سرخط خبرها :
چهارشنبه 9 اسفند 1396 / 10:18|کد خبر : 2427|گروه : سیاسی

یادداشت /

دولت چه برنامه ای برای رفع مشکل ازدواج جوانان در سال 97 دارد؟

دولت چه برنامه ای برای رفع مشکل ازدواج جوانان در سال 97 دارد؟

بیکاری، نبود شغل ثابت برای جوان و توقعات بالای برخی خانواده ها تنها بخشی از یک پازل هستند که مانع از ازدواج جوانان می شوند.

به گزارش گولان سقز،در طی سال های گذشته شاهد ان بوده ایم که جوانان برای ایجاد زندگی مشترک با مشکلات عدیده ای که شاید کمترین انها داشتن یک شغل پایدار بوده است روبرو بوده اند که مانع از ایجاد یک زندگی خوب برای انان بوده است اما باید دید دولت دوازدهم در راستای رفع این مشکل در سال آینده چه تدبیری خواهد داشت؟

 

متاسفانه در سال 96 که مزین به نام اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید بود شاهد رشد اشتغال حداقل در شهرستان قروه نبودیم و اگر بخواهیم صادقانه به موضوع نگاه کنیم طرح و ایده ای که نجات بخش جمع کثیری از جوانمان بیکار این دیار باشد در این شهرستان کلید نخورد که زمینه اشتغال پایدار برای خانواده ها را ایجاد کند.

 

هم اکنون هستند بسیاری از جوانان تحصیلکرده قروه ای که روزها را به شب می سپارند و شب ها را در آرزوی یک روز تازه سر بر بالین می گذارند اما به راستی تا چه زمانی باید منتظر بود تا شاید توجهی به پتانسیل های خاموش شهرستان قروه شود و کارخانه ای یا واحدی تولیدی مناسب که جوابگوی جوانان بیکار این شهرستان باشد و همانند شهرک های صنعتی مغفول مانده رو به تعطیلی نگذارد ایجاد گردد؟

 

سال گذشته و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به دفعات شاهد وعده های دولتمردان از بهبود وضع اقتصادی و معیشتی مردم بودیم و کم نبود تعداد دفعاتی که دولتمردان از ایجاد کارخانه ها و واحدهای تولیدی و شهرک های صنعتی جدید در همین شهرستان قروه خبر می دادند اما هم اکنون و با گذشت بیش از یکسال از این وعده ها همچنان مردم این شهر منتظر هستند تا ببینند چه هنگام آنچه شنیده بودند تحقق خواهد یافت؟

 

اما در واقع این تنها بخشی از مشکلاتی است که به ازدواج دیر هنگام جوانان دامن زده است و دوبت خارج از بحث ایجاد اشتغال باید به دنبال فرهنگ سازی مناسبی نیز در این زمینه باشد .

 

متاسفانه توقعات بسیاری از خانواده ها از جوانانی که به تازگی قصد تشکیل زندگی مشترک را دارند نیز یکی دیگر از دغدغه های این روزهای جوانان است که هزینه های بالای برگزاری مراسمات عقد و عروسی و نیز دیگر هزینه های تجملاتی که حاصلی جز بدهی های سنگین برای جوانان و نیز ایجاد نگرانی و دلهره در ابتدایی ترین زمان تشکیل زندگی مشترک نخواهد داشت.

 

باید گفت دولت ها نیز در راستای بهبود وضعیت تفکر قبل از ازدواج بسیاری از خانواده ها نیز قدمی برنداشته اند و دولت دوازدهم نیز از این قاعده مستثنی نیست و تاکنون شاهد اقدامی موثر در این راستا از سو.ی این دولت نبوده ایم .

 

شاید پخش برنامه های تلویزیونی مرتبط با این موضوع یکی از مهمترین مسائلی باشد که نادیده گرفته شده است و حتی در بسیاری از موارد همین برنامه های تلویزیونی نیز به گونه ای کامل تر بر ایجاد هزینه های بیشتر در اینچنین مراسماتی دامن زده اند.

 

بی توجهی به این واقعیت که بسیاری از مردم نمی توانند از پس هزینه های بالای مراسمات پیش از ازدواج بربیایند یکی دیگر از مسائلی است که از سوی دو.لتمردان مغفول مانده است و شاید ارائه وام های ازدواج که در پایان حاصل آن تنها مقروض ماندن یک جوان که شاید دارای شغل پایدار نیز نباشد نخواهد داشت.

 

با وجود این مشکلات و مشکلات بسیار دیگر که شاید خارج از حوصله این نوشته باشد باید گفت انتظار می رود دولت در جهت برطرف ساختن مشکل جوانان در تشکیل زندگی مشترک در سال 97 قدمی موثر بردارد و با ایجاد اشتغال پایدار در جهت رفع این مشکل بکوشد که زمینه رهایی جوانان از دغدغه ها و مشکلات عدیده امروز را نیز برطرف سازد که در این میان نمی توان از نقش خیرین نیز چشم پوشی کرد که می توانند به عنوان بازویی توانمند در جهت برچیدن مشکلات جوانان قدم بردارند.

کردتودی

انتهای پیام/



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان