سرخط خبرها :
یکشنبه 8 آذر 1394 / 12:12|کد خبر : 276|گروه : اجتماعی

رئیس پلیس فتا شهرستان سقز:

به کارگیری پاپ آپ در فروشگاه ها ممنوع است

به کارگیری پاپ آپ در فروشگاه ها ممنوع است

رئیس پلیس فتا شهرستان سقز گفت: فروشگاه های دارای enamad اجازه به کارگیری کدهای پاپ آپ و کلیک دزد را ندارند و کاربران در صورت مشاهده چنین مواردی می توانند آن را به پلیس فتا اطلاع بدهند.

سروان داود صابری گنجی در گفتگو با خبرنگار گولان سقز با بیان اینکه بیشتر کاربران در جست وجوهای اینترنتی خود به سایت های نامرتبطی که هیچ سنخیت و نشانه ای از موضوع جست و جو شده ندارد هدایت می شوند، گفت: این امر از سوی کلیک دزدها با تنظیم کدهای «پاپ آپ» (پنجره های بازشونده ناخواسته) اتفاق می افتاد، لذا کاربران باید هوشیار باشند که در دام کلاهبرداران و مجرمان سایبری نیفتند. 

 

صابری گنجی تصریح کرد: هر چند تنظیم کدهای پاپ آپ برای افزایش رنکینگ و بازدید از سایت ها طراحی می گردد، اما مجرمان سایبری از این ترفند سوءاستفاده کرده و از کدهای پاپ آپ برای انجام فعالیت مجرمانه استفاده می کنند.  

 

وی افزود: وب ‌سایت‌هایی كه در جهت هدایت كلیک ها از موتورهای جستجو به وب ‌سایت خود (كلیک دزدی) در جهت افزایش رنك خود در موتورهای جستجو، در وب ‌سایت خود از كلمات كلیدی نامرتبط استفاده می‌كنند، آگاه باشند که این عمل مجرمانه می باشد.    

 

سروان صابری گنجی  ادامه داد: کیلک دزدی منجر به اتلاف وقت و هزینه برای كاربران گردیده كه بر اساس قانون، هركس در بستر مبادلات الكترونیكی، با سوء استفاده و یا استفاده غیر مجاز از 'داده پیام' برنامه‌ها و سیستم های رایانه‌ای و با وسایل ارتباط از راه دور دیگران را فریب داده و یا موجب گمراهی سیستم‌های پردازش خودكار و نظایر آن شود و از این طریق وجوه، اموال یا امتیازات مالی بدست آورد، مجرم محسوب شده و علاوه بر برگشت اموال به صاحبان آن، به حبس از یك تا سه سال و پرداخت جزای نقدی محكوم می‌شود.

 

وی با بیان این‌که در گذشته هدف مدیران سایت‌ها برای استفاده از پاپ‌آپ، افزایش رتبه جهانی سایت در الکسا و گوگل بود و افزایش بازدید از یک سایت باعث افزایش اعتبار آن سایت در گوگل و الکسا می‌شد، گفت: در سال‌های اخیر با تغییر این دیدگاه، بسیاری از مالکین سایت‌های فروشگاهی تلاش دارند تا در معرض دید بیشتر قرار گیرند، از این‌رو با استفاده از ترفند کدهای پاپ آپ کلیک دزد، خود را در معرض دید کاربران قرار می دهند.

 

رئیس پلیس فتا شهرستان سقز در توصیه به کاربران فضای سایبر گفت: متاسفانه مجرمان سایبری با تنظیم کدهای پاپ‌آپ و کلیک‌دزد در صفحات خود، کاربران را به سایت‌های فروشگاهی هدایت می‌نمایند، که برخی از این فروشگاه‌ها تقلبی بوده و کاربران بازدید کننده از این سایت‌ها در دام کلاهبرداران اینترنتی قرار می‌گیرند.


این مقام انتظامی به کاربران توصیه کرد: به هیچ عنوان از سایت های فروشگاهی که توسط کلیک دزدی هدایت می شوندخرید نکنند.    


سروان صابری گنجی با بیان اینکه حتی برخی از کلیک دزدها کاربران را به سایت های جعلی فیشینگ شده هدایت می کنند، افزود: کاربران به هیچ عنوان در این صفحات که از طریق کدهای پاپ آپ (کلیک دزد) هدایت شده اند اطلاعات شخصی و مهم خود را وارد نکنند و بهترین کار این است که سریعاً پنجره این گونه سایت ها را ببندند.    

 

وی با بیان این ‌‎که فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی (enamad) ملزم به پرهیز از استفاده و بکارگیری کدهای پاپ‌آپ و کلیک دزدی هستند، گفت: در صورت مشاهده، برخورد قانونی با این فروشگاه‌ها صورت می‌گیرد و کاربران می‌توانند در صورت مشاهده سایت‌های فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک آن را به پلیس فتا اطلاع بدهند.

 

صابری همچنین به کاربرانی که با سایت های کلیک دزد همکاری می کنند، هشدار داد: این کاربران باید همکاری خود با گردانندگان سایت‌های کلیک دزد، پاپ‌آپ و ایمیل‌های ناخواسته را قطع نمایند، چرا که در صورت کلاهبرداری، سرقت آنلاین و دیگر موارد مجرمانه آنها نیز مسئول هستند و به محاکم قضایی معرفی می‌شوند.

رئیس پلیس فتا شهرستان در انتها از شهروندان خواست در صورت مواجه با هر گونه مورد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی با ما در میان بگذارند.

انتهای خبر/

گولان، هه وال، شاره که م سه قز، سقز، کوردستان، سایت خبری، شهرستان سقز



برچسب ها :

پلیس فتاسقزفروشگاهپاپ آپکلیک دزد

نظرات کاربران :

سامان محمدی [یکشنبه 8 آذر 1394 | 12:49] پاسخ

معمولا فروشگاه ها پاپ آپ نمیزارن! مگر اینکه کلاهبرداری باشه. این قانونی هم که برای فروشگاه ها وضع میکنن هیچ سودی نداره، یک وب سایت فروشگاهی تمرکز و هدف اصلیش فروش محصولات هست، نه کسب درآمد از طریق کلیک و پاپ آپ!!
دیجی کالا با اون عظمتش هم تبلیغات پاپ آپ هم بزاره نهایتش ماهی 5-6 میلیون بیشتر گیرش نمیاد ولی 2 تا مشتری که امکان داره 10 بار ازش کالا بخرن رو از دست میده.

به نظر من باید خود کاربران وب سایتهای که پاپ آپ میزارن رو تحریم کنن و در صورت امکان از بازدید نکنن، هرچند که درآمد خیلی از خانواده ها با همین پاپ آپ تامین میشه

سامان محمدی [یکشنبه 8 آذر 1394 | 13:26]

راستی این موضوع رو هم (كلیک دزدی) ننامید لطفا!!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان