سرخط خبرها :
پنجشنبه 10 اسفند 1396 / 09:18|کد خبر : 2431|گروه : سیاسی

نماینده ولی فقیه در کردستان:

نزاع و تفرقه در جهان اسلام نتیجه‌ای جز تضعیف ندارد/امنیت ایران به وحدت گره خورده است

نزاع و تفرقه در جهان اسلام نتیجه‌ای جز تضعیف ندارد/امنیت ایران به وحدت گره خورده است

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اهمیت وحدت، گفت: نزاع و تفرقه در جهان اسلام نتیجه‌ای جز تضعیف ندارد.

به گزارش گولان سقز به نقل از فارس، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در همایش نقش علما و روحانیت در وحدت امت اسلامی که هم اکنون در سالن شهدای روحانی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج در حال برگزاری است، اظهار کرد: در این همایش نقش مهم علما و روحانیون در وحدت اسلامی مورد واکاوی قرار می‌گیرد.

وی از مقام معظم رهبری به عنوان منادی وحدت در جهان اسلام نام برد و گفت: بحث وحدت از مباحث مهم و عقلانی است که باید همواره مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

وی اضافه کرد: روحانیون منادیان و پرچم‌داران وحدت در جهان هستند و باید از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه وحدت و تبیین نقش این مهم بهره گرفته شود.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن به اهمیت وحدت در آیات متعدد اشاره فرموده است، گفت: برگزاری این همایش‌ها در راستای توسعه وحدت از مباحثی است که خداوند در آیات قرآن انسان‌ها را به آن توجه می‌دهد.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان کردستان، خداوند تفرقه را نمی‌پسند و همه باید به ریسمان الهی چنگ زده و از تفرقه دوری کنیم.

وی گفت: باید وحدت را یک نعمت بزرگ که امنیت ما به آن بسته است بدانیم و در راستای حفظ و توسعه آن باید تلاش کنیم.

حسینی‌شاهرودی اضافه کرد: پیوستگی قلب‌ها به هم و اتحاد و وحدت و برادری که بین مسلمانان است موجب توسعه و تقویت پایه‌های اسلام ناب محمدی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسلمان مشترکات مهم زیادی دارند که به واسطه این مشترکات جزو یک خانواده قرار گرفته‌اند، گفت: مسلمانان در کنار خدایی واحد، دین واحد، کتاب واحد و پیامبر واحد، هدف مشترکی دارند که رسیدن به آن بدون اتحاد امکان‌پذیر نیست.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: توصیه به وحدت و ایجاد بسترهای لازم برای یادآوری این مسئله مهم از اهمیت زیادی برخوردار است و باید به صورت ویژه در جهان اسلام مورد توجه قرار گیرد.

وی اطاعت خدا و رسول خدا را وظیفه ملت‌های مسلمان دانست و گفت: خداوند و رسول خدا مسلمانان را به وحدت دعوت می‌کنند و ما باید از این دستور پیروی کنیم.

حسینی‌شاهرودی افزود: نزاع و تفرقه بین جهان اسلام نتیجه‌ای جز تضعیف شدن ندارند.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام در مسیر تفرقه‌افکنی هزینه‌های زیادی می‌کنند، گفت: امروز دشمنان برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام دست به هر کاری می‌زند و دست به کشتار وحشیانه، مسلمانان در کشورهای مختلف می‌زنند.

حسینی‌شاهرودی با طرح این سوال که چرا دشمنان باید جرأت پیدا کرده و بیت‌المقدس را بخواهند به عنوان پایتخت اسرائیل معرفی و مسلمانان را در میانمارک و سایر کشورهای مسلمان به خاک و خون بکشند، گفت: این به دلیل وجود تفرقه در بین مسلمانان است که باید با این موضوع مقابله کرد.

وی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین ثروت‌ها و سرمایه‌های انسانی و خدادادی در کشورهای مسلمان است و باید از این ظرفیت‌ها در راستای تقویت و توسعه این دین الهی تلاش کرد.

وحدت شعار اصلی امام در تشکیل نهضت انقلاب اسلامی بود

نماینده ولی فقیه در استان کروستان اضافه کرد: امام خمینی(ره) بنیان‌گذار انقلاب اسلامی وحدت را شعار این نهضت الهی کرد و همین امر موجب پیروزی و تداوم انقلاب شده است.

وی خاطرنشان کرد: فتوایی که رهبر انقلاب اسلامی در زمینه حرام بودن توهین به مقدسات جهان اسلامی مسلمانان را به هم نزدیک کرد.

حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه علما نقش مهمی در تبیین مسئله وحدت دارند، گفت: باید از ظرفیت روحانیون در این راستا بیش از پیش استفاده شود.

انتهای پیام/



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان