سرخط خبرها :
چهارشنبه 2 اسفند 1396 / 11:39|کد خبر : 2425|گروه : سیاسی

فرمانده سپاه فتح:

برای پیدا کردن لاشه هواپیما از 7 مسیر اقدام کردیم/ انتقال اجساد از طریق بالگرد امکان پذیر نیست

برای پیدا کردن لاشه هواپیما از 7 مسیر اقدام کردیم/ انتقال اجساد از طریق بالگرد امکان پذیر نیست

سردار یدالله بوعلی گفت: نیروهای سپاه محل اصابت هواپیمای مسافربری تهران_یاسوج را با اطلاعات دقیق در ارتفاع 4000 متری کوه دنا مخابره نمود.

به گزارش گولان سقز،

به نقل از چهارفصل؛ در پی سانحه دلخراش هواپیمای تهران_یاسوج در کوه دنا و بعد از ساعت ها تلاش و کار امدادی بالاخره قبل از ظهر امروز لاشه این هواپیما در قلعه صعب العبور دنا توسط بالگردهای سپاه پیدا شد. در حال حاضر تمامی دغدغه خانواده های داغدار، بیرون آوردن اجساد از زیر لاشه هواپیما و برف های دو متری این منطقه می باشد که کار امداد را برای تیم های گسیل شده به این منطقه صعب العبور با مشکل دو چندان روبرو ساخته است.

 

 به همین خاطر ارتباط تلفنی با فرماندهی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد برقرار کردیم تا از نحوه کارهای عملکردی تیم های امداد و نجات گروه های مختلف تا رسیدن به هدف مشترک و پیدا شدن لاشه هواپیما بیشتر برای ما بگوید.

 

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با چهارفصل گفت: از روز اول تیم های امداد  و نجات سپاه فتح را در قالب دوازده تیم به منطقه ای که احتمال می دادیم هواپیما سقوط کرده اعزام کردیم. تمام نیروهای مورد نظر سپاه در محدوده پادنا برای انجام عملیات امداد و نجات حاضر شده بودند.

 

سردار یدالله بوعلی بیان کرد:  تا غروب آفتاب نیروهای ما به همراه دیگر امدادگران  بر اساس یافته ها و نظراتی که خودمان داشتیم و حدس می زدیم سانحه هواپیمایی در آن منطقه صورت پذیرفته است در منطقه به جستجوی لاشه هواپیما و حادثه دیدگان این سانحه پرداختند.

 

وی افزود: صبح روز دوم این واقعه مجددا نیروها را سازماندهی شده  به محل های مورد نظر اعزام کردیم که در حال حاضر نقطه سانحه هواپیمایی تهران_یاسوج آشکار شده است و این برای ما قابل توجه بود که فرضیات ما تا چه حد به حقیقت نزدیک است که نیروهای سپاه فتح تا صدمتری محل اتفاق رسیدند ولی به خاطر تاریک شدن و شرایط بد جوی مجبور شدند که از کوه پایین بیایند.

 

این فرمانده سپاه ادامه داد:  ستاد بحران اصفهان طی ارتباطی که با ما برقرار کردند گفتند که محدوده متعلق به حوزه استحفاظی این استان را خودشان برای کارهای امداد رسانی بر عهده خواهند گرفت که به همین خاطر با هماهنگی های به وجود آمده با مجموعه استانداری کهگیلویه و بویراحمد و نشست بحرانی که در این رابطه در شب همان روز در شهرستان دنا داشتیم، ستاد مستقلی برای امداد و نجات ایجاد نمودیم.

 

سردار بوعلی می افزاید:  صبح روز سوم حادثه از 7 محور از محدوده روستای "نقل" تا گردنه "بیژن" از مجموعه تیم های امداد و نجات مختلف هلال احمر و گروه کوهنوردی استان به همراه نیروهای سپاه فتح و تیپ 48 فتح در قالب گردان های مختلف به تفحص و جستجو پرداختیم و نیروهای ترکیبی امداد و نجات در حال جستجوی لاشه هواپیما بودند که خبر رسید بالگردهای هوافضای سپاه لاشه هواپیما را پیدا کرده اند که در این موقع بود دستور دادیم نیروها به هر طرفی هستند به پایگاه مورد نظر برگردند.

 

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد اظهار نمود: تنها دو تیم از نیروهای کوهنوردی را اجازه دادیم که مسیر را تا رسیدن به نقطه محل اصابت هواپیما با کوه دنا ادامه بدهند. اطلاعاتی که الآن توی شبکه خبر پخش شده است که تاکنون 45 نفر از اجساد پیدا شده است که این اطلاعات را سپاه پاسداران به مرکز مخابره نمود و از طریق سخنگوی سپاه "سردار شریف" در رسانه ها منتشر گردید.

 

سردار یدالله بوعلی اشاره می کند: در بحث شناسایی هوایی سه گروه پهپادی را به منطقه اعزام کردیم. خود نیروی هوا فضای سپاه فعالیت خودش را از طریق پهپاد و بالگرد شروع نمود که خوشبختانه نیروی هوافضای سپاه با همان مختصاتی که در صدا و سیما اعلام گردید موفق شدند به عنوان اولین گروه، محل اصابت هواپیمای مسافربری تهران_یاسوج را با اطلاعات دقیق در ارتفاع 4000 متری کوه  دنا مخابره نماید.

 

این مقام سپاهی توضیح داد:  با توجه به نامساعد بودن منطقه ای که هواپیما در آن دچار سانحه شده است امکان انتقال اجساد از طریق بالگرد مشکل است و به نظر می رسد انتفال جسدها باید از طرق نیروهای پیاده به پایین اورده شوند.

 

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد افزود: در حال حاضر تیپ تکاوران ارتش ماموریت انتقال اجساد را بر عهده گرفته است و این نیروهای زبده و باتجربه نهایت سعی و تلاش خود را می کنند که هرچه سریعتر این اجساد را به پایین کوه انتقال بدهند تا مردم را از نگرانی بیرون بیاورند.

 

سردار یدالله  بوعلی د ر پایان گفت: این سانحه دلخراش متعلق به همه مردم استان و ایران است و همه ما در این غم بسیار بزرگ خود را شریک خانواده های داغدار می دانیم و تلاش و کوشش همه ما و ارگان های مختلف بر این است که هرچه سریعتر بتوانیم به روند امداد و نجات  این عملیات نفس گیر پایان بدهیم.

انتهای پیام /



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان