سرخط خبرها :
شنبه 26 اسفند 1396 / 10:26|کد خبر : 2444|گروه : اجتماعی

‍ شهرداری سقز به جد پیگیر مطالبات خود است/ تدوین طرح ساماندهی ترافیک در دستور کار است

‍ شهرداری سقز به جد پیگیر مطالبات خود است/ تدوین طرح ساماندهی ترافیک  در دستور کار است

شهردار سقز با بیان اینکه ادارات اجرایی زیادی به این نهاد بدهکار هستند، گفت: شهرداری به جد پیگیر مطالبات خود می باشد.

به گزارش خبرنگار گولان سقز، چیا صالحی بابا میری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تقدیر و تشکر از خبرنگاران شهرستان به رسالت و جایگاه آنان در جامعه اشاره کرد.

بابامیری اضافه کرد: انتظار می رود که اصحاب رسانه  بعنوان چشم بینای جامعه ، کمک حال مجموعه شهرداری برای پیشبرد اهداف و خدمت رسانی مطلوبتر و مرتفع شدن برخی مشکلات باشند.

 

وی در ادامه به اولویت های کاری خود اشاره کرد و اظهار داشت: تمرکز بر جذب سرمایه گذار، ارائه بسته های سرمایه گذاری به آنان و بهسازی معابر و کوچه ها از اولویت های شهرداری سقز است.

 

شهردار به فعالیت خود در 6 ماهه دوم سال 96 پرداخت و تشریح کرد: سازماندهی نیروی انسانی در حوزه های مختلف شهرداری در دستور کار قرار گرفته است همچنین بدهی اوراق مشارکت و  بیمه تامین اجتماعی ۲ بدهی کلان شهرداری سقز است که بیشترین میزان بدهی شهرداری سقز که مبلغ700 میلیارد ریال می باشد و این مربوط به بدهی به بانک شهر است و مجتمع گولان بعد از تکمیل توسط سرمایه گذار و تعیین قیمت در قبال این بدهی به بانک شهر واگذار خواهد شد و مبلغ حدود 100 میلیارد ریالی بدهی شهرداری سقز به تامین اجتماعی است که در قبال آن ۲ قطعه زمین مرغوب شهرداری به تملک سازمان تامین اجتماعی درآمده بود و با پیگیری های مکرر این مشکل حل و باز پرداخت آن در قالب 60 قسط  به مدت 5 سال و ۲ قطعه زمین (واقع در خیابان شهدا و بلوار انقلاب) نیز در مالکیت شهرداری خواهد ماند.

 

بابامیری بابیان اینکه مابقی بدهی تقریباً 400 میلیارد ریال می باشد افزود: این بدهی در بخش های کارپردازی، پیمانکاران و امورات جاری شهرداری سقز بوده که تلاش می شود پرداخت آنها به مرور زمان صورت گیرد.

 

وی با اشاره به بودجه 63 میلیارد ریالی و تحقق 50 درصدی شهرداری در سال 96 اشاره کرد و گفت: بودجه سال ۹۷ بر مبنای واقعی ۴۴ میلیارد تومان تعریف گردیده و به شورای شهر برای تایید نهایی ارجاع داده شده است.

وی با بیان اینکه برای سال 97 هیچ پروژه عمرانی تعریف نشده است، خاطرنشان کرد: تمرکز بر روی سرمایه گذاری بخش خصوصی، تدوین و ارائه بسته های سرمایه گذاری و بهسازی و آسفالت معابر و کوچه ها با همکاری و مشارکت شهروندان،  ادامه و تکمیل نمودن پروژه های نیمه کاره، رایزنی برای اختصاص قیر رایگان از طرف وزارت راه و شهرسازی در راستای توانمند سازی محلات کمتر برخوردار و... از برنامه های سال آتی شهرداری سقز می باشد.

شهردار سقز  در ادامه به تشریح واگذاری حمام حاجی صالح به شهرداری سقز اشاره کرد و اذعان داشت: این حمام تاریخی از سوی میراث فرهنگی به صورت موقت به  شهرداری واگذار که این نهاد عمومی با اولویت موزه مردم‌شناسی، خانه گفتمان شهری و نمایشگاه عکس از آن بهره خواهد گرفت.

 

وی در ادامه با بیان اینکه ادارات اجرایی زیادی به این نهاد بدهکار می باشند لذا شهرداری به جد پیگیر مطالبات خود می باشد، گفت: با اعلام دانشگاه علوم پزشکی، بدهی ۷۰۰ میلیون تومانی خود را به شهرداری پرداخت می کند و هم اکنون نیز ارتش 300 میلیون تومان و نیروی انتظامی 100 میلیون تومان به شهرداری سقز بدهکار می باشند.

 

او همچنین به مشکل ترافیک شهرستان پرداخت و افزود:: به دلیل عدم تمرکز زدایی خدمات در شهر و بازار، نامناسب بودن بخشی از پیاده روهای خیابان ها، سد معبر و نبود طرح جامع و ساماندهی، شهر با مشکل ترافیک روبروست که تدوین طرح ساماندهی ترافیک به جد در دستور کار است.

بابامیری در پاسخ سوال یکی از خبرنگاران در خصوص بازار روز(قزاق خانه) گفت: شهرداری تدابیر برای این مسئله اندیشیده، اما بازسازی این مکان نیازمند همکاری جدی کسبه و مغازه داران این مکان است که متاسفانه با وجود چند دستگی میان آنان تا امروز موفق به نشده ایم.

 

وی همچنین از برگزاری برنامه ای شاد در راستای استقبال از نوروز در سقز خبر داد و تصریح کرد: در راستای ایجاد نشاط اجتماعی، برنامه استقبال از نوروز در سالن شهید آبدرم دوشنبه 28 اسفند ماه از ساعت 15 تا 18 برگزار می شود.

 

در ادامه این نشست شهردار سقز به سوالات خبرنگاران در زمینه‌های گوناگون پاسخ داد  ودر پایان با اهدای لوح از آنان تقدیر و تجلیل کرد.

انتهای پیام/



برچسب ها :

شهرداریبدهی میلیاردیترافیکحمام حاجی صالحاستقبال از نوروز

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان