سرخط خبرها :
دوشنبه 25 دی 1396 / 11:51|کد خبر : 2351|گروه : سیاسی

جعبه سیاه نفتکش ایرانی به شانگهای منتقل و پلمپ شد

جعبه سیاه نفتکش ایرانی به شانگهای منتقل و پلمپ شد

جعبه سياه کشتي نفتکش ايراني پس از انتقال به شانگهاي پلمپ شد.

به گزارش گولان سقز به نقل از خبرگزاري صدا و سيما، جعبه سياه کشتي نفتکش ايراني پس از انتقال به شانگهاي ، با حضور نماينده شرکت ملي نفتکش ، نماينده پاناما به عنوان صاحب کشتي و نماينده اداره ايمني دريايي شانگهاي پلمپ شد . 

قرار است پلمپ جعبه سياه تا يک ماه ديگر با حضور مراجع قانوني و نمايندگان ذي نفع باز و بررسي شود .
همچنين پيکر دو تن از ملوانان اين نفتکش به شانگهاي رسيد. اين دو پيکر به علت شدت حادثه و سوختگي ، در حال حاضر قابل شناسايي نيستند و بايد بر روي آنها آزمايش دي ان اي شود.

پيگيري ها براي امدادرساني به نفتکش سانچي از همان ساعات اوليه صورت گرفت

سفير ايران در چين ضمن عرض تسليت به ملت عزادار و خانواده هاي داغدار قهرمانان نفتکش سانچي به مناسبت عروج ملکوتي دريانوردان دريادل مهين عزيزمان اقدامات صورت گرفته از سوي سفارت ايران در چين و سرکنسولگري کشورمان در شانگهاي را در خصوص امدادرساني به نفتکش سانچي تشريح کرد.
«علي اصغر خاجي» در مصاحبه با خبرنگاران ايراني در اين باره گفت: بلافاصله پس از وقوع حادثه اسفناک تصادف نفتکش ايراني ، سرکنسول ما در شانگهاي و نماينده شرکت ملي نفتکش ، در صبح روز يکشنبه به سازمان دريانوردي اين شهر مراجعه کردند و ضمن پيگيري موضوع ، خواستار استمداد شدند.
خاجي به مذاکره سفارت کشورمان در پکن با وزارت خارجه چين در ساعت اوليه صبح روز يکشنبه براي پيگيري موضوع اشاره کرد و افزود: در اين گفتگوها با مقامات چيني براي امدادرساني توافق شد. 
وي گفت: پس از جلسه اي که همان روز در پکن براي بررسي موضوع با ارگان هاي ذيربط تشکيل شد مقرر شد جمع بندي و نتايج اين نشست براي تسريع در عمليات امداد و نجات به ستاد بحراني که بدين منظور در شانگهاي تشکيل شده بود، منعکس شود .
وي به اعلام آمادگي مقامات چيني براي هرگونه همکاري در اين مذاکرات اشاره کرد و گفت: از لحظات اوليه، سرکنسول ايران در شانگهاي، در اتاق بحران مستقر شد.
خاجي با بيان اينکه روز دوشنبه برنامه عزيمت وزير خارجه کشورمان به چين به مقامات اين کشور اعلام شد ، افزود: مهمترين دستور کار اين سفر ، پيگيري اوضاع نفتکش بود.
وي گفت: مقامات چين اعلام کردند که وزير خارجه چين در خارج از کشور است و امکان ملاقات وجود ندارد .
خاجي گفت: در پاسخ به پيام وزير امور خارجه کشورمان «وانگ يي» وزير خراجه چين نامه کتبي به ظريف در خصوص آمادگي براي هر گونه همکاري و کمک ارسال کرد. 
وي همچنين گفت: به علت حضور نداشتن وزير خارجه چين ، مجددا نامه اي به وزارت خارجه اين کشور در خصوص تماس تلفني «اسحاق جهانگيري» با نخست وزير چين ارسال شد اما به علت اينکه «لي که چيانگ» در خارج از کشور بود ، عملا امکان اين تماس از طرف چيني فراهم نشد.
سفير ايران در چين به ملاقات ها و مذاکرات بعدي خود در روزهاي سه شنبه و چهارشنبه و پيگيري موضوع اشاره کرد و افزود: در اين تماس ها و ملاقات ها با حضور مسوولان ذيربط چيني جمع بندي در خصوص اقدامات آتي انجام شد.
خاجي افزود: پس از آن براي حضور در ستاد بحران سانحه در محل و نظارت بر حسن اجراي دستورات صادره به شانگهاي سفر کردم . 
سفير ايران در چين با بيان اينکه در شانگهاي جلساتي با متخصصين ايراني حاضر در ستاد بحران و نيز فرمانده چيني عمليات و رييس سازمان دريانوردي چين برگزار شد افزود: نظرات طرف ايراني به چيني ها منتقل شد و آنان بار ديگر موافقت خود را با درخواست هاي ما اعلام کردند.
وي تصريح کرد: در اين ملاقات ها ، مهم ترين اولويت ما که همانا اطلاع از سرنوشت ملوانان عزيزمان بود به مقامات چيني منتقل شد. 
خاجي افزود: همچنين روز سه شنبه ، مذکراتي با ژاپن و کره جنوبي براي کمک انجام شد و سه کشتي ايراني هم اطراف نفتکش حضور يافتند. 
سفير ايران در چين تاکيد کرد: تلاش براي تعيين سرنوشت ملوانان ايراني و اطفاي حريق دو اقدام حياتي براي ما بود.
خاجي تعيين سرنوشت دريانوردان ، پيگيري اعزام تکاوران نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران براي کمک به ورود به نفتکش جهت تجسس و همکاري چين با اين موضوع و استفاده از نظرات سه متخصص شرکت ملي نفتکش حاضر در اتاق بحران براي کمک رساني را سه محور اصلي مذاکرات با مقامات چيني بيان کرد .
وي با بيان اينکه همزمان با ستاد بحران در شانگهاي ، سفارت کشورمان در پکن نيز پيگيري هاي لازم از وزارت خارجه چين را انجام مي داد ، گفت: با ورود رييس کميته ويژه رسيدگي به وضعيت نفتکش سانچي نيز کارها براي اطفاي هرچه سريع تر حريق در صورت مساعد بودن شرايط فني و جوي و ورود به نفتکش مورد تاکيد قرار گرفت.
سفير ايران در چين گفت: وقتي اتاق بحران در شانگهاي تشکيل شد ، مي بايست ستاد ارتباطي در پکن به عنوان پايتخت چين نيز تشکيل مي شد که اين کار در سفارت ايران صورت گرفت تا پيگيري ها از مقامات چين که در پايتخت حضور داشتند، صورت پذيرد.
وي با بيان اينکه اين دريانوردان ، عزيزان ما بودند ، افزود: تعيين سرنوشت اين دريادلان و دستيابي به پيکر مطهر آنان ، وظيفه ما بود که تمام تلاش خود را در اين خصوص انجام داديم. 
خاجي بار ديگر ضمن عرض تسليت به ملت شريف ايران و به ويژه خانواده هاي داغدار اين عزيزان اعلام کرد: تعيين هويت سه پيکر مطهر و انتقال آنان به ميهن و بررسي علل وقوع حادثه و ساير اقدامات لازم در اين خصوص کماکان با اولويت بالا در دستور کار اين سفارت قرار دارد.

انتهای پیام/



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی
 
   
آخرین اخبار
پربازدیدترین های یک ماه اخیر

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

تلگرام، گولان سقز، شبکه های اجتماعی، همراه باگولان

بیمارستان، نوبت اینترنتی، بیمارستان امام خمینی، کلینک تخصصی، درمانگاه چشم، متخصص داخلی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، رزرو نوبت اینترنتی، متخصص کلیه و مجاری، ارتوپدی، قلب، بیمارستان امام خمینی سقز، بیمارستان بعثت، بیمارستان توحید، بیمارستان قدس،بیمارستان فجر مریوان، بیمارستان امام حسین بیجار، بیمارستان شهید بهشتی قروه، بیمارستان بوعلی مریوان، بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، بیمارستان سقز، بیمارستان سنندج، بیمارستان مریوان، بیمارستان بیجار، بیمارستان قروه، بیمارستان بانه

ADS In Website

ADS In Website

ADS In Website

کسب و کار، تجارت، آگهی، خوش فروش، رایگان، تبلیغات، ایران، کامپیوتر، پوشاک، مواد غذایی، آموزش، بهزاد مرادی سقز

شبکه، فضای مجازی، کانال اطلاع رسانی، شبکه ایرانی، رسانه، موبایل، گوشی

فراخوان، خبرنگاری، سقز، اطلاع رسانی، سایت گولان، گولان سقز، پوستر

گولان سقز، پخش زنده، شبکه های استانی، شبکه ملی، شبکه های صدا وسیما، شبکه سه، کردستان