سرخط خبرها :
شنبه 14 بهمن 1396 / 08:52|کد خبر : 2380|گروه : اقتصادی

شروع به کار آزمایشی کارخانه سیگارسازی سقز/اشتغال زایی اولیه برای 200 نفر

شروع به کار آزمایشی کارخانه سیگارسازی سقز/اشتغال زایی اولیه برای 200 نفر

مدیر کارخانه سیگارسازی سقز از شروع به کار آزمایشی فاز اول کارخانه سیگارسازی شهرک صنعتی سقز با 3 خط تولید خبر داد و گفت: این کارخانه در آینده ای نزدیک با حضور وزیر صنعت،معدن و تجارت و استاندار کردستان افتتاح می شود.

به گزارش گولان سقز به نقل از کردپرس، تحقیقات  صورت گرفته نشان می دهند که سرمایه گذاری  مستقیم خارجی (FDI) علاوه بر سودی که عاید سرمایه گذار خارجی می کند، سبب ایجاد تغییرات قابل ملاحظه ای در شاخص های کلان اقتصاد کشور مقصد می شود. رشد اقتصادی، افزایش درآمد مالیاتی دولت، انتقال تکنولوژی و کاهش نرخ بیکاری از جمله مهمترین دستاوردهای ورود مهمان خارجی به کشور میزبان به شمار می رود.

شهرستان سقز به دلیل موقعیت جغرافیایی در شمالغرب و نیز پتانسیل های مرزی، طبیعی، معدنی و انسانی ظرفیت های مناسبی برای سرمایه گذاری دارد.

اولین سرمایه گذاری کلان خارجی در این شهرستان ساخت کارخانه بزرگ سیگارسازی توسط سرمایه گذاران کرد ترکیه ای بود، که در سال 94 شروع و هم اکنون به صورت آزمایشی شروع به کار  کرده است. جهت بررسی وضعیت این سرمایه گذاری مصاحبه ای با محسن میرنژاد نماینده گروه سرمایه گذاری ترکیه ای و مدیر کارخانه سیگاری سازی  سقز انجام داده ایم که حاصل آن را میخوانید:

-اشتغال زایی اولیه برای 200 نفر

محسن میرنژاد در مورد میزان اشتغال زایی این کارخانه و برنامه های آینده برای توسعه آن گفت: کارخانه سیگارسازی در فاز اول بصورت مستقیم برای 200 نفر شغل ایجاد می‌ کند و همزمان اقدامات لازم برای راه اندازی دو خط تولید دیگر سیگار نیز در جریان است، همچنین ایجاد خط تولید توتون قلیان در حال انجام بوده و دستگاه های تولید توتون قلیان وارد شده که بزودی توسط مهندسین ایتالیایی راه اندازی می شوند.

وی افزود: همزمان با این کارخانه، ساخت کارخانه فندک سازی توسط این سرمایه گذار نیز در شهرک صنعتی سقز در حال انجام می باشد، کار احداث سوله شروع شده و دستگاه های تولیدی نیز خریدداری شده است که دارای کیفیت استاندار و تکنولوژی روز اروپا هستند.

-تولید سالیانه 10 میلیارد نخ سیگار

میرنژاد با بیان اینکه بهره برداری از کارخانه مذکور منجر به اشتغال مولد در منطقه می شود، عنوان کرد: در فاز نخست میزان تولید این کارخانه ۵ میلیارد نخ است.

وی با اشاره به اینکه در فاز بعدی میزان تولید کارخانه سیگار سقز به ۱۰ میلیارد نخ خواهد رسید، گفت: ۷۰ درصد تولید این کارخانه قرار است صادرات شود و بخش دیگر نیز در داخل به فروش می رسد که این میزان تولیدات روی ایجاد اشتغال و درآمد برای سیستم حمل و نقل و بخش تجارت نیز موثر خواهد بود.

وی خاطرنشان ساخت: میزان اشتغال  نهایی این مجموعه با اضافه شدن خط تولید فندک در 2 شیفت کاری به بالای 400 نفر افزایش می‌یابد و نیروها از بین جوانان و متخصصین بومی انتخاب خواهند شد.

سرمایه گذاری 50 میلیون یورویی ارزی در سقز

این مدیر صنعتی گفت: کارخانه سیگار سازی سقز در سوله ای بالغ بر 12 هزار مترمربع ساخته شده که 5 برند سیگار را با 30 نوع مختلف تولید خواهد نمود، تاکنون 40 میلیون یورو سرمایه‌گذاری در این کارخانه انجام شده و 10 میلیون یورو دیگر نیز در این کارخانه سرمایه گذاری می‌شود. کلیه سرمایه گذاری توسط مرادجان از کردهای ترکیه مقیم استانبول صورت گرفته و از هیچ گونه تسهیلاتی استفاده نکرده است.

-تمایل به ساخت کارخانه های پوشاک و لوازم خانگی در استان کردستان

وی در مورد سابقه کاری این شرکت ترکیه ای گفت: "مرادجان" و این مجموعه تولیدی و سرمایه گذاری دارای دمجموعه های تولیدی در کشور ترکیه در بخش های پوشاک، لوازم خانگی و ساختمانی و... بوده که علاقه مند به سرمایه گذاری در بخش های لوازم خانگی و پوشاک در شهرستان سقز و استان کوردستان می باشد که مطالعات اولیه و اقداماتی برای ساخت کارخانه لوازم خانگی در سقز صورت گرفته است، همچنین در ملاقات با استاندار کردستان و مقامات دیگر برای راه اندازی کارخانه پوشاک با مارک های معتبر و سرمایه گذاری خارجی 100 درصدی اعلام آمادگی نموده ایم.

لزوم حمایت از سرمایه گذاران و حذف بوروکراسی

میرنژاد لزوم حمایت از سرمایه گذاران و بسترسازی برای این امر را یادآور و گفت: جلب توجه سرمایه گذاران خارجی و داخلی و جذب سرمایه آنان نیازمند تسهیل گری و حمایت مسئولان، ارائه امکانات زیربنایی و خدماتی و زمین مناسب بوده که امید است این قضیه مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد، همچنین در این راستا بوروکراسی اداری حذف شود.

انتقاد از نحوه همکاری و خدمات دهی

در مورد همکاری یا عدم همکاری نهادهای اداری در مقوله سرمایه گذاری در این شهرستان گفت: از نحوه خدمات رسانی شرکت شهرک های صنعتی، عدم آسفالت و محوطه سازی مناسب مسیر منتهی به کارخانه، روشنایی شهرک صنعتی و... گله مندیم، خدمات دهی آن متناسب با وعده ها و هزینه های دریافتی نیست.

وی افزود: لازم است چند سرعت گیر نیز در ورودی شهرک صنعتی برای جلوگیری از تصادف ایجاد شود، نسبت به تامین روشنایی، محوطه سازی محوطه و اسفالت معابر آن اقدامات بهتری صورت بگیرد

میرنژاد گفت: از همکاری و زحمات نماینده مجلس، فرمانداری ویژه شهرستان سقز، اداره صنعت، معدن و تجارت، اداره برق تشکر و قدردانی می کنیم.

انتهای پیام/



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان