سرخط خبرها :
پنجشنبه 16 فروردین 1397 / 19:48|کد خبر : 2449|گروه : سیاسی

یک بام و دو هوای خبرنگار صداوسیما؛

انتقاد مردم و مسئولین مریوان از نحوه پوشش اخبار در صداوسیمای کردستان/ آیا صداوسیما برای پخش اخبار پول می‌گیرد؟

انتقاد مردم و مسئولین مریوان از نحوه پوشش اخبار در صداوسیمای کردستان/ آیا صداوسیما برای پخش اخبار پول می‌گیرد؟

مسؤولین مریوان از عملکرد صدا و سیما در این شهرستان انتقاد دارند و معتقدند که این رسانه در مریوان بیشتر کار سیاه نمایی می‌کند.

به گزارش گولان سقز به نقل از کُردتودی، مسئولین مریوان مدتی است از صداوسیمای مستقر در شهرستان مریوان گلایه دارند و آن را پل ارتباطی بین مردم و مسئولین نمی دانند. در بسیاری مواقع مردم بین آنچه در جامعه می بینند و آنچه صدا و سیما نشان می دهد، یکسانی نمی بینند. مسئولین ارشد شهرستان مرزی مریوان سخن از شکاف بین مردم و صدا و سیما می زنند.

 

محمد شفیعی فرماندار مریوان چندی پیش با انتقاد از عملکرد خبرنگار صدا و سیمای مرکز کردستان در نحوه پوشش اخبار این شهرستان، گفت: مدتی است برخی اخبار  پخش‌شده از صدا و سیما  به سمت و سوی نادرستی حرکت می کند و این موضوع پسندیده نیست. نباید عملکرد دستگاهها را بد نشان دهیم. از عملکرد دستگاه ها معقولانه دفاع می کنیم اما قرار نیست سیاه نمایی شود. اگر این رویه ادامه داشته باشد با همکاری آقای مدیر کل در سطح کشوری باید این موضوع پیگیری شود. با این وضعیت که مردم را زیر سوال می برند به خود اجازه سکوت نخواهم داد.

 

شفیعی ادامه داد: با توجه به جایگاه قابل احترام صدا و سیما که زیر نظر مقام معظم رهبری است، به خود ما نیز اجازه نمی دهیم به این نهاد بزرگ لطمه ای وارد شود. اما این رویه اشتباه ممکن است در آینده منجر به معضلات و مشکلاتی ناشی از سیاه‌نمایی شود و خدای ناکرده به جایگاه صدا سیما لطمه ای وارد گردد.

 

شهردار مریوان چندی پیش ضمن انتقاد شدید از عملکرد خبرنگار صدا و سیمای مقیم مریوان اظهار کرد: متاسفانه خبرنگار صداوسیمای مرکز استان که در این شهرستان مستقر است عمدا و در راستای تخریب ظرفیت های گردشگری این شهر اخبار را وارونه به سمع و نظر مردم می رساند.

 

جمال شریفی با اشاره به این نکته که خبرنگار صدا و سیمای مرکز استان پیش از این از شهرداری حقوق ماهیانه و ... دریافت می کرده است خواستار تمدید مجدد قرارداد وی با شهرداری بوده است که با توجه به وضعیت مالی شهرداری و تعدیل بسیاری از کارگران مازاد شهرداری، امکان جذب مجدد وی نیز وجود ندارد.

 

روابط عمومی شهرداری مریوان نیز  در کانال تلگرامی خود با ارائه مستنداتی از عقد قرار مسئولین سابق شهرداری با خبرنگار مقیم صدا و سیما در این شهرستان پرده برداشت. در برخی از این مستندات ارقامی به چشم می‌خورد که خبرنگار صدا و سیما برای پخش اخبار و تیزرهای پخش شده شهرستان و شهرداری مریوان از صدا و سیما دریافت کرده و این مبالغ هنگفت مستقیما به حساب شخصی  خود وی واریز می‌شده است. اگر چه مشخص نیست این مبالغ هنگفت نهایتا به حساب صدا و سیما منتقل شده یا همچنان در حساب خبرنگار صداوسیما است.

 

یکی از انتقادات مسئولین شهرستان مریوان تغییر نگاه خبرنگار صدا و سیما بعد از تعدیل وی از شهرداری است. آنها می گویند سال گذشته  در حالی که تعداد 33 هزار و 905 نفر فروردین ماه 96 در مراکز اقامتی اسکان و پذیرش شدند، اخبار مثبت و معمول منتشر می شد اما در فروردین 97 با وجود حضور گسترده و خارج از تصور مسافران نوروزی که تعداد 122 هزار و 763 نفر در مراکز اقامتی اسکان و پذیرش شدند، گزارش های منفی و ناامید کننده ای از وضعیت و توانمندی های گردشگری شهرستان مریوان تهیه شد.

 

اگر چه همه مردم و حتی مسئولین معتقدند نباید صدا و سیما یکطرفه قضاوت کند و باید نقدهای جامعه را ببیند و آنها را منعکس کند اما تنها به‌خاطر یک نفر خبرنگار و نوع نگاه و رابطه‌ی او با مسئولین اجرایی برخی ارگان‌ها، نباید ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری شهرستان مریوان تحت‌الشعاع قرار بگیرد و تخریب شود. اینگونه رفتارها و اقدامات که بمحض تعدیل نیرو در شهرداری نوک حملات به سمت مسئولین شهرستان گرفته شود، از جانب صدا و سیمای جمهوری اسلامی معقول و پسندیده نیست.

 

 

 

 

انتهای پیام/



برچسب ها :


نظرات کاربران :

http://tabanews.ir/ [چهارشنبه 22 فروردین 1397 | 08:57] پاسخ

صدا و سیما فقط برای برخی مناطق کشور پول می گیرد!!!!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان