سرخط خبرها :
شنبه 5 خرداد 1397 / 13:06|کد خبر : 2467|گروه : اجتماعی

رفع عطش در ماه رمضان با ساده‌ترین روش‌ها/ مصرف میوه در وعده سحر را از یاد نبرید

رفع عطش در ماه رمضان با ساده‌ترین روش‌ها/ مصرف میوه در وعده سحر را از یاد نبرید

یک متخصص تغذیه با بیان اینکه افراد در وعده سحر باید از نوشیدنی‌های مناسب استفاده کنند درباره ساده‌ترین روش‌ها برای رفع تشنگی در ماه رمضان توضیحاتی داد.

به گزارش گولان سقز، پیام فرح بخش متخصص تغذیه  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص راه های رفع تشنگی در ماه رمضان، اظهار کرد: افراد در  ماه رمضان باید سعی کنند به میزان کافی در زمان سحر و افطار آب مصرف کنند؛ در وعده سحری  غذای کامل استفاده کرده، وعده سحر همانند وعده ناهار است و به تامین انرژی و تشنگی در طول روز بسیار کمک می کند.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه افراد در وعده سحر باید به نوع خوراک خود توجه کنند، خاطر نشان کرد: افراد در زمان سحر از نوشیدنی های مناسب استفاده کنند؛ به خصوص نوشیدنی هایی مانند موهیتو می تواند انتخاب مناسبی برای رفع تشنگی باشد، این شربت از موادی تشکیل شده است که به تامین آب بدن در طول روز بسیار کمک می کند.

شربت موهیتو را چگونه تهیه کنیم؟

فرح بخش درباره شربت موهیتو، تشریح کرد: نوشیدنی موهیتو تشکیل شده است از آب، نعنا (بهتر است تازه باشد ولی می توان از پودر آن نیز استفاده کرد) و لیمو که افراد می توانند این مواد را با هم ترکیب کرده و آن را میل کنند، این نوشیدنی را می توان در زمان افطار نیز استفاده کرد، اما یخ در آن استفاده نشود، چرا که استفاده از یخ پس از افطار به بدن آسیب وارد می کند.


 

با رعایت چند نکات ساده تشنگی را در ماه رمضان دور یزنید

فرح بخش با بیان اینکه افراد در ماه رمضان باید به نوع فعالیت جسمی خود توجه کنند، عنوان کرد: در ماه رمضان افراد توجه کنند در طول روز مقابل نور خورشید قرار نگیرند؛ از انجام انواع ورزش ها در روز خودداری کنند و فعالیت جسمی کمتری داشته باشند.

وعده سحر در تامین آب بدن بسیار موثر است

وی با تاکید بر اینکه افراد به وعده سحر خود اهمیت دهند و  مایعات را در زمان مناسب استفاده کنند، مطرح کرد: زمانی که افراد مایعات مصرف می کنند باید به حدی باشد که میزان آب بدن در طول روز را تامین کند؛ همچنین از نوشیدن آب یخ  در زمان افطار خود داری کنند.

مصرف کربوهیدرات ها را کاهش دهید

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه افراد باید به مصرف کربوهیدرات ها در وعده سحر و افطار توجه کنند، افزود: کربوهیدرات های ساده مانند قند و شکر را کاهش دهند؛ افراد می توانند به جای استفاده از قند و شکر از خرما استفاده کنند، خرما قند طبیعی دارد که در تامین آب بدن بسیار موثر است، لذا افراد در زمان افطار و سحر کربوهیدرات ها را حذف و به جای آن از خرما و کشمش استفاده کنند.

استفاده از  سبزیجات در وعده سحر فراموش نشود

فرح بخش با تاکید بر اینکه مصرف سبزیجات و میوه جات در نگه داری آب بدن در طول روز کمک کننده است، عنوان کرد: اغلب افراد در زمان افطار به دلیل گرسنگی که دارند حجم زیادی غذا میل می کنند و پس از آن احساس سنگینی کرده، در نتیجه میلی به مصرف میوه جات ندارند؛ اگر میزان مصرف غذا را در وعده های سحر و افطار محدود کنند، می توان میوه جات و سبزیجات را نیز استفاده کرد که به میزان تامین آب بدن کمک می شود.

غذاهای پر نمک باعث کم شدن آب زیادی از بدن  می شود

وی با هشدار به اینکه افراد غذاهای شور را از رژیم غذایی خود حذف کنند، مطرح کرد: غذاهای پر نمک باعث تشنگی در طول روز می شود؛ لذا افراد در صورتی که این گونه مواد غذایی را از رژیم غذایی خود حذف کنند کمتر تشنه می شوند، از نمک به میزان کم استفاده شود.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه افراد باید  مصرف نوشیدنی و غذا را با فاصله میل کنند، یاد آور شد: به هیچ وجه نباید حین مصرف غذا، آب میل کنند؛ باید حداقل 15 دقیقه پس از  مصرف نوشیدنی، غذا مصرف شود، مصرف سبزیجات و سالاد فراموش نشود به خصوص مواد غذایی که فیبر دارند بسیار کمک کننده به تامین آب بدن است. 

انتهای پیام/



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان