سرخط خبرها :
دوشنبه 30 بهمن 1396 / 11:34|کد خبر : 2422|گروه : سیاسی

زمینگیر شدن دانشگاه علمی کاربردی سقز به علت اختلافات هیات موسس

زمینگیر شدن دانشگاه علمی کاربردی سقز به علت اختلافات هیات موسس

توسعه علمی و فرهنگی، تامین و تربیت نیروهای متخصص و کارآمد، کمک به حل مسائل جامعه، تحقیق و نوآوری و...از اهداف تشکیل دانشگاه هاست.

به گزارش گولان سقز، دانشگاه جامع علمی- کاربردی به عنوان، دانشگاهی مهارتی در سال 1370 و با هدف تامین نیروهای ماهر در حوزه اجرا و بازار کار تاسیس شده است. در این راستا مراکز و موسسات آموزش عالی علمی - کاربردی زیرنظر این دانشگاه تاسیس که رکن اجرایی آموزش‌های علمی- کاربردی هستند.

اقدامات برای راه‌اندازی مرکز آموزش عالی (دانشگاه) علمی- کاربردی سقز در سال 84 انجام شد و در سال 86 هم مجوز فعالیت‌ آن صادر شد و 75 دانشجو در  3رشته جوشکاری، مدیریت IT و مدیریت کسب و کار پذیرش نمود، در سال های بعد فعالیت این مرکز افزایش و ساختمان آن در خیابان سعدی سقز راه اندازی شد و توانست بخشی از نیازهای شهرستان سقز و اطراف را در زمینه آموزش عالی مرتفع سازد.

اما این دانشگاه از همان اوایل دچار مشکلاتی شد که ریشه آن به اختلافات میان هیات موسس برمی گشت، مشکلات و اختلافاتی که تا امروز ادامه دارد، بطوری که از حدود 50 دوره پذیرش دانشجو توسط دانشگاه علمی- کاربردی، مرکز سقز بیشتر از نصف این دوره ها را از دست داده است و در سال جاری نیز پذیرشی نداشته است. امری که موجب نگرانی مردم شده و بسیاری از متقاضیان سقزی مجبورند برای ادامه تحصیل در دانشگاه علمی – کاربردی به شهرهای اطراف مراجعه کنند.

در واقع دانشگاه علمی- کاربردی سقز زمینگیر اختلاف هیات موسس شده، که در یک طرف طیف دکتر حامد قادرزاده و در طرف دیگر طیف دکتر حسین فیروزی قرار دارد و هر کدام روایت متفاوتی از این مساله دارند. ورود مسئولان استانی و کشوری علمی- کاربردی، فرمانداری ویژه شهرستان، دستگاه های نظارتی و قضایی نیز تاکنون به این مشکل پایان نداده است.

تاکید بر اجرای اساسنامه و حسابرسی

دکتر حسین فیروزی با بیان اینکه وظایف و اختیارات این مراکز در اساسنامه مشخص شده و برای آنها هیات موسس تعیین‌ شده است، گفت: مجوز بنام هیات موسس است نه فرد، لذا باید به قانون پایبند باشیم و تصمیم گیری براساس نظر جمعی را بپذیریم

وی خاطرنشان ساخت: طبق اساسنامه باید کلیه مسائل مالی، اداری، آموزشی، فرهنگی و... دانشگاه با نظارت هیات امنا صورت گیرد، اما علیرغم درخواست های مکرر، تاکنون به نظرات ما توجهی نشده است.

فیروزی گفت: درخواست ما حسابرسی مرکز توسط تیمی حرفه ای و کارشناس و مشخص شدن نحوه استخدام هاست تا میزان درآمدها و هزینه های انجام شده مشخص شود و اگر این مساله صورت بگیرد و مسائل مرکز شفاف شود، حاضرم حق خود را به نهادهای عام المنفعه یا خیریه واگذار کنم و سایر دوستان نیز نظرات مشابهی دارند.

وی با اشاره به برگزاری چند نشست در تهران و سنندج در این رابطه، گفت: بدلیل عدم توجه به نظرات اکثریت هیات امنا و عدم حسابرسی، تاکنون کار به جایی نرسیده و باید منتظر اعلام نظر مراجع صالح قانونی و نظارتی باشیم.

مرکز با هزینه بنده راه اندازی شده است

دکتر حامد قادرزاده با بیان اینکه قضیه علمی-کاربردی سقز به مساله ای کشوری تبدیل شده، اظهار امیدواری کرد تا خرداد 97 مشکلات فرارو به پایان می رسد

وی در تشریح مسائل و اختلافات بوجود آمده، خاطرنشان ساخت: راه اندازی، تاسیس ساختمان، تجهیزات و...با هزینه مالی بنده صورت گرفته، منزل و ماشین خود را فروخته ام، تا توانستم این دانشگاه را به نقطه مناسبی برسانم، در این مراحل سایر اعضای هیات امنا کمک و سرمایه گذاری نکردند، لذا نباید انتظار شراکت و دخالت در امورات مرکز داشته باشند.

قادرزاده در مورد درخواست حسابرسی از درآمدهای دانشگاه و نظارت هیات امنا بر امورات مرکز گفت: اعضای هیات امنا اول باید سهم خود را پرداخت کنند تا حسابرسی شود و سهمی به آنان برسد، این موارد فرافکنی و مباحث جناحی می باشد. الان حدود 10 نفر در این مرکز شاغل شده اند و ده ها مدرس تدریس می کنند که با سختی حقوق و حق الزحمه آنان را تامین می کنیم.

انتظار مردم از هیات موسس و مسئولان علمی کاربردی سقز

نخبگان، مسئولان و اساتید دانشگاه ها باید پیشگام در توسعه و تجهیز مراکز دانشگاهی شهرستان ها، خدمات دهی مناسب به شهروندان، ایجاد نفع و خیر عمومی برای جوانان باشند، این در واقع یک انتظار عمومی جامعه از این افراد و از سوی دیگر مسئولیت اجتماعی آنان در قبال سرزمین و شهر خود می باشد. انتظار عمومی این است که با گفتگو و دیالوگ، اختلافات فرارو را حل و به دغدغه های مردم، کارکنان و اساتید این دانشگاه پایان دهند.

منبع: کردپرس

انتهای پیام/



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان