سرخط خبرها :
یکشنبه 20 خرداد 1397 / 12:48|کد خبر : 2484|گروه : سیاسی

فرمانده سپاه کردستان؛

سپاه هیچ نقشی در بسته‌شدن مرز سیف سقز ندارد/کسانی که بستن مرز را به سپاه ربط می‌دهند، بدخواه سپاه هستند

سپاه هیچ نقشی در بسته‌شدن مرز سیف سقز ندارد/کسانی که بستن مرز را به سپاه ربط می‌دهند، بدخواه سپاه هستند

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: سپاه هیچ نقشی در بسته‌شدن مرز سیف سقز ندارد و کسانی که این موضوع را به سپاه ارتباط می‌دهند، بدخواه و دشمن سپاه هستند و قطعا با این افراد برخورد خواهد شد، چرا که سپاه جز در راستای کمک به مردم مرزنشین استان، اقدام دیگری انجام نداده است.

به گزارش گولان سقز به نقل از روابط عمومی بسیج کردستان، سردار محمدحسین رجبی اظهار داشت: واژه کولبری را سپاه ابداع کرد که شروع آن از آذربایجان غربی بود که بعد به کردستان و پس از آن به کرمانشاه سرایت کرد.

 


وی به دلایل پذیرش کولبری از طرف سپاه اشاره کرد و گفت: قبل از کولبری افرادی بودند که به دلیل نداشتن شغل و براساس عادت قدیمی اقدام به تردد در مرز و واردات و صادرات می‌کردند و، چون موضوعی تعریف شده نبود و نظارتی بر آن نبود گا‌ها موجب تلف‌شدن این افراد می‌شد، چون مرز قوانین خاص خود را دارد و خط قرمز‌هایی برای آن تعریف شده است که مرزبانی در راستای دفاع از کشور موظف به اجرای آنهاست.
 


سردار رجبی یادآوری کرد: ما می‌دیدیم آخر این قضیه کشته‌شدن عده‌ای است که یا در کمین شبانه می‌افتادند و یا اینکه بر روی مین می‌رفتند، چون آن افرادی برای امرار معاش حقی برای خود قائل بودند و افرادی که حافظ مرز‌ها هستند ست در شب نمی‌تواند عابر را از ضدانقلاب جدا کند و به همین دلیل تعدادی اینگونه از بین می‌رفتند.
 


فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: بعد از این قضایا که سالانه تعدادی جان خود را از این طریق از دست می‌دادند، سپاه مسوولانه عمل کرد و برای این‌ها معبری را با عنوان کولبری و با نظارت دیگران تعریف کرد که هم قاچاق تلقی نشود، هم خطراتی متوجه آن افراد نشود و هم جنسی که مشکلی ندارد در حد کول داخل بیاورند تا بتوانند از این طریق امرار معاش نمایند.
 


وی اذعان داشت: نبود شغل، نبود واحد تولیدی و اشتغالزایی یکی دیگر از دلایل پذیرش کولبری و ایجاد معابر موقت مرزی بود و از یک طرف هم به دولت فرصت دادیم تا براساس وظیفه‌ای که دارند در شهر‌های مرزی اشتغال ایجاد کند.
 


سردار رجبی اذعان داشت: متاسفانه دولت در راستای اشتغالزایی در کردستان و بخصوص مناطق مرزی هیچ کاری انجام نداده است، البته من نمی‌گویم صفر بوده است، اما به چشم نمی‌آید که همین اشتغال در شهر‌های مرزی یک درصد مشخص دارد.
 


فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان ادامه داد: وقتی کولبری دایر شد از نگرانی‌های ما در زمینه تلف شدن افراد در مرز‌ها کاهش پیدا کرد و این خودش یک موفقیت است هر چند وظیفه ذاتی ما نبوده، اما وظیفه انقلابی ما بود که کشته‌شدن مردم بی‌کار که برای امرار معاش به مرز‌ها پناه می‌برند را جلوگیری کنیم.
 


وی افزود: شاید در ذهن برخی افراد این مساله خطور کند که سپاه از معابر کولبری درآمد کسب کند در صورتی که یک ریال از این معابر کولبری عاید سپاه نشده است و من از مسوولان دولتی و یا مرزبانی می‌خواهم اگر این سخنان بنده را تکذیب می‌کنند حتما اعلام کنند.
 


سردار رجبی خاطرنشان کرد: روند کولبری تا ابلاغ قانون جدید ادامه داشت و هر چی هست مردم در جریان بوده و مسوولان نیز ملزم به اجرای قانون هستند کما اینکه ما پیشنهاد دادیم قبل از اجرای این قانون یک سال فرصت می‌دادند تا چیز‌هایی که در این قانون از جمله ایجاد بازارچه پیش‌بینی شده است، ایجاد می‌کردند تا مردم به مشکل برنخورند.
 


وی در ادامه به موضوع بسته‌شدن بازارچه سیف سقز نیز اشاره کرد و گفت: این مرز به دلیل بعد مسافت نسبت به بازارچه‌های دیگر و همچنین مسیر بد دسترسی، طرف عراقی رغبتی به مراوده در این مرز ندارد چرا که آن‌ها اعلام کرده‌اند کسی از این مرز استقبال نمی‌کند، چون برای آن‌ها صرف نمی‌کند.
 


سردار رجبی اذعان داشت: بار‌ها نماینده شهرستان‌های سقز و بانه از بنده برای کمک به دایر شدن این مرز درخواست کرده است همانطور که استاندار نیز برای بازشدن این مرز تلاش می‌کند، اما واقعیت این است که طرف عراقی رغبت به فعالیت در این مرز ندارد و سپاه هیچ نقشی در بسته‌شدن آن ندارد و کسانی که این موضوع را به سپاه ربط می‌دهند بدخواه و دشمن سپاه هستند و من دستور داده‌ام که این موضوع را بررسی و با این افراد برخورد قاطع شود.
 


وی ادامه داد: سپاه همچنان که از اول مدافع کولبری بوده است، اکنون نیز مدافع است، چون شغل جایگزین برای آن در این مناطق تعریف نشده است، اما اگر روزی زیرساخت‌ها و فرصت‌های شغلی در این مناطق ایجاد شود دستگاهی که برای بستن معابر کولبری اقدام خواهد کرد، سپاه خواهد بود، چون در آن شرایط دیگر نیازی به این معابر نیست.
 


فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان بار دیگر اعلام کرد: ربط‌دادن بستن مرز سیف به سپاه را بدخواهی با سپاه تلقی می‌کنم و درخواست دارم کسانی که سند یا مدرکی دال بر نقش سپاه در بستن مرز را دارند منتشر کنند، اما، چون حقیقت ندارد نباید ذهن مردم را نسبت به سپاه بدبین و درگیر کرد.
 


وی گفت: سپاه بیت‌المقدس کردستان در محور‌های مختلف تلاش می‌کند به مردم خدمت‌رسانی کند و این وصله که سپاه بیاید جلو درآمد مردم را بگیرد به سپاه نمی‌چسبد و این حقیقت ندارد.

 

انتهای پیام/



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان