را بیان نموده بودید در میدان استقلال!!!
دوست گرامی و عزیز همین عملکرد شهرداری قابل تقدیر است چون با توجه به تردد ماشین های سنگین و سبک موج های در آسفالت میدان استقلال به وجود آمده بود و حال با اجرایی نمودن این طرح و موقعیت میدان در زمستان امسال کمتر شاهد تصادفات خواهیم بود و جای سوال است برای من آیا اولین بار است از این میدان تردد نموده اید شما که دست به قلم شده اید!!؟قبلاً را به یاد بیاورید و تلاش شبانه روز مسئولان و زحمت کشان شهرداری شهرستان سقز را زیر سوال ....!!؟
سوماً :من به نوبه خود دستان پرمهر و محبت همه تلاشگران شهرداری سقز از جمله شهردار دلسوز شهرمان را بوسه میزنم و از شما مدیریت سایت گولان سقز اصلاً انتظار انتشار این خبر غیر واقعی را نداشتم!!
یک پیشنهاد به فرزاد-ب :1-حتماً از پیاده روسازی و جدول گذاری خیابان سعدی بازدید داشته باشید.2-خیابان صالح آباد و کوچه های جنب مدرسه حتماً زیارت داشته باشید.3-بهارستان حتماً از خیابان مولانا و سردار هم بازدید داشته باشید4-به راحتی میتوان در نوشت افزار و سوپرمارکت کریم آیاد کریم آباد کریم آباد لاک غلط گیر بیابید،فقط شما باید لاک پاک کن خانم ها را تهیه نمایید چون نیاز است به دیدی آگاهانه خبری را تهیه نمایید.

فرزاد-ب [یکشنبه 15 آذر 1394 | 01:15]

سلام.بنده اهل همین شهرستانم مثل شما که سقزی هستید.
اولا در در دوره ی آقای رحیمی شهردار قبلی سقز چندین بار به عنوان شهر نمونه از لحاظ زیبایی شهر شناخته شد و ما شاهد اسفالت کردن اکثر کوچه های مناطق حاشیه نشین بودیم در این دوره مجموعه محترم شهرداری فقط وقت برای ساختن مغازه و خالی کردن جیب مردم برای گرفتن عوارض بودن دیگه وقتی برای این خدمات ندارند.
شما به جای راهنمایی بنده به نوشت افزار تشریف مبارکتون رو ببرید خ کریم آباد نزدیک سه راهی که تاکسی ها دور میزنند ببینید چه وضعی داره و وقتی نذورات آسمانی میباره مثل زریوار میشه علاوه بر اون خیابان عباس آباد رو تو بهارستان ملاحظه بفرمایید که نزدیک یکی دو ماهه که کندن ولی نمیان درستش کنند و مردم حاشیه نشین هم همینجوری برای ایاب و ذهاب مشکل دارند.
در ضمن پل پیاده ارتباط دهنده ی پارک ساحلی که از کارهای مهم شهردار قبلی بود به پارک شهر الان چند ساله همینجوری مونده ومردم میگن چون کار شهردار جدید نیست همین جور ولش کردن.
بلوار سنندج چند ساله این قدر چاله و چوله داره که آدم اگه حواسش نباشه باید بره پیش جلوبندساز حواسش رو جمع کنه که جنس تقلب نندازه به جلوبندی ماشینش.
در ضمن عزیز من مثل اینکه شما خوب متوجه نشدید منظور من از دست انداز دست انداز های ساخته شده نیست که بهشون سرعت گیر میگن من منظورم چاله چوله ها است که به خاطر کیفیت بسیار بد آسفالتها بوجود میاد.
حالا من کاری ندارم که شما دست کی رو میخوای ببوسی ولی من دست رفتگر شهرداری رو میبوسم که دوره عثمان سر ماه پول میگرفت الان چهارماهه پول نگرفته و به محض اعتراض اخراجش میکنند.
دانشگاه آزاد دست کیه؟
نظام مهندسی دست کیه؟
شورای شهر دست کیه؟شهرداری دست کیه؟
آیا اگه کسی که بالاترین رای رو تو شورا آورد اگه اینجوری نمیشد کس بهتری نمیتونست شهردار بشه دوره قبلی برگ زرین شهرداری سقز بود که آقایونی که شما دستشون رو میبوسید با ...........شهردار شدند وبیکفایتیشون تو مسئله مغازه های تره بار و نم دادن مجموعه آزادی و ...مشخص شد.
پس خواهشا غلط مبحث نکنید.در ضمن بنده حافظ منافع کسی نیستم این رو به این خاطر گفتم که چند بار اسم شهردار قبلی اومد که البته اونم جای بحث زیادی داره اونموقع هم اشتباهات زیادی شد من اردات دارم خدمت عزیزی که این مطلب رو نوشته ولی یه مقدار واقع بین باشم بنده چندتا مقاله و ای اس آی دارم و نگارش رو خوب بلدم الحمدلله مورد استقبال هم قرار میگیره.
باتشکر.ف-ب

کاظم باشماخی [یکشنبه 15 آذر 1394 | 03:12]

من که با نویسنده موافقم
امیدوارم "سایه شهرداری بر قامت شهر 3000 ساله سقز" ادامه دار باشه ...

علی هنر پرور [یکشنبه 15 آذر 1394 | 20:55]

نمیدونم بعضی از همشهريان ما چه عادتی دارن به دست بوسي و دست به سینه گذاشتن.چرا نباید نقد بشه?? چرا نباید مشکلات سطح شهرمان را ببينيم?? آقای سقزی تمام این مشکلات در سطح شهر ما وجود داره اما چون منافع شخصی خودمونو در خطر مي بينيم از بیان اونا خودداری میکنیم اگه کاری انجام شده وظیفه ست اگه کم کاري شده باید رفع بشه .همشهریان عزیز الکی در مورد بدهی های شهردار قبلی و مورد تهمت قرار دادن آنها حرف نزنیم امیدوارم این دوره فساد مالی نباشه بیایم راهکار بدیم کم آلبالو شفتالو بگیم قدرت انتقاد و نقد پذیری داشته باشیم به وجود همشهری هایی مثل فرزاد افتخار کنیم که مشکلات شهر رو بدون هیچ کینه و غرضی بیان ميکنن .با تشکر

یک شهروند [یکشنبه 15 آذر 1394 | 12:16] پاسخ

بحث تخصص اخلاق ،شخصیت شهردار فعلی وقبلی قابل مقایسه نیست شک نکنید.قبلا چه بودجه های میامد الان چی؟چه بدهی از دوره رحیمی موند نزدیک 40میلیارد.طرحها نیمه تمام فقط ظاهرسازی شهر.پارک کانی عاشقان رها شده بود،پل چم سقزو...
انصافا باتوجه به کمبود بودجه خوب کار شده کور که نیستیم ولی بااحترامی که برای همشون دارم جعفرتوان استثنا و یه چیزدیگه بود کلید تحول سقزوایشان زد..میتوان طرحهای مهم زیادی نام برد..

محمد [یکشنبه 15 آذر 1394 | 16:54] پاسخ

با سلام
درسته شهر سقز در گذشته

فرزاد-ب [دوشنبه 16 آذر 1394 | 00:43] پاسخ

ارادتمندم آقای هنرپرور از ابراز محبتتون نسبت به بنده ی حقیر

شانازی [دوشنبه 16 آذر 1394 | 09:33] پاسخ

راستی راستی ماسرمون رو کردیم زیر برفی که دیروز و امروز بارید اینهمه مشکلات رو ندیدیم دمت گرم فرزاد جان نمیگم گل کاشتی چون الان گل بکاری سرما خراب میکنه در کل ادامه ش بده

دانش آموز مدرسه اندیشه [دوشنبه 16 آذر 1394 | 09:36] پاسخ

والا حق داره این سایت گولان که از شهرداری انتقاد کنه ما به خاطر جیب آقایون مجموعه آزادی امسال و پارسال مشکل پیداکردیم پارسال که جلو مدرسمون ریزش کرد خدارحم کرد.امروز مدرسه نداشتیم به اینخاطر دیر پیام گذاشتیم.ممنون کاکه فرزاد

طرفداران پرتوی [دوشنبه 16 آذر 1394 | 09:38] پاسخ

به کاک علی د ه نگ بده ن تواوی کیشکانتان چاره سر اکره

دانشجو-روز دانشجو [دوشنبه 16 آذر 1394 | 09:41] پاسخ

آقای فرزاد ب اولا چرا فامیلیتو نمینویسی از چی میترسی واقعا یه نفر پیداشده که داره واقعیت رو از ته دلش میگه اصلا خودت بیا شهردار شو چه اشکالی داره به قسم شما دلسوزتری تا اینها البته تو قدرت آدمها تغییر میکنند.به هر حال ممنون از ابراز واقعیت با چاشنی طنز که موثرتره

رضا-م [دوشنبه 16 آذر 1394 | 09:44] پاسخ

باسلام تشکر از مطلب جالبتون فقط خواستم متذکر بشم که وقتی تایپ میکردید این سه تا کریم آباد رو پاک میکردید بنده خداد فرزاد لاک غلطگیر همراهش نبوده حداقل سایت گولان یا اون کسی که تایپش کرده که کلید بک اسپیس رو داشته.

ا-ب-پ-ج-چ-ح-خ-د-ذ-ر-ز-س-ش- [دوشنبه 16 آذر 1394 | 09:46] پاسخ

بابا فامیلیتو بنویس بامرام فرزاد ب؟بهرامی؟برومند؟برازنده؟بهاری؟البته ننوشتی هم ننوشتی من که صبح میرم سرکار و درس و دانشگاه آخر شب برمیگردم ولی شما ادامه کا فرزاد

سقزی [دوشنبه 16 آذر 1394 | 11:33] پاسخ

هذا گوی هذا میدان... نقد لازمه ،ویعنی دیگه اینها کارخوب وبجایی انجام ندادن..که همش دارید نقد میکنید...از دور نشستید وهی میگید لنگ کن...تا حالا چند دفع اومدید پیشنهادی بدید که این کارو انجام بدیم...خواهشا دست از جملات قلمبه وسلمبه بردارید...باور کنید شما دلسوز نیستید...فقط بلدید حرف بزنید...
آقای فرزاد -ب مطمئنم این کار شما از سر دلسوزی نبود چون اسمتونو تکمیل ننوشتی...شما بلدید بفرمایید جلو...ببینم چه گلی به سر این شهر میزنید...

فرزاد-ب [سه شنبه 17 آذر 1394 | 01:10]

بهترین پیشنهاد اتغییر شهردار وسلام.اینم نظر دلسوزانه

sami [دوشنبه 16 آذر 1394 | 13:52] پاسخ

با نویسنده موافقم. وضیت خیابانهای سقز افتضاحه - به این وضعیت شهر راضی نباشید شهر ما الان بایستی از شهرهای مطرح غرب ایران می بود با این تاریخ و مختصات جغرافیاییش. شهرداری امار داده چند کیلومتر دست انداز در سطح شهر ساخته شده که 90% دست اندازها نا استاندارد. خیابان حمزه رو برید ببینید چند تا دست انداز داره که یک ماه پیش یکیشو برداشتن. اگه شهردار بلوار 45 متری رو ساخته بود الان این وصعیت اسفالت بلوار کردستان نبود

شهرداری که شهردار نشد [دوشنبه 16 آذر 1394 | 14:19] پاسخ

بنده میتونم کاک فرزاد رو درک کنم که فامیلشو درج نکرده چون مطمئنن یکی از کارمندای خود شهرداری که به وضع فعلی معترضه
معلومه اگه خودشو معرفی کنه و بیاد پیش آقایان باید فرداش بره دست فروشی و عضو جمعیت بیکارای شهر بشه ...
امیدوارم مردم شهر از این طریق راه کارهای خودشونو بیان کنن تا چهره لایق بودن یا نبود خیلیا در تمام زمینه ها معلوم بشه که به عقیده بنده بسیار اندکند.
افرادی هم مثل "سه قزی و یک شهروند و ..." همون دس بوس بمونن و نظراتشونو تحمیل نکنن بهتره چون به جایی نمیرسن

فرزاد-ب [سه شنبه 17 آذر 1394 | 01:07]

سلام.الحمدلله رب العالمین که من نون بازوم رو میخورم نه نون شهرداری رو

محمد [سه شنبه 24 آذر 1394 | 10:03] پاسخ

شهر سقز همیشه به عنوان یکی از زیبا ترین شهر های استان کردستان شناخته شده است اما متاسفانه در چند سال اخیر به دلیل بی مسئولیتی ها وعدم مهندسی و نقشه کشی مناسب سبب ایجادبی بندوباری وضایع کردن بافت شهری در مناطق حاشیه ای وحتی بعضا نز دیک حاشیه ای شده است به امید روزی که شهر داری کمتر به فکر فروش پلاک های زمین باشد وبیشتر کار وفعاتیتشان در راستایه فضای سبز و ایجاد خیاباتن های عریض برای امد و شد مردم باشد

پیشوا بوکانی زاده [چهارشنبه 25 آذر 1394 | 23:22] پاسخ

فرزاد عزیز حرف ته دل مردم شهر راگفت. آقای سه قزی حرف ته دل مسئولین حاضر را گفت. وچون آقایان مسئول ،شاید سقزی باشند؛ نتیجاً میفهمیم با اندکی تخفیف هردو در یک مسیرند!...و امّا
هرصبح ،برای اینکه جلوه ای آراسته در اجتماع داشته باشیم جلوی آیینه میرویم، بعضیها نه خیلی ها از انسانهایی که مثل آیینه باشند خوشمان نمی آید!!! یاد بگیریم به آیینه ها احترام بگذاریم وآنها را نشکنیم تا عیبهای ما بیشتر و بیشتر نشوند. اگر آیینه هارا بشکنید لبه هایشان تیزتر میشوند و آنوقت بریدنی!!! آقایان نعمانی هاهاها حضورتان را گرامی و پر احترام ، اما حد اقل یکی از شما دعای خیری نثار بزرگانتان توشه کنید. جیب ادمی مثل جیب توسن است هیچ وقت از پول پر نمی شود !!! اما کارنامه فعالیت زود پر میشود. بانمره های خوب پرشان کنید، که زمان امتحان سپری میشود، و انتها نزدیک. تا پشیمان نشده اید سوالهای نیمه تمامتان را دوباره مرور و سوالهای ناقص ورقه ارزیابی شهر سقز روبراه کنید.با تشکری دوباره برای کارهای انجام شده و آرزوهای خوبتان برای شهر سقز3000ساله نه قدیمیتر.

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان